1,6 FSI - Hladina motorového oleje
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Zdravim kluci,
chtěl bych se vás zeptat, zda by nebyl někdo, kdo mi dokázal popsat, v čem se můj golf zase topí Cesto domu mi vysočila žlutá olejnička s výstrahou hladiny motorového oleje. Druhý den ráno jsem se šel tedy podívat, kolik toho oleje tam vlastně je a po vytáhnutí měrky byl olej na spodní hraně rysky. Po přečetní příručky na golfa jsem se dočetl, že pokud je množství hladiny oleje v nižší hranici, ať doleju 1 litr. Nalil jsem ho tam a dnes ráno, když jsem se šel podívat, tak jsem se docela divil. Nejenom, že olej v měrce byl snad až nad horní hranicí rysky, ale po otočení klíčku výstraha nezmizela a hlasí mi pořád žlutá olejnička - hladina množství oleje. Je zapotřebí pc a závadu vymazat nebo ne? Průser je v tom, že na diagnostiku se dostanu až po neděli, takže prozatím vůbec nevim, co se s tim děje Vrtá mi teď hlavou, jak je možný, že po dolití 1 litru oleje mi ryska ukazuje jak kdybych tam nalil celý barel a proč mi kontrolka nezhlasla. Olej byl měněn kolem 120 000 km, nyní je stav zhruba 132 000 km.
Díky za každou radu
chtěl bych se vás zeptat, zda by nebyl někdo, kdo mi dokázal popsat, v čem se můj golf zase topí Cesto domu mi vysočila žlutá olejnička s výstrahou hladiny motorového oleje. Druhý den ráno jsem se šel tedy podívat, kolik toho oleje tam vlastně je a po vytáhnutí měrky byl olej na spodní hraně rysky. Po přečetní příručky na golfa jsem se dočetl, že pokud je množství hladiny oleje v nižší hranici, ať doleju 1 litr. Nalil jsem ho tam a dnes ráno, když jsem se šel podívat, tak jsem se docela divil. Nejenom, že olej v měrce byl snad až nad horní hranicí rysky, ale po otočení klíčku výstraha nezmizela a hlasí mi pořád žlutá olejnička - hladina množství oleje. Je zapotřebí pc a závadu vymazat nebo ne? Průser je v tom, že na diagnostiku se dostanu až po neděli, takže prozatím vůbec nevim, co se s tim děje Vrtá mi teď hlavou, jak je možný, že po dolití 1 litru oleje mi ryska ukazuje jak kdybych tam nalil celý barel a proč mi kontrolka nezhlasla. Olej byl měněn kolem 120 000 km, nyní je stav zhruba 132 000 km.
Díky za každou radu
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Ahoj,
možná se mýlím, možná ne
ale u mý GIV 1.16 16V který se vyráběly před 1.6FSI je něco podobného.
Když mi auto ještě bralo olej tak sem dolejval každej měsíc litr a když sem to neodchytil před indikací minima tak se rozsvítila kontrolka a po dolití nezhasla...nikdy, na diagnostice to taky chybu neukázalo a smazat nešla. Jediný co fungovalo bylo na určitou dobu odpojit barterku...třeba na 15minut, tím se jednotka nějak porovnala a už neukazovala malo oleje.
Třeba tuhle chybu přenesli i do 1.6 FSI, auto si prostě po dolití nepozná že má dost oleje a stále nadává...
možná se mýlím, možná ne
ale u mý GIV 1.16 16V který se vyráběly před 1.6FSI je něco podobného.
Když mi auto ještě bralo olej tak sem dolejval každej měsíc litr a když sem to neodchytil před indikací minima tak se rozsvítila kontrolka a po dolití nezhasla...nikdy, na diagnostice to taky chybu neukázalo a smazat nešla. Jediný co fungovalo bylo na určitou dobu odpojit barterku...třeba na 15minut, tím se jednotka nějak porovnala a už neukazovala malo oleje.
Třeba tuhle chybu přenesli i do 1.6 FSI, auto si prostě po dolití nepozná že má dost oleje a stále nadává...
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Mám teda klasickou 1,6, ale stalo se mně něco podobného. Rožla se žlutá kontrolka, po dolití oleje nezhasla. U mně byla chyba v čidle otevření kapoty. Mrkni se, jestli ti při otevřené kapotě svítí kontrolka kapoty. Jestli ne, bude problém asi v tomto.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
To DandyCZ: Uvidíme, co se s tím vymyslí. Pokud nebude nic pomáhat, zkusim odpojit baterku a uvidim, zda se něco změní.
To laco laslo: Jo známej taky povídal něco o tom čidle kapoty. Kontrolku kapoty myslíš po zapnutí u budíků? Mám polodot a tuto kontrolku tam nemám. Klíčkem jsem pootočil se zavřenou i otevřenou kapotou a také žádná změna. Kontrolka svítí pořád. A co tě stála ta sranda? Je s tím nějaké sr*ní?
Rovnou si nechám vyměnit olej, beztak už jsem to měl v plánu. K tomu jsem si dokoupil sadu od TEC-2000: Engine Flush a Booster Oil.
Od TEC používám přípravek do benzinu, teď vyzkouším další 2. Hlavně ať už mi to zhasne a je to v pohodě
To laco laslo: Jo známej taky povídal něco o tom čidle kapoty. Kontrolku kapoty myslíš po zapnutí u budíků? Mám polodot a tuto kontrolku tam nemám. Klíčkem jsem pootočil se zavřenou i otevřenou kapotou a také žádná změna. Kontrolka svítí pořád. A co tě stála ta sranda? Je s tím nějaké sr*ní?
Rovnou si nechám vyměnit olej, beztak už jsem to měl v plánu. K tomu jsem si dokoupil sadu od TEC-2000: Engine Flush a Booster Oil.
Kód: Vybrat vše
http://www.tec2000.eu/Shop/5662_benzin_nafta_cisteni_motoru_aditivum_olej_chladic_klimatizace-pripravek_pro_vnitrni_cisteni_motoru.aspx
http://www.tec2000.eu/Shop/5663_benzin_nafta_cisteni_motoru_aditivum_olej_chladic_klimatizace-pripravek_pro_zlepseni_vnitrniho_treni_oleje_a_dotesneni_prusaku.aspx
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Mám taky polodot. Ta kontrolka je na budíkách, myslím, že na tachecu. Prostě jedu, rožla se žlutá kontrolka na olej, doleju olej, kontrolka pořád svítí. Mrknu na čtverkařské forum, kde se toto řešilo a prý to dělává čidlo kapoty. Pak jsem si uvědomil, že dřív se mi rožínala při otevřené kapotě kontrolka kapoty a teď nesvítí. Vymontoval jsem zámek, čidlo odpojil, konektor čidla propojil drátkem, kontrolka se rožla, vytahl jsem drátek, kontrolka zhasla a zhasla i žlutá kontrolka oleje. A kupodivu se zase rozběhl i spínač kontrolky kapoty. Chvílu kontrolka kapoty fungovala, ale dneska jsem zjistil, že zase nefunguje, takže ten spínač na zámku kapoty bude chtít asi vyměnit. Je to vidlácká oprava, ale mě to pomohlo.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Tak klucí, konečně včera se moje auto dostalo pod ruce mechanika. Olej vyměněn a rovnou jsme se snažili najít, kde je chyba. Nakonec jsem přeci jenom něco našli. Měli jste pravdu, jelikož byl vadný ten mikrospínač zámku kapoty, takže budu muset sehnat nový.
Pokud jsem hledal správně, měl by to být přesně takový to, že? (i když je pouze jenom na G IV)
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... -2005.html
Po výměně oleje rozebrána maska, kouknul se na kabely a na zámek, přes drátky mi pak prozkoušel jestli se rozsvítí čidlo otevření kapoty. To se nerozvítilo, ale olejnička zhasla. Kabel mi tedy vyndal a musim sehnat nový. Můžu se zeptat, zda jde to čidlo otevření kapoty nějak přes PC deaktivovat? Mám zato, že už po koupi auta v polodotu, kde se má rozsvítit 8 kontrolek, mi jich svítí právě pouze 7 kromě tý otevřený kapoty. Takže mi to přijde docela divné.
A teď poslední dotaz. Je možný, když mi ten kabel vyndal, že mi nyní místo i těch 7mi kontrolek svítí pouze 4?
Všimnul jsem si toho ihned po tom, co jsme to dodělali, ale jak jsem byl rád, že mi olejnička nesvítí, na todle jsem se ho zapomněl úplně zeptat. Budu se tam muset ještě zastavit. Jinak v tom polodotu nahoře by měly být ostřikovače, dole otevření auta, otevření kapoty (který se mi stejně nerobrazuje) a žlutá olejnička.
Nějak mi to vrtá hlavou klucí a zatím nevím co s tím Když budete vědět, budu rád za každou informaci
Pokud jsem hledal správně, měl by to být přesně takový to, že? (i když je pouze jenom na G IV)
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... -2005.html
Po výměně oleje rozebrána maska, kouknul se na kabely a na zámek, přes drátky mi pak prozkoušel jestli se rozsvítí čidlo otevření kapoty. To se nerozvítilo, ale olejnička zhasla. Kabel mi tedy vyndal a musim sehnat nový. Můžu se zeptat, zda jde to čidlo otevření kapoty nějak přes PC deaktivovat? Mám zato, že už po koupi auta v polodotu, kde se má rozsvítit 8 kontrolek, mi jich svítí právě pouze 7 kromě tý otevřený kapoty. Takže mi to přijde docela divné.
A teď poslední dotaz. Je možný, když mi ten kabel vyndal, že mi nyní místo i těch 7mi kontrolek svítí pouze 4?
Všimnul jsem si toho ihned po tom, co jsme to dodělali, ale jak jsem byl rád, že mi olejnička nesvítí, na todle jsem se ho zapomněl úplně zeptat. Budu se tam muset ještě zastavit. Jinak v tom polodotu nahoře by měly být ostřikovače, dole otevření auta, otevření kapoty (který se mi stejně nerobrazuje) a žlutá olejnička.
Nějak mi to vrtá hlavou klucí a zatím nevím co s tím Když budete vědět, budu rád za každou informaci
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Tak mně po otočení klíčkem na polodotu svítí hladina chladící kapaliny, opotřebení brzd, rezerva a červená kontrolka oleje. A pokud mám otevřené dveře tak i tato kontrolka. Nechci se hádat, protože mi zase nefunguje, ale mám pocit, že kontrolka otevření kapoty je na pravém budíku tachometru. To čidlo vypadá jako to co máš v odkazu, ale jestli to má i stejný konektor nevím.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Takže ti svítí, to co teď mně. To je divný, mně todle začlo svítit až po vyjmutí toho káble. Jinak mi svítilo všech 7 kontrolek a pak hned zhasly. Otevření kapoty by mělo být v polodotu, viz:laco laslo píše:Tak mně po otočení klíčkem na polodotu svítí hladina chladící kapaliny, opotřebení brzd, rezerva a červená kontrolka oleje. A pokud mám otevřené dveře tak i tato kontrolka. Nechci se hádat, protože mi zase nefunguje, ale mám pocit, že kontrolka otevření kapoty je na pravém budíku tachometru. To čidlo vypadá jako to co máš v odkazu, ale jestli to má i stejný konektor nevím.
Právě z polodotu mí nesvítila pouze 13ka. Ty máš taky 1.6 FSI/2004? Pokud jo, tak je zajímavý, že mě to svítilo a tobě ne.
Zkusim napsat do servisu, na tom kabelu je číslo, tak se pozeptam, co to stojí a kdyžtak objednám.
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
V polodotu by mělo podle chytré knihy být osm kontrolek. Mě se rožnou a zhasnou jenom ty čtyři. Kontrolu hladiny kapaliny ostřikovačů nemám, proto se mi nerožne. Pokud mám zavřené dveře, tak se mi nerožne ani kontrolka dveří. A pokud mám dost oleje tak nesvítí ani kontrola hladiny oleje. A teď k té kontrolce otevření kapoty. V manuálu mám, že je to kontrolka kapoty, ale pokud otevřu kufr, tak se mi rožne právě tato kontrolka a kde je silueta auta s otevřeným zadním kufrem. Tuto kontrolku zadního kufru jsem v příručce na seznamu ikonek ani nenašel. A mám fakt pocit, že když jsem řešil ten průser s tím olejem a byl otevřený kufr aj kapota, tak mi po propojení toho konektoru na čidlo kapoty drátkem svítil sólo symbol otevřené kapoty a sólo symbol otevřeného kufru. Zkusím se na to zítra podívat. Jinak mám obyč 1,6 2005.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Přesně jak řikáš, mělo by jich být osm. Mně se rozvítilo vždy tich 7, chyběla mi tedy pouze kontrolka otevření kapoty. Jinak koukám, že to je nějak nešťastně udělaný No zkus co můžeš a já se pokusím sehnat originál ten kabel. Teď jsem psal do servisu, tak uvidim, zda ho budou mít. Když jsem srovnal kódy dílů z GIV a z GV, tak jsou skoro identické, liší se pouze začátkem, kde je označení karoserie, což je 1J a 1K. Možná, že by byly stejné. Hned jak ho seženu, napojim a uvidim, zda se všechno rozvítí jako za stara....
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
S tím čidlem ti neporadím, ale taky si myslím, že by to mohlo být stejné. A co se týká těch kontrolek, tak já to mám jak jsem říkal. V polodotu mám kontrolku otevřeného kufru a na tachometru u ručičky kontrolku kapoty. Vyfotil jsem to, fotka naprd, ale je to tam vidět.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Tak to jsme měli pravdu oba Jde vidět, že sice rok nám dělá rozdíl auta, ale každý už to má trochu jinak. Já bych tam měl mít alespoň v tom polodotu, u budíkách toto vydim poprví. Až budu mít kabel, napíšu zda se něco změnilo a pak mrknout na pc, jaký že kontrolky tam vlastně všechny mam nebo mam aktivovaný.
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
No jo, das Auto . Ale máš fsi, tak tam jsou třeba zase jiné budíky. No aspoň žes vyřešil ten olej. Dej vědět jak to dopadlo s tím čidlem.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
- Rendy-R10
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 18.11.2011 11:44
- Bydliště: Ústecký kraj
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Ja ja Je to možný, ty máš zas novější. Když to dopadne, hned zítra v pátek budu mít kabel od fauvé za 550 kč. Pokud budu vědet, kam to napojit (sice vim, že je to někde podel masky, ale nevim kde přesně), pokusim se o to. Jiank bych to nechal zase na mechanika, ale až by přijel z dovčilaco laslo píše:No jo, das Auto . Ale máš fsi, tak tam jsou třeba zase jiné budíky. No aspoň žes vyřešil ten olej. Dej vědět jak to dopadlo s tím čidlem.
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1,6 FSI - Hladina motorového oleje
Vymontovat zámek, spínač je tam jakoby nacvaklý. Vycvaknout a káblík tě dovede ke konektoru.
VW Golf VII Variant 1,4 TSI