2.0 TFSI - koupě GTI - zkušenosti

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
marfi801
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 11.06.2011 13:08

2.0 TFSI - koupě GTI - zkušenosti

Příspěvek od marfi801 »

Caute, asi budeme kupovat ojazdene GTIcko a tak by ma zaujimalo ake mate skusenosti s tymto autom. Precital som tu cele forum ale nenasiel som moc odpovedi. Vsade sa to zvrhlo bud mimo temu alebo tam boli max 2 odpovede. Tak sa chcem este raz opytat vas co maju toto krasne auto, ci by ste sa nechceli podelit o vase skusenosti. Zuujima ma napriklad kvalita motora, ci sa casto nekazi a takisto aj servis (ceny, dostupnost adt.).

Dalej ma zaujima napriklad aj to, ci nevadi ked budem kupovat jazdenku ktora ma 5 rokov a ma najazdene cez okolo 120 000 km. neni to uz moc? Neodchadza v tychto najazdenych kilometroch nieco? Vydrzi to este? Rocne najazdime tak do 13 000 km maximalne.

Dik vopred za odpovede

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: Kupa ojazdeneho GTIcka

Příspěvek od tomasgti »

je to hodně individuální a záleží hodně na bývalém majiteli(ích), každopádně bych se zaměřil při koupi ojetého GTIčka na to, jestli je vše v originálním stavu. tzn. žádné úpravy co se týče motoru, sportovní filtry a podobně. Nejlépe by mělo ojeté GTIčko být z Německa, protože tam si tyhle auta kupují i staří dědové, kteří se o auto patřičně staraji, servisujou, nedělají žadné úpravy a hlavně nejezdí jako "české nebo slovenské prasátko" :D no z vlastní zkušenosti: GTI mám už zhruba 3 roky dovezené z Německa, mělo najeto necelých 15 tis. a bylo dá se říct nové, ještě vonělo novotou:) v současnosti mám najeto cca. 86 tisíc a měnil jsem nějaké ozubené kolečko na diferáku (což bylo zapříčiněno rychlými průjezdy zatáček na nekvalitních českých silnicích) ale byla to taková maličkost jen při plném otočení volantu na jednu stranu, třeba na kruháči to vydávalo podivné zvuky oprava cca. 8000,- dále co jsem měnil nedávno bylo turbodmychadlo (můžeš kouknout v této sekci jak vypadalo turbo po 85 tisících) ale z největší pravděpodobností to způsobil sportovní KN vložka vzduchového filtru, která propouštěla větší nečistoty oproti origo filtru a postupně se mi obrušovaly lopatky turba do této pobody viz. BLOW TURBO. Dále jsem se dočetl na CIMBU.CZ, že rády praskaji po cca. 80tis.nebo nedostatečným dochlazováním turba, wastegate u těchto turbodmychadel což byl taky můj připad. Byla prasklina na wastegate a lopatky total osekané. Měl jsem štestí že jsem dál nejezdil, protože mě mohla potkat totální havarie turbodmychadla i motoru :( takže závadu jsem odstranil za 5 minut 12. Jinak je to stroj a závady prostě časem budou. V jedné sekci jsou tady pěkně popsány i jiné závady. Já zatim mluvím ze své zkušenosti a za 86 tisic km. Ale přiznávám se, že mi občas v mozku přepne na RACING mód :D takže je to daň, za ten adrenalin a svezení se v GTI. Jinak motor by měl být držák pokud majitel před Tebou nebyl závodník a ty taky nebudeš a nebudeš dávat nějaké KN filtry atd tak najedeš klidně i pul mega bez závady :)
Pirelli edition

marfi801
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 11.06.2011 13:08

Re: Kupa ojazdeneho GTIcka

Příspěvek od marfi801 »

Dik za informaciu. Ono my to auto nebudeme nejako tryznit tym, ze budem chodit do cervenych. Bude sluzit na normalny prevoz, akurat ked dostanem chut tak si zasantim :). A o tom toto auto podla mna je.

Slimooo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 09.06.2011 16:56

Re: Kupa ojazdeneho GTIcka

Příspěvek od Slimooo »

Hlavně jezdi do autorizovanejch servisů,takhle sem si nechával dělat blow off ventil a dělal to neznalej týpek a totálně to pokurvil:Djá mám nalítáno 135 000 a zatim jsou měněný jen rozvody a brzdy jinak je všechno allright!:)

marfi801
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 11.06.2011 13:08

Re: Kupa ojazdeneho GTIcka

Příspěvek od marfi801 »

Dik za odpoved. Chcem sa spytat ohladom DSG. Ako to je s touto prevodovkou? Je dobra? Nekazi sa? Cital som, ze to je to NAJ ale mam problemy s dvojmotnym zotrvakom a ze odchadza a treba ho menit tak po 100 tisic km. Kolko stoji takyto novy zotrvak pls? Je treba este nieco skontrolovat ak je r.v. 2005 a ma to DSG? Myslim ohladom prevodovky teraz.

Simooo: kolko ta vysli tie nove rozvody a brzdy?

dik :)

Uživatelský avatar
mydlo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupa ojazdeneho GTIcka

Příspěvek od mydlo »

poviem ti tak ze tu chut budes mat stale,takze budes musiet velmi pokusat!!! :evil: :D


ja menil zadne kotuce a platnicky ...

nedavno predne tlmice ... tie nase cesty!!!! ..

inak velmi velmi spokojny... ja uz asi nechcem ine auto 8) :wink:
TVORBA WWW STRANOK
PC servis
DIAGNOSTIKA AUDI-VW-ŠKODA-SEAT od r.v95-2010
blizsie info TU

fobo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 09.02.2010 22:26

Re: Kupa ojazdeneho GTIcka

Příspěvek od fobo »

marfi801 píše:Dik za odpoved. Chcem sa spytat ohladom DSG. Ako to je s touto prevodovkou? Je dobra? Nekazi sa? Cital som, ze to je to NAJ ale mam problemy s dvojmotnym zotrvakom a ze odchadza a treba ho menit tak po 100 tisic km. Kolko stoji takyto novy zotrvak pls? Je treba este nieco skontrolovat ak je r.v. 2005 a ma to DSG? Myslim ohladom prevodovky teraz.

Simooo: kolko ta vysli tie nove rozvody a brzdy?

dik :)
Mám GTI r. 2005, koupil jsem loni na 54t km, nyní mám necelých 70t, čeká mě 2. výměna oleje. Km vypadaj možná podezřele, ale je to tak. Německá serviska, tady potvrzená ve VW, stav auta perfektní! Závady? Vrzal nějaký silentblok na př. nápravě, prkotina,v německu měnili kompresor klimy na 39t, to je slabina této řady i OII. Na 60t výměna oleje DSG. Musíš do VW, není to jednoduché vyměnit. DSG naprosto vynikající převodovka!!! Výměna oleje cca 5t Kč.
V motoru zapomeň na nějaký long life a dej tam kvalitní 5W 40 na 15t km. S tím vyměň i vzd. filtr, je to levný a u výkonného motoru na tom nešetři.
Mám to teda chipnutý na 240k a 350Nm a je to mazec, technik ve VW potvrdil, že bez problémů, že i jeden jeho známý má firmu, která to dělá a není se čeho bát.
Ostatní? Navi je už dnes starší, ale funguje skvěle, xenony super věc, sedadla perfektní, kola doporučuju 17, pokud nemáš v okolí extra kvalitní silnice, budeš s tím autem brečet. Ale přejíždí nerovnosti vcelku dobře.
Spotřeba kolem 10l, nejezdím moc dálky a záleží, jak na to šlapeš. Minimum na dálkovou plouživou jízdu jsem měl 7,3.
A ty rozvody, rozhodně bych nečekal na 180t km, jak doporučuje VW, ale vyměnil bych je po 120, řemen samozřejmě max 5let.
Takže shrnuto, mám zatím najeto málo, ale víceméně údržba. Ted mě čeká olej, vzd. filtr, kontrola geometrie. Proběhla kontrola klimy s čištěním a výměna brzdovky. Ale to nejsou žádný opravy, pořád jen údržba.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“