Praha, 19. listopadu 2007
WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2007
Dvě stříbra pro SEAT
- Muller pro technickou závadu odstoupil z prvního místa v prvním závodě
- Nejrychlejší kola v závodech pro SEATy León TDI
- SEAT skončil v letošní sezoně na druhém místě v pořadí jezdců i v poháru konstruktérů
S velkými očekáváními přijel tým SEAT Sport bojovat do Macaa o posledním závodním víkendu letošní sezony šampionátu FIA World Touring Car Championship. Smůla, která se přilepila na paty nejlepšímu jezdci továrního týmu značky SEAT, ale nakonec připravila jezdce i španělskou značku o tituly.
V prvním závodě zaujal Yvan Muller vedoucí pozici hned po startu, když předjel Alaina Menua (Chevrolet) v první zatáčce městského okruhu. Muller si jel pro 10 mistrovských bodů. Všechno vypadalo skvěle až do předposledního kola. Problém v palivovém systému auta zastavil jezdce i naděje týmu bez jakéhokoliv varování.
Gabriele Tarquini setrvával po většinu závodu na čtvrté příčce za Farfusem, ale byl rychlejší než jezdec BMW, když ustavil nejrychlejší kolo závodu. Po odstoupení Mullera se z toho stal souboj o druhé místo. Dramatický souboj s kontaktem dvou vozů v lisabonské zatáčce znamenal konec pro Farfuse a první stupně vítězů pro Tarquiniho v Macau.
Jordi Gené skončil na výborném čtvrtém místě a Tiago Monteiro přispěl k tomu, že SEAT měl tři jezdce v cíli mezi prvními šesti.
Yvan Muller sledoval start druhého závodu z boxů, když týmoví mechanici ani přes veškerou snahu nedokázali vyřešit problém s palivovým systémem ve třicetiminutovém limitu mezi oběma závody. Titul mezi jezdci byl v tu chvíli pryč, ale existovala stále naděje na vítězství v poháru konstruktérů, a na tento cíl se soustředily všechny síly.
Prvních osm jezdců startovalo jako obvykle v opačném pořadí, což největšímu soupeři Mullera - Andymu Priaulxovi (BMW) – přiřadilo první místo na startu. Strkanice v první zatáčce vynesla Tarquiniho mimo trať a ten se pak připojil ke startovnímu poli na poslední pozici. Ani další rekordní čas na kolo nestačil na lepší než 14. místo v cíli.
Fantastický závod zajel Tiago Monteiro, pro něhož je sezona 2007 první ve WTCC. Tvrdý souboj s Thompsonem, jezdcem Alfy Romeo, skončil čtvrtým místem v cíli. Tom Coronel startující za SEAT Netherlands s podporou továrního týmu, skončil v prvním závodě na 15. příčce, ale ve druhém dojel na skvělém 5. místě, před dalším jezdcem SEATu Rickardem Rydellem.
Komentář členů týmu SEAT Sport po závodech
Yvan Muller (SEAT León TDI nº12): “Vedl jsem závod a s vědomím, že Andy Priaulx je na 11. místě a tudíž bez bodů a snažil jsem se zbytečně neriskovat. Pak ale auto bez varování zastavilo jeden a půl kola před cílem. Šlo o problém s palivovým systémem, který jsme před tím nikdy nezaznamenali. Před závody v Anderstorpu jsme si nepředstavovali, že v Macau budeme bojovat o titul, takže náš tým udělal s Leonem TDI fantastický kus práce. Když ztratíte titul kvůli tomu, že nejste dost rychlí, pak je vše OK, ale my jsme dost rychlí byli.”
Gabriele Tarquini (SEAT León nº 11): “Byla to opravdu dobrá sezona pro SEAT, ale v posledním závodě jsme se setkali s něčím, co se předtím nestalo – motor Yvanova SEATu se zastavil. Přijeli jsme do Macaa pro dva tituly, ale bohužel jsme oba ztratili, z čehož jsme pochopitelně zklamaní. Moje druhé místo v prvním závodě je mé první umístění na stupních vítězů v Macau, což je aspoň malá útěcha.”
Tiago Monteiro (SEAT León nº 18): “Byla to pro mne velmi pozitivní sezona. Závody World Touring Cars jsou pro mne novou zkušeností, jezdci i auta jsou velmi vyrovnaní, a tak jsem rád, že jsem vybojoval jedno pole position a tři stupně vítězů. Jsem potěšen čtvrtým místem v Macau, protože souboj s Jamesem Thompsonem byl opravdu tvrdý. Neměl jsem však dost rychlosti na to, abych jej předjel. Musím poděkovat všem v týmu, který pro mne připravil tak skvělou sezonu – mým mechanikům, inženýrům i vedení týmu.“
Jaime Puig, Ředitel SEAT Sport: “Ke konci sezony jsme byli s Leony TDI velmi konkurenceschopní a bojovali jsme o vítězství v každém závodě. Do Macaa jsme přijeli bojovat o dva tituly a na to bychom měli být hrdí. Byli jsme blízko k vítězství v poháru konstruktérů i v pořadí jezdců, ale pokud v životě nevíte, jak chutná prohra, nepoznáte ani chuť vítězství. Samozřejmě jsme velmi zklamáni, ale ve chvílích jako je tato musíte být silní. Máme fantastický tým, excelentní auto, nejlepší jezdce, a tak si musíme být jisti tím, že příště to dopadne lépe.“
info SEAT - WTCC Macau - Dvě stříbra pro SEAT
Moderátor: MareeqGTI
- TMiky
- Jezdec
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
info SEAT - WTCC Macau - Dvě stříbra pro SEAT
TMiky
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------
------------------------------
Porsche Česká Republika s.r.o.
Záruky
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
http://www.porsche.co.cz
------------------------------
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty