Montážní přehled: hnací hřídel se stejnoběžnými klouby VL100
1 - vnější stejnoběžný kloub
měňte pouze kompletní
demontáž → obr.
montáž: plastovým kladivem se narazí na hřídel až na doraz
kontrola → Kapitola
2 - šroub
M 16 × 1,5 × 80
šestihranný šroub: 200 Nm + pootočte o 180°
dvanáctihranný šroub: 70 Nm + pootočte o 90°
po každé demontáži vyměňte
Při povolování a dotahování nesmí vozidlo stát na kolech.
3 - hnací hřídel vpravo
4 - svorková spona
po každé demontáži vyměňte
napnutí → obr.
5 - manžeta kloubu
kontrolujte, zda nemá trhliny a odřená místa
materiál: Hytrel (polyelastomer)
6 - svorková spona
po každé demontáži vyměňte
napnutí → obr.
7 - talířová pružina
montážní poloha → obr.
8 - opěrný kroužek
montážní poloha → obr.
9 - pojistný kroužek
po každé demontáži vyměňte
nasazujte do drážky v hřídeli
10 - manžeta stejnoběžného kloubu
materiál: Hytrel (polyelastomer)
bez větracího otvoru
kontrolujte, zda nemá trhliny a odřená místa
ze stejnoběžného kloubu srážejte trnem
před montáží na stejnoběžný kloub potřete těsnicí plochu prostředkem -D 454 300 A2-
11 - svorková spona
po každé demontáži vyměňte
napnutí → obr.
12 - hnací hřídel vlevo
13 - podložka
po každé demontáži vyměňte
14 - šroub s vnitřním drážkováním
nejprve přitáhněte křížem momentem 10 Nm, poté dotáhněte křížem příslušným momentem
šroub M8: 40 Nm
šroub M10: 70 Nm
šrouby po demontáži vždy vyměňte
15 - pojistný kroužek
vyjímejte a nasazujte nářadím -VW 161- a
16 - těsnění
lepicí plocha na stejnoběžném kloubu musí být bez tuku a oleje!
17 - vnitřní stejnoběžný kloub
měňte pouze kompletní
stažení → obr.
nalisování → obr.
kontrola → Kapitola
18 - talířová pružina
montážní poloha → obr.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 27.08.2009 09:33
od Paskal
Rozložení a složení hnacího hřídele se stejnoběžnými klouby VL100
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
přítlačná deska -VW 401-
přítlačná deska -VW 402-
tlačný čep -VW 408 A-
tlačný čep -VW 411-
trubkový přípravek -VW 416 B-
přítlačný kotouč -VW 447 H-
Montážní poloha talířové pružiny a opěrného kroužku na vnějším kloubu
1 - talířová pružina
2 - opěrný kroužek
– Nalisujte kloub až na doraz.
– Nasaďte pojistný kroužek.
Nalisování vnitřního stejnoběžného kloubu
PoznámkaÚkos na vnitřním průměru kroužku s kuličkami (drážkování) musí směřovat k dosedacímu nákružku hnacího hřídele.
Napnutí svorkové spony na vnějším kloubu
– Napínací kleště -V.A.G 1682- nasaďte tak, jak je znázorněno na obrázku. Přitom je třeba dbát na to, aby ostří kleští dosedala v rozích -šipky B- hadicové spony.
– Napněte svorkovou sponu otáčením vřetena momentovým klíčem (nevzpřičte přitom kleště).
Poznámkat Kvůli tvrdosti materiálu (oproti pryži) manžety kloubu je třeba použít svorkovou sponu z ušlechtilé oceli, kterou lze napnout pouze napínacími kleštěmi -V.A.G 1682-.
Dotahovací moment: 25 Nm
Používejte momentový klíč -C- s rozsahem 5...50 Nm (např. momentový klíč -V.A.G 1331-).
Dbejte na to, aby se vřeteno -A- kleští lehce otáčelo. Příp. ho namažte mazacím tukem MoS2.
Jde-li vřeteno ztěžka, např. v důsledku znečištění závitu, nelze dosáhnout potřebné upínací síly svorkové spony (při předepsaném dotahovacím momentu).
Napnutí svorkové spony malého průměru
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 22.11.2009 08:50
od Paskal
Demontáž a montáž přístrojové desky:
Demontáž:
Demontujte obložení prostoru pro nohy → Kapitola
Demontujte popelník vpředu, resp. přihrádku vpředu → Kapitola
Demontujte panel Infotainmentu → Kapitola
Demontujte kryt „Climatronic/Climatic“, → Kapitola.
Vozidla bez „Climatroniku/Climatiku“
Demontujte regulaci topného vzduchu a čerstvého vzduchu → Topení, klimatizace; opr. sk.80.
Klimatizace s ruční regulací „Climatic“
Demontujte regulaci topení a klimatizace Climatic → Topení, klimatizace; opr. sk.87.
Klimatizace s automatickou regulací „Climatronic“
Demontujte ovládací a zobrazovací jednotku klimatizace, Climatronic -E87- s řídicí jednotkou Climatronic -J255- → Topení, klimatizace; opr. sk.87.
Demontujte snímač 2 slunečního svitu -G134- → opr. sk.87
Vozidla se středovou konzolou, základní
Demontujte středovou konzolu, základní → Kapitola.
Vozidla se středovou konzolou, komfort
Demontujte zadní kryt → Kapitola
Demontujte středovou konzolu komfort → Kapitola
Všechna vozidla
Demontujte jednotku airbagu na straně řidiče → Kapitola.
Demontujte volant → Podvozek, nápravy, řízení; opr. sk.48.
Demontujte obložení sloupku řízení → Kapitola
Demontujte boční kryty přístrojové desky → Kapitola.
Demontujte horní obložení sloupků A → Kapitola.
Demontujte střední obložení sloupků A → Kapitola.
Demontujte odkládací přihrádku v přístrojové desce → Kapitola.
Demontujte kryt v prostoru nohou na straně řidiče → Kapitola
Demontujte kryt v prostřední části přístrojové desky → Kapitola
Demontujte kryt přístrojové desky na straně spolujezdce → Kapitola.
Demontujte kryt sdružených přístrojů → Kapitola.
Passat CC s rozhlasovým přijímačem nebo rádio-navigačním systémem
Demontujte rozhlasový přijímač, resp. autorádio s navigačním systémem → Komunikace; opr. sk.91.
Limousine, resp. Variant s rozhlasovým přijímačem nebo autorádiem s navigačním systémem
Demontujte rozhlasový přijímač, resp. rádio-navigační systém → Komunikace; opr. sk.91
Vozidla bez rozhlasového přijímače nebo rádio-navigačního systému
Demontujte přihrádku uprostřed → Kapitola.
Vozidla s odkládacími přihrádkami vedle spínače varovných světel
Demontujte jednotku odkládacích přihrádek uprostřed → Kapitola
Vozidla bez odkládacích přihrádek vedle spínače varovných světel
Demontujte nosník slepého krytu → Kapitola
Všechna vozidla
Demontujte spínače na sloupku řízení → Elektrické zařízení; opr. sk.94.
Demontujte kryt na straně řidiče → Kapitola
Demontujte sdružené přístroje → Elektrické zařízení; opr. sk.90.
Vozidla s držákem mobilního telefonu na přístrojové desce
Odpojte svazky vodičů k držáku mobilního telefonu → Komunikace; opr. sk.91.
Všechna vozidla
Rozpojte svazek vodičů na modulu airbagu spolujezdce.
Odpojte od pravého a levého výstupního kanálu, je-li instalován, svazek vodičů snímače teploty.
Vyšroubujte šroub -1- za sdruženými přístroji (3,5 Nm).
Na levé straně přístrojové desky odšroubujte matici -1- (3,5 Nm).
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (3,5 Nm).
Na pravé straně přístrojové desky odšroubujte matici -1- (3,5 Nm).
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (3,5 Nm).
Ve střední oblasti přístrojové desky vyšroubujte dva šrouby -1- (3,5 Nm).
Vyšroubujte šrouby -2- a -3- (3,5 Nm).
Vytáhněte přístrojovou desku -1- ze svorek -2- a -3- v přechodové oblasti k čelnímu sklu.
Poznámka: Pro lepší přehled jsou svorky -2- a -3- zobrazeny v demontovaném stavu.
Při montáži přístrojové desky dbejte na to, aby byla přesně umístěna ve svorkách
Montáž:
Montáž se provádí analogicky v opačném pořadí.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 09.01.2010 19:59
od ejne
toto ti isto ukaze ako to vyberies, a zaroven to moze byt ako navod ako vymenit radio.
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 23.01.2010 23:14
od Michalj
Návod ovládání rádia s CD RCD 510 - dtto co u škodovky Bolero
vymena palivoveh oje jednoducha . zhodis kryt motora len ho potiahnes ksebe je tam len nastrknuty. to je vsetko poto povolis skrutky ktore drzia palivak ( su na obrazku ) das dole ten vrch a nakoniec len vyberies palivak a poskladas to naspat. neije to nic zlozite
Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
Napsal: 11.07.2010 10:09
od karlik01
ahoj vsichni, kde by se daly sehnat montazni kleste 3392, pripadne daji se nahradit? bojim se ze pri sundavani potahu zadnich dveri neco znicim
diky moc