2.0 TFSI - škrtící klapka
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
2.0 TFSI - škrtící klapka
Ahoj všem, včera jsem čistil škrtící klapku, protože údajně by mohla dělat ona můj problém se starty a rozjezdem, kdy start je nejistý (jednou jsem nedávno nenastartoval a to už jsem měl za sebou tak 5min jízdy a jel tankovat) a rozjezdy jsou cukané (když déle stojím). Vyndat ji byl záhul, to víte, když nemáte všemožné nářadí a technologický postup, je to náročné. Jenže, klapka dle mně vypada dobře, i tak jsem ji vyčistil, i otevřel a promazal trošku kolečka převodů. Nedělal jsem nastavení, zapoměl jsem si doma PC, ale jelikož byla čistá, počítám, že doraz se nezměnil. Jenže, problém zůstává a start je nejistý a rozjezd cuká.
No, ale co mně překvapilo je, že klapka v základní poloze naí úplně uzavřená, ale pružina je nastavena tak, že je tam menší průchod. Je to tak OK? Myslel jsem, že klapka je v základu úplně zavřena.
PS: Jinak, když někdo bude chtít taky čistit klapku, tak doporućuji nejdříve odmontovat celé plastové vedení, které konči v hadici, která je připojena do klapky (to vedení ma jeden šroub zespod motoru, druhý je již dostupný kousek od klapky a je připojeno vespod k další hadici hadicovou sponou). Pak už se to dělá vše dobře, já to dělal naopak, 3 šrouby jsem složitě zvládnul, ale 4 už jsem nezvládnul a hadici sundal až pak, když mi kámoš sundal to vedení (já si pořád říkal, že to nemůže být potřeba a jen nemám dobře nářadí:-) ). Jo a na čištění jsem použil sprej na brzdy.
No, ale co mně překvapilo je, že klapka v základní poloze naí úplně uzavřená, ale pružina je nastavena tak, že je tam menší průchod. Je to tak OK? Myslel jsem, že klapka je v základu úplně zavřena.
PS: Jinak, když někdo bude chtít taky čistit klapku, tak doporućuji nejdříve odmontovat celé plastové vedení, které konči v hadici, která je připojena do klapky (to vedení ma jeden šroub zespod motoru, druhý je již dostupný kousek od klapky a je připojeno vespod k další hadici hadicovou sponou). Pak už se to dělá vše dobře, já to dělal naopak, 3 šrouby jsem složitě zvládnul, ale 4 už jsem nezvládnul a hadici sundal až pak, když mi kámoš sundal to vedení (já si pořád říkal, že to nemůže být potřeba a jen nemám dobře nářadí:-) ). Jo a na čištění jsem použil sprej na brzdy.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
V neděli jsem čistil další klapku, po prvních zkušenostech již toto nebylo problematické Výsledek stejný, čistá (snad ještě více, než první). Jediné, co jsem si všimnul bylo, že hadicová spona je proklouznutá a tak nejde úplně dotáhnout, takže ji příležitostně vyměním (asi jen odstřihnu tu originalní a nahradím jinou).
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- jaykay
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sušice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
to ze neni uplne dovrena je OK
problem ani nemusi byt mechanickeho razu, ale muze byt v elektronice - ve snimaci (potenciometru)
problem ani nemusi byt mechanickeho razu, ale muze byt v elektronice - ve snimaci (potenciometru)
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
dik za info s tim dovrenim,ac, kdyz jsem mel 2 stejne, dalo se to cekat s tou chybou elektroniky ani moc nepocitam, to cukani na druhem aute je spise mechatronika DSG
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- jaykay
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sušice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
ja mel cukani pri nizke zatezi na 1.6FSI a delal to EGR ventilswenak píše:dik za info s tim dovrenim,ac, kdyz jsem mel 2 stejne, dalo se to cekat s tou chybou elektroniky ani moc nepocitam, to cukani na druhem aute je spise mechatronika DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
u mne ne, je to az po cca 30km jizdy a dle vsech priznaku je to prevodovka....
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- jaykay
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sušice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
test EGRu je jednoduchej, odpojit a uvidis
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
- Torr
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 28.05.2008 21:31
- Bydliště: Tábor
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
já myslím že gti motor EGR ventil nemá.
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
Včera jsem jen tak pří stání na místě prošlapával trošku plyn a všimnul jsem si, že otáčky se chovají divně, podobně, jako mi to dělá za jízdy po zahřátí. Vytočím na cca 3tis otáček, někdy více a pak pustím. Otáčky jednou padají rychleji, jednou pomaleji, někdy se třeba na chvilku zastaví pod 2tis, na chvilku se začnou zvedat a pak padají níže no a někdy padnou až někde ke 400-500, chce to jakoby pomalu zdechnout a po vteřině se zvednou na těch cca 800. No a právě to poslední se mi stává po zahřátí při jízdě, když zastavím někdy na semafortech a podobně, tedy, že klesnou moc nízko a pak se vrátí ustálí.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: 2.0 TFSI - škrtící klapka
Zde je video s popisovaným chováním: http://www.youtube.com/watch?v=jSTwNwBAm8I" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf 6 GTI Edition 35, DSG