Neutrál u DSG
- jasp3r
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 09.10.2007 11:43
- Bydliště: Praha
Neutrál u DSG
Jezdíte z kopce s převodouvkou DSG na neutrál nebo na zařazenou rychlost? Smí se vůbec u DSG tzv. vyhazovat? V servisní knize je o DSG napsáno, že se při jízdě z kopce vyhazovat nemá, ale prý jen z důvodu, aby byl zachován brzdný účinek brzd na 100 %. Jak jste na tom vy?
- jasp3r
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 09.10.2007 11:43
- Bydliště: Praha
Re: Neutrál u DSG
To nikdo neví, jestli se smí vyhazovat u DSG? Nebo se to tu už řešilo a já to jen přehlédl? ;o)
- Benne
- VWexpert
- Příspěvky: 3706
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pri BratislaVWe :)
Re: Neutrál u DSG
vyhadzovat sa smie urcite napr na krizovatke na cervenej,ale nerozumiem,preco by si mal vyhadzovat rychlost ked ides dole kopcom... Mas nejake samovrazedne nalady ?
- jasp3r
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 09.10.2007 11:43
- Bydliště: Praha
Re: Neutrál u DSG
Sebevražedné ne, ale pokud jsi majitelem DSG, tak musíš uznat, že čas od času vyhodit při dojezdu ke křižovatce by se náramně hodilo, nebo například při sjíždění ne moc prudkého kopce, kdy bzrzdění morotu není žádoucí ;o).Benne píše:vyhadzovat sa smie urcite napr na krizovatke na cervenej,ale nerozumiem,preco by si mal vyhadzovat rychlost ked ides dole kopcom... Mas nejake samovrazedne nalady ?
Měl jsem 2 roky GTI s manuálem a ted mám GTi s DSG a pokud by jsem chtěl jezdit za udávaných 7,9l/100 i v Praze, toto bych nutně potřeboval využít ;o)
Spíš mě udivuje, že toto ještě nikdo neřešil ;o) Ono s tím vyhazováním se dá ušetřit cca 1,5- 2 litry na 100 km.
- Benne
- VWexpert
- Příspěvky: 3706
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pri BratislaVWe :)
Re: Neutrál u DSG
vacsiu hovadinu ako to,ze vyradovanim do neutralu sa usetri 1-2 litre na 100km som nepocul,prepac palivo ti prave usetri brzdenie motorom,nie neutralom... Vsimni si napr aj na palubnom pocitaci,ked vyradis rychlost aku mas spotrebu a ked ides bez plynu so zaradenou rychlostou Jazdim aj na automate a rozhodne by som si nedovolil pocas jazdy vyradovat rychlost do N...jasp3r píše:Sebevražedné ne, ale pokud jsi majitelem DSG, tak musíš uznat, že čas od času vyhodit při dojezdu ke křižovatce by se náramně hodilo, nebo například při sjíždění ne moc prudkého kopce, kdy bzrzdění morotu není žádoucí ;o).Benne píše:vyhadzovat sa smie urcite napr na krizovatke na cervenej,ale nerozumiem,preco by si mal vyhadzovat rychlost ked ides dole kopcom... Mas nejake samovrazedne nalady ?
Měl jsem 2 roky GTI s manuálem a ted mám GTi s DSG a pokud by jsem chtěl jezdit za udávaných 7,9l/100 i v Praze, toto bych nutně potřeboval využít ;o)
Spíš mě udivuje, že toto ještě nikdo neřešil ;o) Ono s tím vyhazováním se dá ušetřit cca 1,5- 2 litry na 100 km.
- jasp3r
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 09.10.2007 11:43
- Bydliště: Praha
Re: Neutrál u DSG
Tak to jsi toho asi jeste v zivote nepocul víc ;o) Já se tu nebavim o vyhazování z prudkého kopce, kdy ti motor naopak pomuže přibrzdováním a spotřeba se sníží. Já se bavím o něčem úplně jiném a pro jasný příklad jeden uvedu ;o) Jedu od Pražského Hradu na malostranskou, tzn. asi 2 km z kopce kde pořád jen pocukávám v zácpě a pokud vyhodím (dám páku do N), dole na malostranské mám spotřebu o 2 litry nižší, než když tam nechám D a motor se snaží pořád auto tlačit dopředu. Už se chápeme? Mám i jiné příklady ;o)Benne píše:vacsiu hovadinu ako to,ze vyradovanim do neutralu sa usetri 1-2 litre na 100km som nepocul,prepac palivo ti prave usetri brzdenie motorom,nie neutralom... Vsimni si napr aj na palubnom pocitaci,ked vyradis rychlost aku mas spotrebu a ked ides bez plynu so zaradenou rychlostou Jazdim aj na automate a rozhodne by som si nedovolil pocas jazdy vyradovat rychlost do N...jasp3r píše: Sebevražedné ne, ale pokud jsi majitelem DSG, tak musíš uznat, že čas od času vyhodit při dojezdu ke křižovatce by se náramně hodilo, nebo například při sjíždění ne moc prudkého kopce, kdy bzrzdění morotu není žádoucí ;o).
Měl jsem 2 roky GTI s manuálem a ted mám GTi s DSG a pokud by jsem chtěl jezdit za udávaných 7,9l/100 i v Praze, toto bych nutně potřeboval využít ;o)
Spíš mě udivuje, že toto ještě nikdo neřešil ;o) Ono s tím vyhazováním se dá ušetřit cca 1,5- 2 litry na 100 km.
- Benne
- VWexpert
- Příspěvky: 3706
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pri BratislaVWe :)
Re: Neutrál u DSG
na tych 2km usetris tak 2dc ? ale ked stojis v zapche,tak si myslim ze mozes vyradit rychlost,ale ne ked ides dole z kopca niekde,alebo prichadzas na krizovatku,to rucite ne ja to sice v zapchach nerobim,ale pocul som,ze ked niekde dlhsie stojis,tak je dobre davat do N,koli tomu,ze na D stale tlaci prevodovka ci co to,skusim ti to najst,ak sa mi to podarijasp3r píše:Tak to jsi toho asi jeste v zivote nepocul víc ;o) Já se tu nebavim o vyhazování z prudkého kopce, kdy ti motor naopak pomuže přibrzdováním a spotřeba se sníží. Já se bavím o něčem úplně jiném a pro jasný příklad jeden uvedu ;o) Jedu od Pražského Hradu na malostranskou, tzn. asi 2 km z kopce kde pořád jen pocukávám v zácpě a pokud vyhodím (dám páku do N), dole na malostranské mám spotřebu o 2 litry nižší, než když tam nechám D a motor se snaží pořád auto tlačit dopředu. Už se chápeme? Mám i jiné příklady ;o)Benne píše: vacsiu hovadinu ako to,ze vyradovanim do neutralu sa usetri 1-2 litre na 100km som nepocul,prepac palivo ti prave usetri brzdenie motorom,nie neutralom... Vsimni si napr aj na palubnom pocitaci,ked vyradis rychlost aku mas spotrebu a ked ides bez plynu so zaradenou rychlostou Jazdim aj na automate a rozhodne by som si nedovolil pocas jazdy vyradovat rychlost do N...
EDIT : Takze pri stati sa odporuca vyradit automat do neutralu a motor potom nemusi pretlacat odpor menica krutiaceho momentu
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: Neutrál u DSG
automat je od toho, aby se do toho člověk nes...l. Samozřejmě, že když v chotkáčích popojíždíš dolu krokem a co 5m stavíš, tak tam klidně nech N, ale jinak nikde nevyhazuj. A nebo zhasni motor a nech to jet samo-tak nejvíce ušetříš Pouze když víš, že budeš déle stát /závory/ tak tam lupni N. Jinak čím víc s automatem kvedláš, tím víc zkracuješ jeho životnost.
A nevím proč sis kupoval ATM, když si zvyklý vyhazovat při dojezdu na křižovatku a jezdit klobouk s GTI no nevím
A nevím proč sis kupoval ATM, když si zvyklý vyhazovat při dojezdu na křižovatku a jezdit klobouk s GTI no nevím
život je boj !
- čapik
- Moderátor
- Příspěvky: 2414
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neutrál u DSG
tak když jsem měl obyč automat, tak jsem měl občas nutkání dojíždět s Nkem. Ale s DSG jsem o tom nikdy ani nezauvažoval...
Být tebou, tak nevyřazuji....
Být tebou, tak nevyřazuji....
My fast doesn´t like hondas * * * * *
- Moik
- Závodník
- Příspěvky: 663
- Registrován: 22.04.2010 19:58
- Bydliště: Jihlava
Re: Neutrál u DSG
120tis km s DSG a vyřazováním a vše bylo v pohodě a vyřazování nejen při dojezdu na křižovatce...
Passat 2016, 2.0TDI 110kw, DSG
Multivan T5 2007, 1.9TDI 77kW (R.I.P. 2014)
Tiguan Sport&Style 1,4TSI 110kW 4x4 (R.I.P. 2011)
Multivan T5 2007, 1.9TDI 77kW (R.I.P. 2014)
Tiguan Sport&Style 1,4TSI 110kW 4x4 (R.I.P. 2011)
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
- vwberni
- Pilot
- Příspěvky: 700
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 4 Modrany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neutrál u DSG
to si rekl hezky to me pobavilo .. no ja bych to taky nedelal .. uz jsem si dal novej setrvak a kdyz se musim plouzit v zacpe a uvedomim si jak se to tam opotrebovava zbytecne tak mam vztek .. jeste abych delal nejaky pokusy ... kdyz se vyradi na n tak se asi zase namaha vic setrvak nebo ne ? kdyz dyl stojim tak na miste pri seslaple brzde dam n ale jen vyjimecne jinak nerach píše:hmmm, tak to ti přeju hodně dalších bezporuchových km.
http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... ser_id=348" target="_blank
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 06.09.2009 10:12
Re: Neutrál u DSG
Vidím to tak že jsi si měl koupit manuál, když chceš řadit !!! Já řadím na / D / v garáži a pak na / P /, když lezu z auta. Odtoho se to jmenuje automatická převodovka!!!!!!!!!
- Jack82
- Řidič
- Příspěvky: 188
- Registrován: 08.06.2011 08:29
Re: Neutrál u DSG
chápu jasp3ra jak to myslel. já mam sice fofrklacek, ale ten motor má tak silnej brzdnej ucinek, ze pomerne hodne vyuzivam vyrazovani i pri bezne jizde. navic jak je to tezky a s rel. malym odporem vzduchu, jede to ze sebemenšího kopečku samo. ve městě se tim dá opravdu hodne usetrit a nejen tam, i na státovce, dálnici, kdekoli. kdyz jedu po meste timto stylem, da se i za 8,5-9 normálne 11 a víc. s vyhazovánim jsem jel ČB-Plzeň plus mínus dle předpisů za 6,5l, podotýkám s R32(!). Jestli to ale DSGčku nedela dobre to netusim, to uz je podle me na tyhle chytračiny přetechnizovaný, ale s klasickym hydroměničem to šlo bezproblému
R32
- čapik
- Moderátor
- Příspěvky: 2414
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neutrál u DSG
no jak u které značky, u VW by se nemělo vyřazovat ani s HDMautomatemJack82 píše:chápu jasp3ra jak to myslel. já mam sice fofrklacek, ale ten motor má tak silnej brzdnej ucinek, ze pomerne hodne vyuzivam vyrazovani i pri bezne jizde. navic jak je to tezky a s rel. malym odporem vzduchu, jede to ze sebemenšího kopečku samo. ve městě se tim dá opravdu hodne usetrit a nejen tam, i na státovce, dálnici, kdekoli. kdyz jedu po meste timto stylem, da se i za 8,5-9 normálne 11 a víc. s vyhazovánim jsem jel ČB-Plzeň plus mínus dle předpisů za 6,5l, podotýkám s R32(!). Jestli to ale DSGčku nedela dobre to netusim, to uz je podle me na tyhle chytračiny přetechnizovaný, ale s klasickym hydroměničem to šlo bezproblému
My fast doesn´t like hondas * * * * *