2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od swenak »

Zdárek,

už od pořízení vozu mám problém s tím, že na volnoběh mi kolíšou otáčky +-50, což mi sice nevadí opticky (na otáčkoměru to není poznat, jen na diagnostice, nebo přes telemetrický modul), ale motor se pořád "zakuckává" a prostě se z času na čas otřese. Zároveň se mi stává, že při rozjezdu někdy jakoby otáčky vyletěli rychleji, než jindy a pak pocítím cuknutí. Původně se myslelo, že za vše může mechatronika DSG, protože navíc ještě převodovka při udržovaných otáčkách řadila nahoru/dolu 1/2 a tak cukala i za pomalé jízdy/popojíždění a někdy i proklouzla spojka, ale po výměně mechatroniky už teď řazení neblbne, neprokluzuje, ale zbytek problémů zůstal a to včetně toho, že někdy při zastavení otáčky klesnou až moc nízko a tak se dorovnávají, prostě, jakoby motor chtěl zdechnout (jdou někam k 500ot/min). Stejně tak se ty otáčky "zblázní" když stojím na brzdě, pustím ji a hled zase zmáčknu.

Není to zdá se váhou vzduchu, dělá to i při odpojené váze, není to lambdou před katem, protože mám 2 a dělá to samé. Škrtící klapka byla taky čištěna.

Co jsem tak vyčetl, tak by buď mohla být vadná štrtící klapka, nebo její vedení, případně něco s plynovým pedálem. Ten pedál se mi ale nezdá, jelikož to zblbne i když s ním nic nedělám, případně když i volnoběh není OK.

Díky za rady.
Naposledy upravil(a) swenak dne 25.07.2012 14:07, celkem upraveno 1 x.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes

Příspěvek od tomasgti »

mě se někdy zhoupnou otáčky při startu...jako by to naskočilo ale udusí se to a jakoby to chtělo chcípnout spadne to na 500 ot. a pak vyletí k 1200 ot. Jinak v provozu nepozoruju něco takového co popisujes...
Pirelli edition

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes

Příspěvek od swenak »

po startu jsem problém neměl, někdy to na 500, 1200, 750ot/min zblblo při přidání plynu na volnoběh, když jsem to vytočil přes 2tis, nebo přes 3tis. Pak to kleslo k 500, pak cca 1200 a pak spadlo na volnoběh. Toto jsem popravdě po výměně mechatroniky nezkoušel, ale asi zkusím.

Ale obecně mi nevadí, že to "blbne", jediné, co mi vadí jsou ty rozjezdy, jednou je to pohoda, podruhé cuk. Doufám, že to nemá nic s mechatronikou, další už kupovat fakt nezvládnu.

EDIT 2.8.2012: Jinak jsem zkoušel ty otáčky a pořád se to chová tak, že po vytočení na volnoběh to někdy klesne až moc nízko a pak se to zvedne na volnoběžné otáčky.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od swenak »

Jinak, klapkou to nebylo, měnil jsem ji a stejné. Měl jsem i jinou váhu a taky stejné. Spíše přemýšlím,jestli to nebude sáním, přeci jen, užjednou jsem (a nejen já) měl problém s neoriginálním sáním.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

DAS33
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 27.03.2011 01:28
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od DAS33 »

Je to tím, že to určitě přisává falešný vzduch a proto to cuká! Taky mi to dělalo trošku a postupem času se to projeví a VAG to nahlásí jako netěsnost, chudá směs, spalovaní ve válci 1-4 a občas se rozsvítí kontrolka motoru cca 10 chyb motoru od jedné věci. Teď bych to měl najít a vyřešit. Nabídnul se mi jeden profík, že to udělá, ale nejdříve to vyzkouším u kamaráda automechanika a pak se uvidí.

DAS33
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 27.03.2011 01:28
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od DAS33 »

Jinak kdyby někdo chtěl, můžu poslat na toho týpka číslo je to odborník na benzinové motory, ale jen motory nic jiného!

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od swenak »

Kdyby to bylo falešným vzduchem, tak by odpojení váhy mělo toto vyřešit, ale neděje se tak, tedy, alespoň dle mého. Ale včera jsem na zkoušku namontoval originální filtrbox se sáním (až na poslední díl před turbem, ten je 76mm) a chová se to jinak, nějak kultivovaněji, uvidíme, jak to bude dále, nebylo ještě moc času, ale přijde mi to kultivanější.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od swenak »

Tak po pár dnech musím říct, že montáž originál krytu motoru s filtrboxem zásadně změnila komfort, né, že by to někdy lehce necuklo, ale mnohem míň agresivně, vše je plynulejší, míň podřazuje. Ještě musím předělat jednu trubku před turbem, nahradím ji 63,5mm (teď je tam 76mm z kitu) a myslím, že to bude OK. Je zjevné, že různá sání, co se prodávají, nejsou asi moc vhodné pro DSG převodovky.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
snb-rider
Pilot
Pilot
Příspěvky: 846
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ouagadougou - Burkina Faso

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od snb-rider »

Ty jsi vyndal to sání co jsi měl? A tedy vrátil zpět celý kryt motoru s filtrboxem? Už to tak necháš, nebo to zase na léto prohodíš?
Vorsprung durch Technik - Audi S3

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: 2.0 TFSI - Kolisání volnoběžných otáček / třes / cukání

Příspěvek od swenak »

Presně tak, sundal a koupil originál. Ještě v sobotu vyhodím 3" koleno před turbem a pak uvidíme, chce to delší testování, taky nechám změřit výkon, abych věděl, o kolik tím přijdu a pak se rozhodnu, co si nechám a které sání prodám.

EDIT:Tak ono to nakonec nebude tak růžové, je to lepší a klidnější, takové čitelnější, ale ten rozjezd někdy cukne, ač ne jako předtím. Dodělal jsem ten přívod vzduchu do turba, tak uvidíme.

EDIT2: Tak je možné, že to je lamelama převodovky, ještě půjdu na diagnostiku. Sání tedy s tim nic nemá, ale i tak si nechám originál :-)

EDIT3: Tak lamelama snad prej taky ne. Asi tento neduh vemu jako vlastnost, není to nic tragické a už mě to nebaví. Ješť při výměně diferenciálu nechám všechno zkontrolovat a házím na to bobek.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“