2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

Zdravím, občas když přijedu domů a vypnu motor (2.0 FSI, 110 kW), tak se z motoru ozývá bublání vařící vody. Je to i vidět, jak se voda vrací vrchní hadicí do expanzky a bublá.
Mám se obávat těsnění pod hlavou? Před jízdou je vody v expanzce míň než po jízdě (což je asi logické - větší teplota = větší objem). Voda se neztrácí a hadice nejsou tvrdé, auto se normálně ohřívá (do 5 minut ručička na prostředku), normálně topí a nepřehřívá se. Jezdím s vypnutou klimou (nefunguje, zatím jsem nezjišťoval proč).
Dík ;-)
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od yessmen »

Spíš netěsnost víčko atp?
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

Myslíš víčko na expanzce? To by způsobovalo bublání po vypnutí motoru?

// Koukal jsem teď ještě na spodek olejového víčka a je bez emulze...
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od yessmen »

Ano způsobovalo... ta nemrzka se vaří kolem 100°C ale když je okruh pod tlakem (jak je správně) tak to vaří až daleko nad 100° (třeba 130°).. tzn když to netěsní je to problém.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

No, je teda fakt, že když jsem po 5 minutách to víčko otevřel, tak nic nesyčelo, jak jsem byl zvyklý z předchozích aut, kde to trochu syčelo i po několikadenním stání. Takže asi to víčko, díky moc, zkusím koupit...
A mohlo se něco podělat tím, že to vařilo? Divné, že rafička byla fakt furt na prostředku...
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od yessmen »

Ne a co se týče tý ručičky tak ta je uprostřed když má voda 80-110 právě.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

Jj, je mi jasné, že je tam rozmezí zhruba 30 stupňů... Ale předpokládal bych, že když voda v motoru vře, tak to pro nej není moc dobré :)
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

Tak jsem zaskočil do autodílů, měli sice jen víčko na jedničkovou Octavii, ale mělo by být stejné (za ty prachy to na zkoušku stačí). Takže jsem ho vyměnil, dojel jsem domů (10 km), vypnul motor a... ticho. Ale podotýkám že ani předtím to nebublalo vždycky. Co je mě ale zaráží je fakt, že když jsem po 5 minutách zkusil expanzku otevřít, zase v ní žádný tlak nebyl, žádné syčení nebylo slyšet. Je to normální? Nebo to byla moc krátká trasa?
Jinak v expanzce je krásně červená kapalina, "voní" správně.
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

Zdravím ještě jednou. Tak víčkem to nebylo, je prdlá expanzka... Pár cm pod víčkem je ve stěně malá dírka, kterou to teď začalo trošku téct ven. Mě se zdálo, že ten plast tam je nějaký škaredý :).
Čili oprava jasná, už jsem objednal novou.
Dotaz: nepodělalo se něco tím, že mi ta voda při jízdě trochu vřela?
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od Peťas »

Naopak, ta voda vřela, protože to bylo podělané. :-D
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od StepanMatl »

Tak po výměně nádobky vše OK, dokonce už se drží tlak, jupí :D
Zdravím Peťas ;-)
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru

Příspěvek od Peťas »

Ten internet je ale malý.... :-D :-D
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“