Kola a pneu (letní, zimní)

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
mirek22
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 300
Registrován: 17.01.2010 22:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od mirek22 »

Ja jsem měl taky Conti 5 a nebyla špatné guma, ale co mám špatné zkušenosti tak Pirelli P7 nikdy víc nerovnoměrné opotřebované , poskákané o utrhlé kusy gumy (made in Italy ,nebrat)

maximálně spokojeny letní Michelin a Zimní Godyyear ultraGrip 9 .
Ted budu kupovat nové letní a uvažuji Michelin nebo Goodyear Efficietgrip ,nebo GOODYEAR F1 ASYMMETRIC 3
Passat Variant B7 /2.0TDI 103kw CFFB / Lane Assist / Sign assist / Discovery media PQ -DAB

mmerlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 01.03.2018 16:20
Bydliště: Praha, Rakovnik, Turnov

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od mmerlin »

Ahoj. Koupil jsem si Passata Alltracka a mám tam z výroby zimní kola Valley 17" 5x112 7J ET42, obuty na 225/50 R17. Mám tam i meraky tlaku. Blíží se letní sezona, tak přemýšlím, jak to vyřešit.

1) je lepší mít dvě sady nebo prezouvat? U starého auta jsem měl dvě sady a sám si to měnil, tady nevím, alu jsou dražší a taky jsou tu ty meraky. S tím neumím. Na druhou stranu mám možnost koupit úplně přesně ty samý orig. disky asi za 9tis, což jde... Jak přesně to je s těma merakama tlaku - ty tam mít musím? Kolik to tak vyjde?

2) Přiznám se, že jsem dost zmatený ze všech těch diskusí o rozměrech - někdo píše, že Passat má 205/50 r17, někdo že 235/45 r17... ja tam mám 225/50 r17 přímo z výroby. Tak nevím, co si tam mám na léto dát? Můžu dát všechny tyhle tři rozměry na ty disky, co tam mám nebo je třeba vybrat jiný rozměr disku?

Díky moc. V kolech se vážně moc nevyznám.
VW Passat Alltrack, 2.0 TDI 130kw DSG, 2014

jiraper
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 23.07.2017 11:40
Bydliště: Hůrka,Jeseník nad Odrou

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od jiraper »

Ahoj.
Z měřakama ti neporadím,ale povolený rozměr kol a pneu máš zapsané ve velkém techničáku,tak se podíej a hned budeš vědět,co můžeš nasadit.

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od hkr »

Mozna se kouknout do VTP?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od KJirka »

Jestlis to koupil někde v zahra, můžeš mít na autě debilní rozměr, který se u tady prodaných aut nevyskytuje. Ale to je jedno, důležitý je, co je zapsáno v TP, jak už ti psali ti dva přede mnou.
Určitě je lepší mít dvě kompletní sady disků. Je to věc nejen praktická, ale i ekonomická. To přezouvání sem tam nejen něco stojí, ale taky ti ty disky můžou přitom zdrbat. Za mně jsou 17" malý, ale záleží, jestli ti to vyhovuje.
Čidla tlaku jsou příplatková výbava, kterou tam mít nemusíš. V čidlech jsou malý baterie, aby to vysílalo signál. V cizokrajných zemích to lidi po vybití baterky vyhazujou, protože to je dělaný jako nevýměnné. V Česku se to mění, protože zlatý český ruce to dokážou rozlepit a zase dát dohromady. Důvod je prozaický, stojí to ranec. Jedno čidlo je tuším kolem 3t.
Jinak ještě gumy s šířkou 225 bývaj poměrně citelně levnější, než s šíří 235. Jenže na 225 jezdí Superb a na 235 Passat. Ale pokud tam tu variantu s 225 mm máš, rozhodni se sám. Ten profil 50% bude při 225 šíři nepatrně vyšší, než 45% při 235 mm. Je to pak taková vysoká koza. Lepší komfort odpružení, horší vlastnosti v zatáčkách. Ale k Alltracku ten vyšší profil možná i patří.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
J.J.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 15.10.2008 12:28
Bydliště: Pardubicko

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od J.J. »

já mám alltracka z CZ a v TP mám toto:

6,5JX17 ET39 - 205/50/R17
7Jx17 ET42 - 225/50/R17
8Jx18 ET40 - 225/45/R18

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od L.i.b.o.r »

Jirko on má Alltracka a ten na 235 nejezdí. Alltracky jezdí standartně na 225 a vyšším profilu. Jinak 225/50 je o něco dražší než 235/45.


mmerlin je výhodnější mít dvě sady. Hlavně tam dej pneu co máš v TP, ať v případě nehody nemám popotahovačky s pojišťovnou.
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od KJirka »

J.J. : no to sedí, protože obvod kola mezi těmi 17 a 18" se liší o pouhých 10 mm. Tedy u těch 225 mm šířky. U těch úžovek by měl být profil spíš 55%, aby byl stejnej obvod kola.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od KJirka »

L.i.b.o.r píše:Jirko on má Alltracka a ten na 235 nejezdí. Alltracky jezdí standartně na 225 a vyšším profilu. Jinak 225/50 je o něco dražší než 235/45.


mmerlin je výhodnější mít dvě sady. Hlavně tam dej pneu co máš v TP, ať v případě nehody nemám popotahovačky s pojišťovnou.
jo, dyť jsem to psal, že k Alltracku ten vyšší profil asi patří, tak jsi mi to jen potvrdil. Pak tam guma 225 mm šířky naprosto dává smysl.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

mmerlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 01.03.2018 16:20
Bydliště: Praha, Rakovnik, Turnov

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od mmerlin »

Díky. Takže ideálně dvě sady a nechat 225 50 r17. Co se týče toho čidla tlaku, nebude to nějak řvát, když tam dám kola bez toho?

Co mě zarazilo, že rezervu tam mám 215 55 r16. Je to normální / ok?

Jinak auto je originál z ČR. Kompletní autorizovaný servis atd.
VW Passat Alltrack, 2.0 TDI 130kw DSG, 2014

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od KJirka »

normální by bylo i to, kdybys tam neměl rezervu žádnou. To vůbec neřeš. Ty čidla se dají v menu nastavení určitě nějak vypnout. Ale to si prostuduj sám, já je nemám. Nebo ti to řekne někdo jinej.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od ppfox »

vypnout se to asi dá (nebo alespoň u B6 to šlo dlouhým podržením čudlu u řadičky) akorát si nejsem jistý, jestli je čudl i u B7
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
Bari
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 12.07.2012 10:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od Bari »

Ventilek s měřením opravdu stojí 3000 Kč. Řešil jsem to, když se mi ba baterie vybila - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=287866" onclick="window.open(this.href);return false;. Ventilek s měřením jsem dal pryč, nechal si tam dát úplně obyčejné ventilky a měření tlaku jsem vypnul dlouhým podržením čudlu kontroly tlaku vedle řadicí páky. Takže bych to neřešil a druhé disky měl bez měření tlaku. Životnost baterie v tom čidle je stejně 4 roky, takže nejspíš již velmi brzy některé kolo začne hlásit chybu spojení a tudíž ty měřáky dáš stejně nejspíš všechny pryč tak jako já a většina ostatních lidí, kteří to v autě mají a nechce se jim dávat 12 tisíc za nové ventilky.
Škoda Superb L&K 2.0 TDI (2019), 140 kW, DSG

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od ppfox »

dají se v tom vyměnit baterie-dělal jsem to u B6, baterie s nabodováním vývodů necelých 500 Kč/4 ks, je to takový homeřešení ale funguje to v pohodě :D když máš šikovný ruce, nebo znáš někoho kdo je má, tak to jde :D
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Kola a pneu (letní, zimní)

Příspěvek od Prochy01 »

Nezlevnili to nahodou? Někde jsem je zahledl za podstatne levnejsi peniz, ale už nevím kde... navíc je aktualne má mnohem více aut...
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“