tomasgti píše:Peťas píše:Tak já jsem třeba teď zjistil, že při teplotách co jsou momentálně venku (mezi 0-10 st.) se mi, při celkem klidné jízdě, neohřeje olej ani voda na víc než 82st ani po cca 60km
(ono by se to nejspíš neohřálo víc ani po 500km). Asi u těch motorů BYD počítají s větší a častější zátěži, když tam dávají termostat, který otevírá právě už při těch 80st.
Jen pro zajímavost, jak zjišťuješ teplotu oleje?
Máš taky FIS+? Já osobně teplotu oleje přes FIS+ sleduji neustále
Teď v chladnějším počasí pozoruji zajímavý jev. Olej se začíná zahřívat klidnou jízdou při dosažení teploty kolem 40 stupňů se začne jakoby ochlazovat a teplota padá směrem k 30 stupňům, po pár minutách jízdy to jde nahoru 50-60-70. Při 70-80 si dovolím i svižnější jízdu, ale race jedu jen když je olej na 88-92, což je u mě provozní teplota v závislosti na stylu jízdy. Po dálnici při 130-140km/h jde olej na 93-96. Při 160-180 mám kolem 100
Nejvíce co vím jsem měl 109. Jinak CFS by měl zvládat dlouhodobé nasazení při 125 krátkodobě i 150
"Problém" s teplotou jsem vyřešil.... Protože se už teplota vody, i při delších jízdách, držela běžně jenom kolem 78st (smutné je, že teploměr v budících u této teploty už ukazuje 90st
), a termostat, podle teploty chladiče, otevíral lehce nad 70st, padlo rozhodnutí konečně vyměnit termostat (předcházela tomu teda ještě výměna termoregulátoru u převodovky DSG, ale tím se nic nezměnilo, takže tam problém nebyl). Teď se, podle teploty chladiče, otevírá kolem 82st a není problém, aby se teplota dostala i k těm 90st.
Samotná výměna je ovšem pěkně debilní.
Termostat je schovaný za alternátorem a už jenom dostat ho ven je takový menší ježek v kleci. Do termostatu vedou dvě gumové hadice, které není problém odpojit a potom jedna kovová trubka, která je k termostatu přišroubovaná. Ale po odšroubování se prakticky ani nehne, takže termostat se vymontovat nedá. Dál to tedy znamená demontovat tlakovou hadici do sání, demontovat dvě trubky chlazení a odpojit dva konektoru pod sáním. Ke konektorům je opravdu "skvělý" přístup, a trubky jsou přišroubované šroubky s hlavou na klíč M5 (hvězdička). Nevím jakou to má logiku, tyhle šrouby snad v tom autě nikde jinde nejsou a proč nepoužili třeba torx, kterých je tam všude plno. Tenhle klíč jsem samozřejmě doma neměl (mám jenom pár větších, např. na brzdy) a pokus povolit to nějakým imbusem, nebo právě torxem, nevyšel (takže druhým autem zajet koupit patřičný klíč). Zpátky už to šlo líp, když jsme věděl co mě kde čeká. Celkově málo místa, všude něco něčemu zavazí a musí se jít i pod auto (to jsem mj. zjistil, až když jsem měl venku alternátor, odpojené vodní hadice a demontovaný filtr - auto stálo na zemi
).