2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Zdravím, občas když přijedu domů a vypnu motor (2.0 FSI, 110 kW), tak se z motoru ozývá bublání vařící vody. Je to i vidět, jak se voda vrací vrchní hadicí do expanzky a bublá.
Mám se obávat těsnění pod hlavou? Před jízdou je vody v expanzce míň než po jízdě (což je asi logické - větší teplota = větší objem). Voda se neztrácí a hadice nejsou tvrdé, auto se normálně ohřívá (do 5 minut ručička na prostředku), normálně topí a nepřehřívá se. Jezdím s vypnutou klimou (nefunguje, zatím jsem nezjišťoval proč).
Dík
Mám se obávat těsnění pod hlavou? Před jízdou je vody v expanzce míň než po jízdě (což je asi logické - větší teplota = větší objem). Voda se neztrácí a hadice nejsou tvrdé, auto se normálně ohřívá (do 5 minut ručička na prostředku), normálně topí a nepřehřívá se. Jezdím s vypnutou klimou (nefunguje, zatím jsem nezjišťoval proč).
Dík
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Spíš netěsnost víčko atp?
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Myslíš víčko na expanzce? To by způsobovalo bublání po vypnutí motoru?
// Koukal jsem teď ještě na spodek olejového víčka a je bez emulze...
// Koukal jsem teď ještě na spodek olejového víčka a je bez emulze...
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Ano způsobovalo... ta nemrzka se vaří kolem 100°C ale když je okruh pod tlakem (jak je správně) tak to vaří až daleko nad 100° (třeba 130°).. tzn když to netěsní je to problém.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
No, je teda fakt, že když jsem po 5 minutách to víčko otevřel, tak nic nesyčelo, jak jsem byl zvyklý z předchozích aut, kde to trochu syčelo i po několikadenním stání. Takže asi to víčko, díky moc, zkusím koupit...
A mohlo se něco podělat tím, že to vařilo? Divné, že rafička byla fakt furt na prostředku...
A mohlo se něco podělat tím, že to vařilo? Divné, že rafička byla fakt furt na prostředku...
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Ne a co se týče tý ručičky tak ta je uprostřed když má voda 80-110 právě.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Jj, je mi jasné, že je tam rozmezí zhruba 30 stupňů... Ale předpokládal bych, že když voda v motoru vře, tak to pro nej není moc dobré
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Tak jsem zaskočil do autodílů, měli sice jen víčko na jedničkovou Octavii, ale mělo by být stejné (za ty prachy to na zkoušku stačí). Takže jsem ho vyměnil, dojel jsem domů (10 km), vypnul motor a... ticho. Ale podotýkám že ani předtím to nebublalo vždycky. Co je mě ale zaráží je fakt, že když jsem po 5 minutách zkusil expanzku otevřít, zase v ní žádný tlak nebyl, žádné syčení nebylo slyšet. Je to normální? Nebo to byla moc krátká trasa?
Jinak v expanzce je krásně červená kapalina, "voní" správně.
Jinak v expanzce je krásně červená kapalina, "voní" správně.
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Zdravím ještě jednou. Tak víčkem to nebylo, je prdlá expanzka... Pár cm pod víčkem je ve stěně malá dírka, kterou to teď začalo trošku téct ven. Mě se zdálo, že ten plast tam je nějaký škaredý .
Čili oprava jasná, už jsem objednal novou.
Dotaz: nepodělalo se něco tím, že mi ta voda při jízdě trochu vřela?
Čili oprava jasná, už jsem objednal novou.
Dotaz: nepodělalo se něco tím, že mi ta voda při jízdě trochu vřela?
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Naopak, ta voda vřela, protože to bylo podělané.
- StepanMatl
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 20.12.2011 22:41
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Tak po výměně nádobky vše OK, dokonce už se drží tlak, jupí
Zdravím Peťas
Zdravím Peťas
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: 2.0 FSI - bublání vody po vypnutí motoru
Ten internet je ale malý....