Stránka 2 z 38
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 20.09.2008 12:44
od Paskal
Oprava zadní brzdy CII 38 a CII 41
Poznámkat K odsátí brzdové kapaliny z nádržky brzdové kapaliny používejte plnicí a odvzdušňovací přístroj brzdového systému -VAS 5234- nebo odsávačku -V.A.G 1869/4-.
t Před demontáží brzdového třmenu nebo před odpojením brzdové hadičky je třeba nasadit zátěž brzdového pedálu -V.A.G 1869/2- (přitom eliminujte tlak).
1 - krycí plech
přiřazení ⇒ Elektronický katalog náhradních dílů (ETKA)
2 - brzdový kotouč
16": Ø 286 mm
17": Ø 310 mm
tloušťka, 16": 12 mm
tloušťka, 17": 22 mm
mez opotřebení, 16": 10 mm
mez opotřebení, 17": 20 mm
při opotřebení vyměňte na celé nápravě
při demontáži nejprve odšroubujte brzdový třmen a nosič brzdy
3 - vnitřní šroub Torx, 4 Nm
4 - šroub s vnitřním drážkováním, 90 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
5 - nosič brzdy s vodicími čepy a ochrannou krytkou
jako náhradní díl se dodává smontovaný s dostatečným množstvím tuku na vodicích čepech
jsou-li ochranné krytky nebo vodicí čepy poškozeny, namontujte nové z opravárenské soupravy; k namazání vodicích čepů použijte přiložený tuk
6 - přídržné pero brzdových destiček
při výměně brzdových destiček vždy vyměňte
7 - brzdová destička
tloušťka: 11 mm (bez opěrné desky)
mez opotřebení: 2 mm (bez opěrné desky)
kontrola tloušťky → Sešit21.1
zásadně vyměňte na celé nápravě
demontáž a montáž → Kapitola
8 - brzdová destička
tloušťka: 11 mm (bez opěrné desky)
mez opotřebení: 2 mm (bez opěrné desky)
kontrola tloušťky → Sešit21.1
zásadně vyměňte na celé nápravě
demontáž a montáž → Kapitola
9 - přídržné pero brzdových destiček
při výměně brzdových destiček vždy vyměňte
10 - brzdový třmen
při výměně brzdových destiček neodšroubujte brzdovou hadičku
demontáž a montáž → Kapitola
oprava → Kapitola
po opravě nebo výměně je třeba nejprve provést základní nastavení
11 - šestihranný samojistící šroub, 35 Nm
vyměňte
12 - držák
13 - brzdové potrubí, 14 Nm
14 - příchytka
15 - těsnicí kroužek
16 - servomotor
17 - vnitřní šroub Torx, 12 Nm
18 - brzdová hadička
19 - vnitřní šroub Torx, 12 Nm
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 20.09.2008 12:52
od Paskal
Demontáž:
Brzdové destičky, které budou opětovně použity, při demontáži označte. Namontujte je zpět na stejné místo, jinak bude brzdný účinek nerovnoměrný!
PoznámkaKonektorová spojení na servomotorech nerozpojujte.
l Parkovací brzda není sešlápnuta.
– Odmontujte kola.
Písty parkovací brzdy je třeba systémem -VAS 5051- zasunout zpět.
Před vrácením pístů zpět je třeba odsát brzdovou kapalinu z nádržky brzdové kapaliny. Jinak může brzdová kapalina, pokud byla mezitím doplněna, vytéci a způsobit škody.
– Připojte systém -VAS 5051- a zvolte funkci → Kapitola.
– Přitom zvolte elektromechanickou parkovací brzdu a funkci „Vysunutí a zasunutí pístu servomotorů“.
– Zasuňte písty systémem -VAS 5051- zpět.
– Poté je možno z brzdového třmenu vyšroubovat připevňovací šrouby, přičemž přidržujte vodicí čepy.
– Sejměte brzdový třmen z nosiče brzdy.
PoznámkaVrácení pístů systémem -VAS 5051- často není dostatečné ale je potřebné! Tlačná matice má na pístu kluzné uložení, proto lze písty pouze zatlačit a nikoli zatáhnout. Zpět zajede pouze vřeteno s tlačnou maticí.
Upozornění!
Písty je třeba nejprve systémem -VAS 5051- vrátit zpět.
– Nyní vratným přípravkem pístu -T10145- zatlačte píst definitivně zpět.
– Připevněte brzdový třmen drátem tak, aby nezatěžoval, resp. nepoškodil brzdovou hadičku.
– Demontujte brzdové destičky a přídržná pera brzdových destiček -šipky-.
Čištění
POZOR!
Brzdový systém neprofukujte tlakovým vzduchem, protože přitom vzniklý prach je zdravotně závadný!
– Důkladně vyčistěte dosedací plochy pro brzdové destičky na nosiči brzdy a odstraňte korozi.
– Vyčistěte brzdový třmen.
K čištění brzdového třmenu je třeba používat výhradně líh.
Montáž:
– Na nosič brzdy nasaďte přídržná pera brzdových destiček -šipky- a brzdové destičky.
– Dbejte na to, aby brzdové destičky byly nasazeny v přídržných perech brzdových destiček -šipky-.
– Připevněte brzdový třmen novými samojistícími šrouby.
t Opravárenská souprava obsahuje čtyři šestihranné samojistící šrouby, které je třeba v každém případě namontovat.
Po zasunutí pístů systémem -VAS 5051- je třeba ještě uvést brzdový systém do základního nastavení.
– Uveďte brzdový systém do základního nastavení systémem -VAS 5051-.
– Namontujte kola.
Dotahovací moment šroubů kol → Podvozek, nápravy, řízení; opr. sk.44
PoznámkaPo výměně brzdových destiček zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny.
Dotahovací moment
šestihranný šroub, brzdový třmen k nosiči brzdyt Použijte nové šrouby!
35 Nm
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 27.09.2008 15:20
od Paskal
Reset Servisu:
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 10.10.2008 19:28
od Paskal
Demontáž a montáž obložení předních dveří na straně řidiče:
Demontáž
Vypněte zapalování.
Demontážním klínem -3409- vypačte horní díl držadla -1- nahoru z úchytů v obložení dveří.
Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů od horního dílu panelu držadla.
Vyšroubujte tři šrouby -2- v oblasti držadla (4,5 Nm).
Vyšroubujte dva šrouby -3- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Odpojte svazek vodičů obložení dveří od řídicí jednotky dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -4- z vnitřního ovládání dveří -5-.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 10.10.2008 19:31
od Paskal
Demontáž a montáž obložení předních dveří na straně spolujezdce:
Demontáž
Vypněte zapalování.
Demontážním klínem -3409- vypačte horní část držadla -1- z madla v obložení dveří.
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (4,5 Nm).
Vyšroubujte dva šrouby -4- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Odpojte svazek vodičů obložení dveří od řídicí jednotky dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -5- z vnitřního ovládání dveří -6-.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 10.10.2008 19:35
od Paskal
Demontáž a montáž obložení zadních dveří:
Poznámka
Demontáž a montáž obložení je popsána pro pravé zadní dveře. Demontáž a montáž obložení zadních dveří vlevo se provádí obdobně.
Demontáž
Vypněte zapalování.
Vozidla s ručním spouštěním oken
Demontujte okenní kličku → Kapitola
Všechna vozidla
Demontážním klínem -3409- vypačte horní část držadla -1- z madla v obložení dveří.
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (4,5 Nm).
Vyšroubujte šroub -4- (2 Nm).
Demontážními kleštěmi -3392- uvolněte obložení dveří ve spodní oblasti z úchytů.
Demontážními kleštěmi -3392- povolte obložení dveří na stranách z úchytů.
Vyjměte obložení dveří svisle nahoru z šachty okna.
Podle rozsahu výbavy vozidla odpojte svazky vodičů od obložení dveří.
Vyvěste táhlo lanovodu -5- z vnitřního ovládání dveří -6-.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 10.10.2008 19:44
od Paskal
Montážní přehled: zpětné zrcátko:
Poznámka:
Znázorněna je levá strana. Pravou stranu je třeba z toho logicky odvodit.
1 - základní držák zrcátka
demontáž a montáž → Kapitola
2 - šroub
3 ks
8 Nm
3 - montážní díl
demontáž a montáž → Kapitola
4 - šroub
2 ks
1 Nm
5 - šroub
2 ks
1 Nm
6 - boční ukazatel směru jízdy
demontáž a montáž → Kapitola
7 - kryt
demontáž a montáž → Kapitola
8 - sklo zrcátka
demontáž a montáž → Kapitola
9 - pouzdro zrcátka
materiál ABS
demontáž a montáž → Kapitola
Demontáž a montáž bočních směrovek:
Poznámka:
Popis demontáže a montáže platí pouze pro boční směrovku vlevo. Popis demontáže a montáže boční směrovky vpravo je třeba z toho logicky odvodit.
V bočních ukazatelích směru jízdy nejsou montovány běžné žárovky, ale svítivé diody (LED) s dlouhou životností.
Výměna žárovek proto není potřebná. V případě poškození je třeba vyměnit celý ukazatel směru jízdy.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 10.10.2008 22:25
od Paskal
Demontáž a montáž horního obložení sloupku A
PoznámkaPopis demontáže a montáže platí pro levou stranu vozidla. Demontáž a montáž pro pravou stranu probíhá obdobně.
Demontáž:
Odstraňte emblém AIRBAG -1- a vyšroubujte šroub -2- (2 Nm).
Vytáhněte kryt v oblasti příchytek -3- směrem dovnitř z uchycení -šipka A-.
PoznámkaPro lepší přehled jsou příchytky -3- na obrázku zobrazeny v demontovaném stavu.
Uvolněte obložení z lemu v těsnění dveří -šipka B-.
Vytáhněte obložení z předních úchytů v přístrojové desce -šipka C-.
Vytáhněte obložení z úchytek -šipka D- nahoru.
Poznámkat Při opětovné montáži je třeba vyměnit emblém AIRBAG -1-.
Před montáží zkontrolujte poškození příchytek a příp. je vyměňte
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 10.10.2008 22:33
od Paskal
Demontáž a montáž vnitřního světla vpředu:
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
demontážní klín -3409-
Poznámka: Při demontáži a montáži částí v okruhu viditelnosti (spínače, obložení, čalounění atd.) oblepte místa, do nichž je nasazován páčící nástroj (demontážní klín -3409-), běžnou lepicí páskou.
Demontáž
Vypněte zapalování i všechny elektrické spotřebiče a uveďte klíček zapalování nebo startovací tlačítko do polohy 0 (předpoloha).
Opatrně vypačte kryt -1-.
Vyšroubujte šrouby -1-, odjistěte zarážky -šipky B- a vyjměte vnitřní světlo pokud to délka vedení dovolí ve -směru šipky A- z obložení stropu.
Odjistěte a odpojte konektory -1-, -2-.
U vozidel s hlasitým telefonem vymáčkněte mikrofon telefonu -R38--šipka-.
Vyjměte vnitřní světlo vpředu.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 05.11.2008 09:03
od Paskal
Montážní přehled: rádiový klíček
1 - nouzový klíček
2 - horní díl rádiového klíčku
3 - baterie
demontáž baterie → Kapitola
montáž baterie → Kapitola
4 - krytka rádiového klíčku
5 - rádiový klíček s transponderem s proměnlivým kódem - spodní část
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 05.11.2008 09:07
od Paskal
Demontáž:
Stiskněte boční tlačítko -2- na rádiovém klíčku -3- a vyjměte nouzový klíček -4-.
– Stáhněte krytku -1- silně ve směru -šipky- bočního tlačítka -2- z rádiového klíčku -3-.
– Odjistěte aretace horního dílu rádiového klíčku -2- na rádiovém klíčku -1-.
– Demontážním klínem -3409--3- odpačte horní díl rádiového klíčku z rádiového klíčku -šipka-.
– Malým šroubovákem -2- nadzdvihněte baterii -3-.
– Vyjměte baterii -3- ve směru -šipky- z uložení -4-.
Montáž:
Poznámka: Před montáží baterie je nutno bezpodmínečně jednou stisknout libovolné tlačítko.
Tím se pouzdro radiového dálkového ovládání vynuluje do stavu, kdy je nové a může teprve nyní zjistit nové baterie.
Při montáži baterie dbejte na polaritu a montážní polohu.
– Vložte baterii -2-, kladným pólem nahoru, šikmo -šipka-do uložení -3- rádiového klíčku -1- (kladný pól je vyznačen v pouzdru).
– Lehkým tlakem zaaretujte baterii v rádiovém klíčku.
– Nyní zaaretujte horní díl s rádiovým klíčkem (nepoškoďte těsnění).
– Následně nasuňte kryt na rádiový klíček. A zasuňte nouzový klíček do rádiového klíčku.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 17.11.2008 01:12
od Paskal
Montážní přehled: palivový filtr
1 - zpětné vedení
k chladiči paliva
dbejte na pevné usazení
modré, resp. modře označené
2 - 6 Nm
3 - podložka
4 - přívodní vedení
od palivové nádrže
bílé, resp. bíle označené
dbejte na pevné usazení
5 - zpětné vedení
od tandemového čerpadla
modré označení
dbejte na pevné usazení
6 - přívodní vedení
k tandemovému čerpadlu
bílé označení
dbejte na pevné usazení
7 - horní část palivového filtru
8 - snímač teploty paliva -G81-
9 - těsnicí kroužek
vyměňte
10 - výměnný filtr
dodržujte intervaly výměny
11 - spodní část palivového filtru
12 - 10 Nm
13 - připojovací hrdlo snímače teploty paliva -G81-
14 - svorka
zkontrolujte pevné usazení
15 - O-kroužek
vyměňte
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 17.11.2008 11:35
od Allbacore
re5pekt píše:jaky je interval vymeny palivoveho filtru?
ak sa nemylim tak 30K, ale to hlavne zalezi od kvality nafty a podobne...ak je velmi nasiaknuty tak ho treba menit...
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 17.11.2008 14:26
od Paskal
Dodatečné práce závislé na čase a/nebo ujeté vzdálenosti
Navíc k intervalovému servisu, inspekčnímu servisu, resp. intervalovému inspekčnímu servisu je třeba, v závislosti na podmínkách používání → Kapitola a vybavení vozidla, provést dodatečnou údržbu.
Rovněž je možno, s přihlédnutím k záznamům v servisním plánu (resp. na štítku: Váš příští servis), nechat provést dodatečné práce mimo servisní intervaly.
Každých 7500 km
Dodatečné práce
– Palivový filtr:
Výměna platí pouze při provozu na motorovou naftu s podílem síry ≥2000 ppm
Každých 30 000 km
Dodatečné práce
– Palivový filtr:
Výměna platí při provozu na motorovou naftu, která »NESPLŇUJE« normu EN 590
Každých 60 000 km
Dodatečné práce
– Převodovka s dvojitou spojkou (DSG) 02E: Výměna převodového oleje a filtru
– Prachový a pylový filtr (filtr vnitřního prostoru): Výměna
l platí pro vozidla s více než 60 000 km ujetými v průběhu 2 let
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s více než 60 000 km ujetými v průběhu 4 let
platí pouze pro motory 2,0 l/110 kW FSI a 1,6 l
– Spojka Haldex:
Výměna oleje platí pro vozidla 4motion
– ATF:
Výměna platí pouze pro motory 1,8 l TSI a 2,0 l TSI s převodovkou AG6
Každých 90 000 km
Dodatečné práce
– Výměna vložky vzduchového filtru a vyčištění pouzdra
platí pro vozidla s více než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
– Palivový filtr:
Výměna platí při provozu na naftu, která splňuje normu EN 590
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s více než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
platí pouze pro 2,0 l TFSI; V6 FSI; 1,4 l TSI; 1,8 l TSI; 2,0 l TSI
Při stavu 90 000 km, dále pak každých 30 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Kontrola platí pro 4-válcové zážehové motory bez předepsaných intervalů výměny
Každých 120 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním do ►2006
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 150 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním od 2007►
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Při stavu 150 000 km, dále pak každých 30 000 km
– Filtr naftových částic:
Kontrola vozidla s filtrem naftových částic montovaným ve výrobě
Každých 180 000 km
– Ozubený řemen pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro motory 2,0 l FSI a TFSI
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 240 000 km
– Napínací kladka ozubeného řemene pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním do ►2006
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 300 000 km
– Napínací kladka ozubeného řemene pohonu vačkových hřídelů:
Výměna platí pro 4-válcové motory TDI se sdruženým vstřikováním od 2007►
výměna před aktuálním intervalem není potřebná
Každých 12 měsíců
Dodatečné práce
– Měření emisí (ME):
Provedení u vozidel s podnikatelskou přepravu osob, jako např. vozy taxi
platí pouze pro Německo
Každé 2 roky
– Brzdový a spojkový systém:
Výměna brzdové kapaliny platí pouze pro vozidla ►2007
– Prachový a pylový filtr (filtr vnitřního prostoru):
Výměna platí pro vozidla s méně než 60 000 km ujetými v průběhu 2 let
3 roky po uvedení vozidla do provozu a dále pak každé 2 roky
Dodatečné práce
– Brzdový a spojkový systém:
Výměna brzdové kapaliny platí pouze pro vozidla 2008►
– Měření emisí (ME):
Provedení platí pouze pro Německo
Každé 4 roky
Dodatečné práce
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s méně než 60 000 km ujetými v průběhu 4 let
platí pouze pro motory 2,0 l/110 kW FSI a 1,6 l
– Souprava na opravu pneumatik: Výměna utěsňovacího prostředku na pneumatiky
je-li instalována
Každých 6 let
– Snímače tlaku pneumatik:
Výměna jsou-li instalovány
– Vzduchový filtr:
Vyčištění pouzdra a výměna vložky filtru platí pro vozidla s méně než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
– Zapalovací svíčky:
Výměna platí pro vozidla s méně než 90 000 km ujetými v průběhu 6 let
platí pouze pro 2,0 l TFSI; V6 FSI; 1,4 l TSI; 1,8 l TSI; 2,0 l TSI
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 02.12.2008 15:59
od Paskal
Demontáž a montáž prachového a pylového filtru:
Demontáž
– Odjistěte krytku -3- ve směru šipky.
– Prachový a pylový filtr vyjměte z topného agregátu dolů.
Montáž
PoznámkaDodržte montážní polohu prachového a pylového filtru.
Montáž se provádí v opačném pořadí.