FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž směrovek vpředu:
Poznámka: Obrázky ukazují demontáž resp. montáž levé směrovky. Demontáž pravé směrovky se provádí analogicky zrcadlově.
Demontáž
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
PoznámkaKlíček zapalování rádiového dálkového ovládání položte během demontáže a montáže do interiéru vozidla, aby se zabránilo zamknutí dveří a příp. aktivaci funkcí „Coming Home / Leaving Home “.
Vyšroubujte připevňovací šroub -1- a vymáčkněte kryt -2- z aretace -šipka- v krytu nárazníku.
Vyšroubujte připevňovací šroub -šipka- na spodní straně směrovky.
Vytáhněte směrovku -1- z krytu nárazníku s ohledem na délky připojených vedení.
Odjistěte a odpojte konektor -1- a sejměte směrovku -2- spolu s namáčknutou ochrannou lištou.
Vhodným šroubovákem odjistěte aretace -šipky- a sejměte namáčknutou ochrannou lištu -2- ze směrovky -1-.
Montáž:
Montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:
PoznámkaPři montáži ochranné lišty na pouzdro směrovky dbejte, aby se zarážky správně zaaretovaly.
Poznámka: Obrázky ukazují demontáž resp. montáž levé směrovky. Demontáž pravé směrovky se provádí analogicky zrcadlově.
Demontáž
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
PoznámkaKlíček zapalování rádiového dálkového ovládání položte během demontáže a montáže do interiéru vozidla, aby se zabránilo zamknutí dveří a příp. aktivaci funkcí „Coming Home / Leaving Home “.
Vyšroubujte připevňovací šroub -1- a vymáčkněte kryt -2- z aretace -šipka- v krytu nárazníku.
Vyšroubujte připevňovací šroub -šipka- na spodní straně směrovky.
Vytáhněte směrovku -1- z krytu nárazníku s ohledem na délky připojených vedení.
Odjistěte a odpojte konektor -1- a sejměte směrovku -2- spolu s namáčknutou ochrannou lištou.
Vhodným šroubovákem odjistěte aretace -šipky- a sejměte namáčknutou ochrannou lištu -2- ze směrovky -1-.
Montáž:
Montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:
PoznámkaPři montáži ochranné lišty na pouzdro směrovky dbejte, aby se zarážky správně zaaretovaly.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž levého zadního opěradla:
Demontáž
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel vypněte zapalování.
– Vyšroubujte šroub -1- (8 Nm).
– Uvolněte sponu -3- ze středového uložení opěradla -2-.
– Vyzvedněte levé opěradlo -4- ze středového uložení opěradla a stáhněte opěradlo z čepu -5-.
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel rozpojte svazek vodičů vyhřívání sedadel.
– Vyjměte levé opěradlo z vozidla.
Montáž
– Montáž se provádí analogicky v opačném pořadí.
Demontáž
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel vypněte zapalování.
– Vyšroubujte šroub -1- (8 Nm).
– Uvolněte sponu -3- ze středového uložení opěradla -2-.
– Vyzvedněte levé opěradlo -4- ze středového uložení opěradla a stáhněte opěradlo z čepu -5-.
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel rozpojte svazek vodičů vyhřívání sedadel.
– Vyjměte levé opěradlo z vozidla.
Montáž
– Montáž se provádí analogicky v opačném pořadí.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž pravého zadního opěradla:
Demontáž:
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel vypněte zapalování.
Limuzína/ Passat CC
– Demontujte sedadla → Kapitola
Variant
– Sedadlovou lavici sklopte dopředu.
Všechna vozidla
– U vozidel limuzína a Variant vyšroubujte šroub -1- (40 Nm) a oddělte zámek pásu -2- od podlahy.
– Vyšroubujte šroub -3- (8 Nm).
– Uvolněte sponu -4- ze středového uložení opěradla -5-.
– Vyzvedněte pravé opěradlo -6- ze středového uložení opěradla a stáhněte opěradlo z čepu -7-.
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel rozpojte svazek vodičů vyhřívání sedadel.
– Vyjměte pravé opěradlo z vozidla.
Montáž:
– Montáž se provádí analogicky v opačném pořadí.
Demontáž:
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel vypněte zapalování.
Limuzína/ Passat CC
– Demontujte sedadla → Kapitola
Variant
– Sedadlovou lavici sklopte dopředu.
Všechna vozidla
– U vozidel limuzína a Variant vyšroubujte šroub -1- (40 Nm) a oddělte zámek pásu -2- od podlahy.
– Vyšroubujte šroub -3- (8 Nm).
– Uvolněte sponu -4- ze středového uložení opěradla -5-.
– Vyzvedněte pravé opěradlo -6- ze středového uložení opěradla a stáhněte opěradlo z čepu -7-.
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel rozpojte svazek vodičů vyhřívání sedadel.
– Vyjměte pravé opěradlo z vozidla.
Montáž:
– Montáž se provádí analogicky v opačném pořadí.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Montážní přehled: nápravnice, stabilizátor, rameno závěsu kola:
Upozornění!
Svařování a vyrovnávání součástí zavěšení a vedení kol je nepřípustné.
Samojistící matice vždy měňte.
Zkorodované šrouby / matice vždy měňte.
1 - matice
65 Nm
při dotahování přidržujte vnitřní mnohohran kloubového čepu
samojistící
po každé demontáži vyměňte
2 - stabilizátor
odlišná provedení
přiřazení → Elektronický katalog náhradních dílů „ETKA“
demontáž a montáž → Kapitola
3 - závěs stabilizátoru
připojení stabilizátoru k tlumičové vzpěře
4 - matice
65 Nm
při dotahování přidržujte vnitřní mnohohran kloubového čepu
samojistící
po každé demontáži vyměňte
5 - držák uložení
fixace → obr.
s pryžokovovým uložením
6 - šroub
M 10 × 70
50 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
7 - šroub
M 12 × 1,5 × 100
70 Nm + pootočte o 180°
po každé demontáži vyměňte
8 - šroub
M 6 × 16
9 Nm
9 - snímač světlé výšky vozidla vpředu vlevo -G78-
demontáž a montáž → Kapitola
lze kontrolovat systémem → Diagnostický, měřicí a informační systém VAS 5051 v provozním režimu Řízené vyhledávání závad
10 - rameno závěsu kola
v případě poškození vyměňte společně s kulovým kloubem
demontáž a montáž → Kapitola
výměna uložení → Kapitola
11 - matice
M 12 × 1,5
20 Nm + pootočte o 90°
samojistící
po každé demontáži vyměňte
12 - kulový kloub
kontrola → Kapitola
demontáž a montáž → Kapitola
v případě poškození vyměňte společně s ramenem závěsu kola
13 - matice
60 Nm
samojistící
po každé demontáži vyměňte
14 - matice
9 Nm
15 - šroub
M 12 × 1,5 × 100: 70 Nm + pootočte o 180°
M 12 × 1,5 × 110: 70 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
16 - šroub
M 8 × 55
20 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
17 - šroub
M 12 × 1,5 × 110
70 Nm + pootočte o 180°
po každé demontáži vyměňte
dotahujte pouze v nezatížené poloze → Kapitola
18 - šroub
M 14 × 1,5 × 70
100 Nm + pootočte o 90°
dotahujte až po přišroubování kyvadlové opěrky k převodovce
po každé demontáži vyměňte
19 - dolní pryžokovové uložení kyvadlové opěrky
vytlačení a zalisování → Kapitola
20 - kyvadlová opěrka
připevňujte šroubem nejprve k převodovce a poté k nápravnici
odlišná provedení
přiřazení → Elektronický katalog náhradních dílů „ETKA“
21 - šroub
Bezpodmínečně dodržte velikost a třídu pevnosti šroubu. Platí odlišné dotahovací momenty.
M 10 × 75, třída pevnosti 8.8: 40 Nm + pootočte o 90°
M 10 × 75, třída pevnosti 10.9: 50 Nm + pootočte o 90°
Upozornění!
Od MR 08 jsou u mechanických převodovek 02Q v závitech k připevnění kyvadlové opěrky instalovány vložky Heli-Coil. Rozlišení → opr. sk.34
U těchto i u všech ostatních převodovek je třeba použít šroub třídy pevnosti 10.9.
Není-li v převodovkách 02Q instalována vložka Heli-Coil, je třeba použít šrouby třídy pevnosti 8.8 a dotáhnout je příslušným dotahovacím momentem.
M 12 × 1,5 × 85: 60 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
22 - šroub
Bezpodmínečně dodržte třídu pevnosti šroubu. Platí odlišné dotahovací momenty.
M 10 × 35, třída pevnosti 8.8: 40 Nm + pootočte o 90°
M 10 × 35, třída pevnosti 10.9: 50 Nm + pootočte o 90°
Upozornění!
Od MR 08 jsou u mechanických převodovek 02Q v závitech k připevnění kyvadlové opěrky instalovány vložky Heli-Coil. Rozlišení → opr. sk.34
U těchto i u všech ostatních převodovek je třeba použít šroub třídy pevnosti 10.9.
Není-li v převodovkách 02Q instalována vložka Heli-Coil, je třeba použít šrouby třídy pevnosti 8.8 a dotáhnout je příslušným dotahovacím momentem.
po každé demontáži vyměňte
23 - krycí plech
24 - šroub
6 Nm
25 - šroub
M 12 × 1,5 × 90
70 Nm + pootočte o 180°
po každé demontáži vyměňte
26 - nápravnice
fixace → Kapitola
spuštění → Kapitola
demontáž a montáž bez převodky řízení → Kapitola
demontáž a montáž s převodkou řízení → Kapitola
odlišná provedení
přiřazení → Elektronický katalog náhradních dílů „ETKA“
27 - horní pryžokovové uložení kyvadlové opěrky
Upozornění!
Svařování a vyrovnávání součástí zavěšení a vedení kol je nepřípustné.
Samojistící matice vždy měňte.
Zkorodované šrouby / matice vždy měňte.
1 - matice
65 Nm
při dotahování přidržujte vnitřní mnohohran kloubového čepu
samojistící
po každé demontáži vyměňte
2 - stabilizátor
odlišná provedení
přiřazení → Elektronický katalog náhradních dílů „ETKA“
demontáž a montáž → Kapitola
3 - závěs stabilizátoru
připojení stabilizátoru k tlumičové vzpěře
4 - matice
65 Nm
při dotahování přidržujte vnitřní mnohohran kloubového čepu
samojistící
po každé demontáži vyměňte
5 - držák uložení
fixace → obr.
s pryžokovovým uložením
6 - šroub
M 10 × 70
50 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
7 - šroub
M 12 × 1,5 × 100
70 Nm + pootočte o 180°
po každé demontáži vyměňte
8 - šroub
M 6 × 16
9 Nm
9 - snímač světlé výšky vozidla vpředu vlevo -G78-
demontáž a montáž → Kapitola
lze kontrolovat systémem → Diagnostický, měřicí a informační systém VAS 5051 v provozním režimu Řízené vyhledávání závad
10 - rameno závěsu kola
v případě poškození vyměňte společně s kulovým kloubem
demontáž a montáž → Kapitola
výměna uložení → Kapitola
11 - matice
M 12 × 1,5
20 Nm + pootočte o 90°
samojistící
po každé demontáži vyměňte
12 - kulový kloub
kontrola → Kapitola
demontáž a montáž → Kapitola
v případě poškození vyměňte společně s ramenem závěsu kola
13 - matice
60 Nm
samojistící
po každé demontáži vyměňte
14 - matice
9 Nm
15 - šroub
M 12 × 1,5 × 100: 70 Nm + pootočte o 180°
M 12 × 1,5 × 110: 70 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
16 - šroub
M 8 × 55
20 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
17 - šroub
M 12 × 1,5 × 110
70 Nm + pootočte o 180°
po každé demontáži vyměňte
dotahujte pouze v nezatížené poloze → Kapitola
18 - šroub
M 14 × 1,5 × 70
100 Nm + pootočte o 90°
dotahujte až po přišroubování kyvadlové opěrky k převodovce
po každé demontáži vyměňte
19 - dolní pryžokovové uložení kyvadlové opěrky
vytlačení a zalisování → Kapitola
20 - kyvadlová opěrka
připevňujte šroubem nejprve k převodovce a poté k nápravnici
odlišná provedení
přiřazení → Elektronický katalog náhradních dílů „ETKA“
21 - šroub
Bezpodmínečně dodržte velikost a třídu pevnosti šroubu. Platí odlišné dotahovací momenty.
M 10 × 75, třída pevnosti 8.8: 40 Nm + pootočte o 90°
M 10 × 75, třída pevnosti 10.9: 50 Nm + pootočte o 90°
Upozornění!
Od MR 08 jsou u mechanických převodovek 02Q v závitech k připevnění kyvadlové opěrky instalovány vložky Heli-Coil. Rozlišení → opr. sk.34
U těchto i u všech ostatních převodovek je třeba použít šroub třídy pevnosti 10.9.
Není-li v převodovkách 02Q instalována vložka Heli-Coil, je třeba použít šrouby třídy pevnosti 8.8 a dotáhnout je příslušným dotahovacím momentem.
M 12 × 1,5 × 85: 60 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
22 - šroub
Bezpodmínečně dodržte třídu pevnosti šroubu. Platí odlišné dotahovací momenty.
M 10 × 35, třída pevnosti 8.8: 40 Nm + pootočte o 90°
M 10 × 35, třída pevnosti 10.9: 50 Nm + pootočte o 90°
Upozornění!
Od MR 08 jsou u mechanických převodovek 02Q v závitech k připevnění kyvadlové opěrky instalovány vložky Heli-Coil. Rozlišení → opr. sk.34
U těchto i u všech ostatních převodovek je třeba použít šroub třídy pevnosti 10.9.
Není-li v převodovkách 02Q instalována vložka Heli-Coil, je třeba použít šrouby třídy pevnosti 8.8 a dotáhnout je příslušným dotahovacím momentem.
po každé demontáži vyměňte
23 - krycí plech
24 - šroub
6 Nm
25 - šroub
M 12 × 1,5 × 90
70 Nm + pootočte o 180°
po každé demontáži vyměňte
26 - nápravnice
fixace → Kapitola
spuštění → Kapitola
demontáž a montáž bez převodky řízení → Kapitola
demontáž a montáž s převodkou řízení → Kapitola
odlišná provedení
přiřazení → Elektronický katalog náhradních dílů „ETKA“
27 - horní pryžokovové uložení kyvadlové opěrky
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž řady sedadel, model limuzína / Passat CC
Demontáž
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel vypněte zapalování.
Vozidla s integrovanou dětskou sedačkou
– Odklopte integrovanou dětskou sedačku -1- nahoru.
– Vytáhněte podložku pod nohy -2- z úchytů v sedadle.
– Vyšroubujte u vozidel s integrovanou dětskou sedačkou dva šrouby -1- (8 Nm).
– Vyšroubujte u vozidel se dvěma integrovanými dětskými sedačkami dvojice šroubů -2- a -3- (8 Nm).
Všechna vozidla
Poznámka: Pro lepší přehled není opěradlo zadního sedadla na obrázku zobrazeno.
Demontáž a montáž řady sedadel u modelu limuzína a u modelu Passat CC je stejná. Na obrázcích je znázorněna řada sedadel u modelu limuzína.
– Vytáhněte sedadla -1- v přední oblasti nahoru ze dvou úchytek -2--šipky A-.
– Zatlačte sedadla dozadu -šipka B-.
– Vytáhněte sedadla v zadní oblasti směrem nahoru z bočních vodicích plechů -3-.
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel rozpojte svazek vodičů vyhřívání sedadel.
– Vyjměte sedadlo z vozidla.
Montáž:
– Montáž sedadel se provádí v opačném pořadí.
Demontáž
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel vypněte zapalování.
Vozidla s integrovanou dětskou sedačkou
– Odklopte integrovanou dětskou sedačku -1- nahoru.
– Vytáhněte podložku pod nohy -2- z úchytů v sedadle.
– Vyšroubujte u vozidel s integrovanou dětskou sedačkou dva šrouby -1- (8 Nm).
– Vyšroubujte u vozidel se dvěma integrovanými dětskými sedačkami dvojice šroubů -2- a -3- (8 Nm).
Všechna vozidla
Poznámka: Pro lepší přehled není opěradlo zadního sedadla na obrázku zobrazeno.
Demontáž a montáž řady sedadel u modelu limuzína a u modelu Passat CC je stejná. Na obrázcích je znázorněna řada sedadel u modelu limuzína.
– Vytáhněte sedadla -1- v přední oblasti nahoru ze dvou úchytek -2--šipky A-.
– Zatlačte sedadla dozadu -šipka B-.
– Vytáhněte sedadla v zadní oblasti směrem nahoru z bočních vodicích plechů -3-.
– U vozidel s vyhříváním zadních sedadel rozpojte svazek vodičů vyhřívání sedadel.
– Vyjměte sedadlo z vozidla.
Montáž:
– Montáž sedadel se provádí v opačném pořadí.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž vysokotlakého snímače -G65-
Poznámka: Pro větší názornost je pravý světlomet demontován.
– Rozpojte konektorové spojení vysokotlakého snímače -1-.
– Vysokotlaký snímač -2- vytočte z připojení vedení chladicího média.
Poznámka: Vyměňte O-kroužek.
Vysokotlaký snímač -G65--2- může být podle varianty motoru namontován i na jiném místě v blízkosti kondenzátoru.
Poznámka: Pro větší názornost je pravý světlomet demontován.
– Rozpojte konektorové spojení vysokotlakého snímače -1-.
– Vysokotlaký snímač -2- vytočte z připojení vedení chladicího média.
Poznámka: Vyměňte O-kroužek.
Vysokotlaký snímač -G65--2- může být podle varianty motoru namontován i na jiném místě v blízkosti kondenzátoru.
- Přílohy
-
- 44.JPG (33.91 KiB) Zobrazeno 39965 x
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Zamrzání zámku zadních dveří sedan
Pravidelné prostříkávání zámku olejem je tady zbytečné, protože zámku tuhne servomechanizmus uvnitř a tam se olej prakticky nedostane.
Zámek se nezavře, protože hřídelka, která jde středem ozubeného kola se díky chladu nevrátí zpět. Takže rozebrat (není to žádná věda), v mrazu jsem to dělal asi 30 min demont+mont.)) a prostříkat olejem - NE vazelínou.
Demontáž čalounění:
4× torx v madlech víka zevnitř
1× torx v držáku výstražného trojúhelníku
Potom už jen stačí čalounění "trhnutím" sundat - je nacvaklé na cca 10 místech po obvodu.
Zámek zevnitř vypadá následovně
1. foto - odemčeno
2. foto - zamčeno
Pravidelné prostříkávání zámku olejem je tady zbytečné, protože zámku tuhne servomechanizmus uvnitř a tam se olej prakticky nedostane.
Zámek se nezavře, protože hřídelka, která jde středem ozubeného kola se díky chladu nevrátí zpět. Takže rozebrat (není to žádná věda), v mrazu jsem to dělal asi 30 min demont+mont.)) a prostříkat olejem - NE vazelínou.
Demontáž čalounění:
4× torx v madlech víka zevnitř
1× torx v držáku výstražného trojúhelníku
Potom už jen stačí čalounění "trhnutím" sundat - je nacvaklé na cca 10 místech po obvodu.
Zámek zevnitř vypadá následovně
1. foto - odemčeno
2. foto - zamčeno
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž odkládací schránky:
Demontáž:
– Vypněte zapalování.
– Vyšroubujte 7 šroubů -1-, -2- a -3- (1,5 Nm).
– Zasuňte malý šroubovák do otvoru na spodním konci odkládací schránky -šipka- a odjistěte tak aretaci.
– Uvolněte odkládací schránku z přístrojové desky.
– U vozidel s chlazením odkládací schránky odpojte od odkládací schránky kanál klimatizace.
– Rozpojte svazek vodičů světla a kontaktního spínače.
– U vozidel s osvětlením prostoru nohou rozpojte svazek vodičů ke světlu.
– U vozidel s odpojením airbagu spolujezdce rozpojte svazek vodičů zámkového vypínače airbagu
Montáž:
– Montáž se provádí v opačném pořadí.
Demontáž:
– Vypněte zapalování.
– Vyšroubujte 7 šroubů -1-, -2- a -3- (1,5 Nm).
– Zasuňte malý šroubovák do otvoru na spodním konci odkládací schránky -šipka- a odjistěte tak aretaci.
– Uvolněte odkládací schránku z přístrojové desky.
– U vozidel s chlazením odkládací schránky odpojte od odkládací schránky kanál klimatizace.
– Rozpojte svazek vodičů světla a kontaktního spínače.
– U vozidel s osvětlením prostoru nohou rozpojte svazek vodičů ke světlu.
– U vozidel s odpojením airbagu spolujezdce rozpojte svazek vodičů zámkového vypínače airbagu
Montáž:
– Montáž se provádí v opačném pořadí.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž popelníku vpředu, resp. přihrádky vpředu:
Demontáž:
– Vypněte zapalování.
Vozidla s manuálním řazením
– Otevřete popelník.
– Stáhněte manžetu s plastovým rámečkem z rámu středové konzoly -1--šipky-, k tomu použijte hák na přední čelo -3370-.
– Rám středové konzoly -1- pevně držte.
Nesmí dojít k jeho stažení.
Mohlo by dojít k nechtěnému uvolnění konektorových spojení některých spínačů.
– Vyhrňte manžetu nahoru přes hlavu řadicí páky.
– Uvolněte tlumicí kryt, řazení, -1- z kulisy řazení.
Poznámkat: Pro lepší přehlednost nejsou na obrázcích vyobrazeny hlava řadicí páky a manžeta řazení.
Dbejte při montáži tlumení na -šipku-, ta musí ukazovat ve směru jízdy.
Vozidla s automatickou převodovkou nebo převodovkou s dvojitou spojkou
– Vymáčkněte kryt řazení a držte ho stranou.
PoznámkaPro vymáčknutí krytu řazení nemá šipka na obrázku žádný význam.
Všechna vozidla
– Vyjměte kryt řazení -1- nahoru ze středové konzoly.
– Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů -2- a -3- od krytu.
Poznámka: Ovládání topení, resp. ovládání klimatizace není na obrázku znázorněno.
– Vytáhněte vložku popelníku -1-, resp. přihrádku -2-.
– Vyšroubujte dva šrouby -3-, resp. -4- (1,5 Nm).
– Vytáhněte popelník -5-, resp. přihrádku -6- ze středové konzoly a odpojte příp. svazek vodičů.
Demontáž:
– Vypněte zapalování.
Vozidla s manuálním řazením
– Otevřete popelník.
– Stáhněte manžetu s plastovým rámečkem z rámu středové konzoly -1--šipky-, k tomu použijte hák na přední čelo -3370-.
– Rám středové konzoly -1- pevně držte.
Nesmí dojít k jeho stažení.
Mohlo by dojít k nechtěnému uvolnění konektorových spojení některých spínačů.
– Vyhrňte manžetu nahoru přes hlavu řadicí páky.
– Uvolněte tlumicí kryt, řazení, -1- z kulisy řazení.
Poznámkat: Pro lepší přehlednost nejsou na obrázcích vyobrazeny hlava řadicí páky a manžeta řazení.
Dbejte při montáži tlumení na -šipku-, ta musí ukazovat ve směru jízdy.
Vozidla s automatickou převodovkou nebo převodovkou s dvojitou spojkou
– Vymáčkněte kryt řazení a držte ho stranou.
PoznámkaPro vymáčknutí krytu řazení nemá šipka na obrázku žádný význam.
Všechna vozidla
– Vyjměte kryt řazení -1- nahoru ze středové konzoly.
– Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů -2- a -3- od krytu.
Poznámka: Ovládání topení, resp. ovládání klimatizace není na obrázku znázorněno.
– Vytáhněte vložku popelníku -1-, resp. přihrádku -2-.
– Vyšroubujte dva šrouby -3-, resp. -4- (1,5 Nm).
– Vytáhněte popelník -5-, resp. přihrádku -6- ze středové konzoly a odpojte příp. svazek vodičů.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž kliky dveří:
Poznámka: Popis demontáže a montáže platí pouze pro kliku pravých dveří. Demontáž a montáž kliky levých dveří je třeba z toho logicky odvodit.
Klika dveří zůstane stát ve vytaženém stavu. Nepokoušejte se kliku dveří zatlačit dovnitř, protože jinak se upevňovací výstupek na třmenu ulomí a demontovanou kliku již nebude možno namontovat.
Demontáž
– Demontujte těleso vložky zámku → Kapitola.
– Vytáhněte kliku dveří -2- poněkud dozadu -šipka a- z upevnění třmenu.
– Vyklopte kliku dveří ve směru -šipky b-.
– Sejměte kliku dveří kolmo vůči dveřím -šipka c- ze třmenu -1-.
Poznámka: Popis demontáže a montáže platí pouze pro kliku pravých dveří. Demontáž a montáž kliky levých dveří je třeba z toho logicky odvodit.
Klika dveří zůstane stát ve vytaženém stavu. Nepokoušejte se kliku dveří zatlačit dovnitř, protože jinak se upevňovací výstupek na třmenu ulomí a demontovanou kliku již nebude možno namontovat.
Demontáž
– Demontujte těleso vložky zámku → Kapitola.
– Vytáhněte kliku dveří -2- poněkud dozadu -šipka a- z upevnění třmenu.
– Vyklopte kliku dveří ve směru -šipky b-.
– Sejměte kliku dveří kolmo vůči dveřím -šipka c- ze třmenu -1-.
- Přílohy
-
- 48.JPG (28.73 KiB) Zobrazeno 39502 x
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Montáž:
– Nasaďte kliku dveří -1- v pravém úhlu -šipka a- do třmenu -2-.
– Zaklopte kliku dveří -1- do dveří -šipka b-.
– Posuňte kliku dveří poněkud dopředu -šipka c- do upevnění ve třmenu.
Poznámka:Klika dveří zůstane stát ve vytaženém stavu. Nepokoušejte se kliku dveří zatlačit dovnitř, protože jinak se upevňovací výstupek na třmenu ulomí a demontovanou kliku již nebude možno namontovat. Klika dveří po montáži tělesa vložky zámku dosedne na dveře.
Namontujte těleso vložky zámku → Kapitola.
Následně je třeba bezpodmínečně provést kontrolu funkce, jsou-li dveře otevřeny.
– Nasaďte kliku dveří -1- v pravém úhlu -šipka a- do třmenu -2-.
– Zaklopte kliku dveří -1- do dveří -šipka b-.
– Posuňte kliku dveří poněkud dopředu -šipka c- do upevnění ve třmenu.
Poznámka:Klika dveří zůstane stát ve vytaženém stavu. Nepokoušejte se kliku dveří zatlačit dovnitř, protože jinak se upevňovací výstupek na třmenu ulomí a demontovanou kliku již nebude možno namontovat. Klika dveří po montáži tělesa vložky zámku dosedne na dveře.
Namontujte těleso vložky zámku → Kapitola.
Následně je třeba bezpodmínečně provést kontrolu funkce, jsou-li dveře otevřeny.
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž koncového světla v bočním dílu:
Koncové světlo v bočním dílu je nerozebíratelné. Obsahuje následující součásti:
žárovka koncového světla vlevo -M4-, resp. žárovka koncového světla vpravo -M2-
žárovka brzdového světla vlevo -M9-, resp. žárovka brzdového světla vpravo -M10-
žárovka směrovky vzadu vlevo -M6-, resp. žárovka směrovky vzadu vpravo -M8-
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
momentový klíč -V.A.G 1783-
Demontáž:
Poznámka:Obrázky ukazují demontáž a montáž levé strany. Demontáž a montáž pravé strany se provádí analogicky.
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Poznámka:Klíček zapalování rádiového dálkového ovládání položte během demontáže a montáže do interiéru vozidla, aby se zabránilo zamknutí dveří a příp. aktivaci funkcí „Coming Home / Leaving Home “.
Vymáčkněte servisní poklop -1- ve směru šipky z bočního obložení -2-.
Odjistěte konektor -2- zatažením pojistného tlačítka -3- směru šipky a odpojte jej.
Vyšroubujte připevňovací matice -1- a vyjměte koncové světlo dozadu z bočního dílu.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:
Připevňovací matice -3- dotáhněte daným momentem → Kapitola.
Poznámkat Konektor -2- koncového světla v bočním dílu musí při zapojení „slyšitelně“ zaskočit.
Po opětovném stisku pojistného tlačítka -3- je konektor správně zajištěn!
Koncové světlo v bočním dílu je nerozebíratelné. Obsahuje následující součásti:
žárovka koncového světla vlevo -M4-, resp. žárovka koncového světla vpravo -M2-
žárovka brzdového světla vlevo -M9-, resp. žárovka brzdového světla vpravo -M10-
žárovka směrovky vzadu vlevo -M6-, resp. žárovka směrovky vzadu vpravo -M8-
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
momentový klíč -V.A.G 1783-
Demontáž:
Poznámka:Obrázky ukazují demontáž a montáž levé strany. Demontáž a montáž pravé strany se provádí analogicky.
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Poznámka:Klíček zapalování rádiového dálkového ovládání položte během demontáže a montáže do interiéru vozidla, aby se zabránilo zamknutí dveří a příp. aktivaci funkcí „Coming Home / Leaving Home “.
Vymáčkněte servisní poklop -1- ve směru šipky z bočního obložení -2-.
Odjistěte konektor -2- zatažením pojistného tlačítka -3- směru šipky a odpojte jej.
Vyšroubujte připevňovací matice -1- a vyjměte koncové světlo dozadu z bočního dílu.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:
Připevňovací matice -3- dotáhněte daným momentem → Kapitola.
Poznámkat Konektor -2- koncového světla v bočním dílu musí při zapojení „slyšitelně“ zaskočit.
Po opětovném stisku pojistného tlačítka -3- je konektor správně zajištěn!
- Paskal
- VWmaniak
- Příspěvky: 7640
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Demontáž a montáž koncového světla ve víku zavazadlového prostoru:
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
momentový klíč -V.A.G 1783-
Poznámka:Obrázky ukazují demontáž a montáž levé strany. Demontáž a montáž pravé strany se provádí analogicky.
Demontáž:
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Vymáčkněte servisní poklop -1- ve -směru šipky- z obložení -2-.
Odjistěte konektor -1- a odpojte ho od nosníku žárovek -2-.
Odšroubujte obě připevňovací matice -3-.
Vyjměte koncové světlo dozadu z víka zavazadlového prostoru.
Montáž:
Montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:
Při montáži přišroubujte koncové světlo nejdřív horní a následně dolní připevňovací maticí.
Připevňovací matice -3- dotáhněte daným momentem → Kapitola.
Zapojte konektor do nosníku žárovky, až slyšitelně zaklapne.
Po montáži koncového světla zkontrolujte rozměry spár vůči karoserii.
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
momentový klíč -V.A.G 1783-
Poznámka:Obrázky ukazují demontáž a montáž levé strany. Demontáž a montáž pravé strany se provádí analogicky.
Demontáž:
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Vymáčkněte servisní poklop -1- ve -směru šipky- z obložení -2-.
Odjistěte konektor -1- a odpojte ho od nosníku žárovek -2-.
Odšroubujte obě připevňovací matice -3-.
Vyjměte koncové světlo dozadu z víka zavazadlového prostoru.
Montáž:
Montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:
Při montáži přišroubujte koncové světlo nejdřív horní a následně dolní připevňovací maticí.
Připevňovací matice -3- dotáhněte daným momentem → Kapitola.
Zapojte konektor do nosníku žárovky, až slyšitelně zaklapne.
Po montáži koncového světla zkontrolujte rozměry spár vůči karoserii.
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Vymyslel a zpracoval TNT
Dodělání funkce AUTO-HOLD (Passat 3C)
Před samotnou montáží je třeba vyzkoušet, jestli je Vaše jednotka parkovací brzdy umí funkci
AUTO-HOLD. Ve VAG-COMu na adrese 53 (Parkovací brzda) změňte kódování z 0000011 na
0000012. U modelových roků 2008+ změnte kódování z 0000056 na 0000057. Jestli se Vám
ve výpisu závad objeví chyba číslo 02884 nebo 02844, je reálná šance rozchodit AUTO-HOLD
na Vašem autě.
Potřebné díly:
1x spínač AUTO-HOLD 3C0 927 227B (cca 535Kč)
1x svorkovnice pro spínač 4D0 971 636A (cca 120Kč)
3x sada vedení 000 979 009 (0,5m, oba konce s piny do spínače) (cca 150Kč)
1x sada vedení 000 979 030 (0,5m, oba konce s piny do jednotky) (cca 280Kč)
Potřebné nářadí:
Šroubovák torx T20, nástrčkový klíč 10mm, šroubovák + elektro nářadí…
Před prací odpojte baterii. Využití tohoto návodu pouze na VLASTNÍ NEBEZPEČÍ!!!
Dodělání funkce AUTO-HOLD (Passat 3C)
Před samotnou montáží je třeba vyzkoušet, jestli je Vaše jednotka parkovací brzdy umí funkci
AUTO-HOLD. Ve VAG-COMu na adrese 53 (Parkovací brzda) změňte kódování z 0000011 na
0000012. U modelových roků 2008+ změnte kódování z 0000056 na 0000057. Jestli se Vám
ve výpisu závad objeví chyba číslo 02884 nebo 02844, je reálná šance rozchodit AUTO-HOLD
na Vašem autě.
Potřebné díly:
1x spínač AUTO-HOLD 3C0 927 227B (cca 535Kč)
1x svorkovnice pro spínač 4D0 971 636A (cca 120Kč)
3x sada vedení 000 979 009 (0,5m, oba konce s piny do spínače) (cca 150Kč)
1x sada vedení 000 979 030 (0,5m, oba konce s piny do jednotky) (cca 280Kč)
Potřebné nářadí:
Šroubovák torx T20, nástrčkový klíč 10mm, šroubovák + elektro nářadí…
Před prací odpojte baterii. Využití tohoto návodu pouze na VLASTNÍ NEBEZPEČÍ!!!
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Ješte originál PDF
- Přílohy
-
- AUTO-HOLD.pdf
- (6.91 MiB) Staženo 2574 x
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla