2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od čapik »

taková úvaha nad vhodností aplikace MillerOils CFS 5W40 NT do TFSi.

TFSI jako přímý vstřik musí mít mj. LOW SAPS oleje, který tak nezanáší nečistotami (karbonem) jako MID/FULL SAPS. Jenže MILLER OILs CFS NT jsou FULL SAPS oleje. Rozumím tomu, že ostatní vlastnosti jsou špičkové oproti olejům 504.00, ale tato pro TFSI klíčová vlastnost je bohužel nesplněna... Ono i do sání, kam to valí přes ten PCV ventil, pokud mám vyšší zbytkový hodnoty popela apod. tak se více zanáší i sací ventily...

Vy, co dáváte tento olej delší dobu, dívali/kontrolovali jste to zanášení? Já jej tam mám chvíli.
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od yessmen »

Spousta lidí co bere tenhle olej jsou "nadšenci" a používají samozřejmě catch can případně je odvětrávání úplně mimo.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

kybell
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 05.01.2015 22:16

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od kybell »

MO CFS 5W-40 NT lejem do svojho 2.0TSI hneď od prvej výmeny oleja (vozidlo som kupoval fungel nové).. aktuálne na tomto oleji odjazdených cca 130tkm.. bez akéhokoľvek problému. Tomu motoru ten olej vskutu sadol.

Čo sa týka zanášania sacích ventilov a sania nakoľko to nieje Low/Mid Saps olej.. Toho by som sa nejako zvlásť nebál, pokiaľ motor neťahá olej cez krúžky alebo špatný PCV.. práve 3 týždne do zadu som musel na svojom vozidle riešiť komplet výmenu sania-sacích parohov z dôvodu zlyhávania spôsobu ovládania natáčania vírivých klapiek v saní (ovládacie ramienko natáčania klapiek vyskakovalo z kĺbu a spôsobovalo to rozhodenie regulácie -vybehaný materiál už prestával plniť svoju funkciu..) a tým pádom som mal možnosť takto pozrieť aj stav zanesenia sania a sacích ventilov.
Po tomto nájazde som bol pomerne milo prekvapený stavom, žiadne významné nánosy karbónu v kanáloch a samotných ventiloch a stopkách neboli prítomné.. napr. karbónové bradavice na stopkách ventilov a pod.. len mierny rovnomerný pomerne tenký povlak. Zhodnotil by som to ako lepší stav než u niektorých TSI, ktoré majú nabehané aj o polovicu menej km než moje vozidlo (keď som to porovnal podľa foto a obrázkov).. Je to podľa mňa dané tým, že jazdím skôr dlhšie trasy, ani zďaleka nepodtáčam a držím skôr vyššie otáčky-nerecirkuluje sa toľko spalín naspať do sania, tankujem benzín bez síry, BIO sajrajtu a s nízkym obsahom pryskyríc a motor mi vôbec nežerie olej.

Osobne mám teda za to, že príspevok oleja k zanášaniu sania a sacích ventilov je zanedbateľný, pokiaľ motor a jeho súčasti fungujú ako majú a neprevádzkuje sa v pre motor ztažených podmienkach (tzn. časté krátke trasy, studený motor, jazdenie v nízkych otáčkach a na spotrebu..)

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od čapik »

yessmen - nejdřív jsem zvažoval odvětrávání úplně zaslepit (přetlak?) , pak i ten CatchCanOil, ale když pominu že ve druhé variantě je vyřešeno odvětrávání, řj s tím vzduchem (s mlhou) počítá, navíc nikdo neví, jestli ten olej nebude někde chybět? Takže ani jedna z variant není jednoznačná...

kybell - tak to je jak u mě. I když občas teda dám kratší cestu, tak na delší to protáhnu. Přes léto ten olej nechám a na podzim to rozdělám a mrknu jestli je to zanesený, nebo ne. Já mám DSG a po městě to občas podtočí :-(.
Který benzín na trhu je bez obsahu síry? Já jezdím na OMV MaxxMotion100
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od yessmen »

Zaslepit odvětrávání určitě ne, to by ti vytlačilo těsnění.. (možná jen vystřelovalo měrku). Catchcan je dobré řešení, ale samozřejmě nepobere vše. U mýho auta mám zaslepený vstup do sání a odvětrávání je vyvedené úplně mimo (k chladiči) a sání s klapkou je pořád nádherně čisté. Kupodivu z toho ani nic nejde (ani kapka), jen mlha.

Váhu vzduchu tenhle přetlak který projde skrz kroužky do bloku neovlivní. Co se týče přimazání lopatek to je kravina, a to že ten olej bude chybět v sání je přece ten +.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

kybell
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 05.01.2015 22:16

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od kybell »

Takže tu prikladám ešte odfotené sanie-ventily môjho agregátu po cca 130tkm, foto spravené pri spomínanej nedávnej výmene sania. Ako vidieť prítomný je len tenký černalý povlak, ktorý je mäkký a dá sa ľahko zotrieť handričkou, žiadne napečené úsady.

Inak čo sa týka paliva.. tankujem Slovnaft EVO benzín 99+ .. mal veľmi dobré výsledky zloženia na ne-prítomnosť nežiadúceho balastu, živíc, BIO sračiek, atď., ktoré práve pri spaľovaní vytvárajú častice, ktoré sa vedia usádzať na týchto častiach motora.

Obrázek

..len pre zaujímavosť a porovnanie. Takto to vyzerá u iného neznámeho 2.0TFSI po 73tkm..
Obrázek

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od tomasgti »

kybell píše:Takže tu prikladám ešte odfotené sanie-ventily môjho agregátu po cca 130tkm, foto spravené pri spomínanej nedávnej výmene sania. Ako vidieť prítomný je len tenký černalý povlak, ktorý je mäkký a dá sa ľahko zotrieť handričkou, žiadne napečené úsady.

Inak čo sa týka paliva.. tankujem Slovnaft EVO benzín 99+ .. mal veľmi dobré výsledky zloženia na ne-prítomnosť nežiadúceho balastu, živíc, BIO sračiek, atď., ktoré práve pri spaľovaní vytvárajú častice, ktoré sa vedia usádzať na týchto častiach motora.

Obrázek

..len pre zaujímavosť a porovnanie. Takto to vyzerá u iného neznámeho 2.0TFSI po 73tkm..
Obrázek
nemuzes srovnavat novejsi TSI a starsi TFSI. Dle vseho novejsi TSI (Golf 6 GTI napr.) ma tento problem zanaseni karbonem vyreseny kombinaci primeho a neprimeho vstriku, kdyz prave ten neprimy ma primarne za ukol cistit ono sani/ventily.
Pirelli edition

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od tomasgti »

čapik píše:taková úvaha nad vhodností aplikace MillerOils CFS 5W40 NT do TFSi.

TFSI jako přímý vstřik musí mít mj. LOW SAPS oleje, který tak nezanáší nečistotami (karbonem) jako MID/FULL SAPS. Jenže MILLER OILs CFS NT jsou FULL SAPS oleje. Rozumím tomu, že ostatní vlastnosti jsou špičkové oproti olejům 504.00, ale tato pro TFSI klíčová vlastnost je bohužel nesplněna... Ono i do sání, kam to valí přes ten PCV ventil, pokud mám vyšší zbytkový hodnoty popela apod. tak se více zanáší i sací ventily...

Vy, co dáváte tento olej delší dobu, dívali/kontrolovali jste to zanášení? Já jej tam mám chvíli.
na Millers mam najeto cca 70.tis. km (motor 2.0 TFSI BYD) stejnou dobu mam i catch can. Tato informace me zajima celkem a uz nejakou dobu se chystam podivat v jakem je sani/ventily/vstriky stavu. Co se tyka vykonu/jizdnich vlastnosti tak nepocituji nejake zmeny/pokles...
Pirelli edition

kybell
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 05.01.2015 22:16

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od kybell »

to sa mýliš.. priamy a nepriamy vstrek má až aktuálna najnovšia tretia generácia TSI ktorá sa montuje až od druhej polovice roku 2014.. 6-tka GTI má len priamy vstrek..
Porovnávam len motory s tým istým konštrukčným riešením, tzn. priamy vs. priamy vstrek

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od tomasgti »

taak to se omlouvam, moje neinformovanost :) v tom pripade po 130tis.km vypada tve sani asi fakt dobre...
Pirelli edition

kybell
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 05.01.2015 22:16

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od kybell »

ale kiež by tam bol aj ten nepriamy vstrek :D ..ja by som to len a len uvítal, to by vyzeralo ešte lepšie.. ale s týmto stavom som dá sa povedať relatívne spokojný, nieje to vôbec zlé :)

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od tomasgti »

tak me to nedalo a informoval jsem se primo u zdroje, zde je vyjadreni oficialniho zastoupeni:

cit: "Pro motory TFSI nejsou oleje LOW SAPS nutné, dokonce žádné oleje s normou koncernu VW ani LOW SAPS nejsou a na trhu neexistují! Pokud pán myslí VW 504.00/507.00 tak to je MID SAPS olej s ACEA-C3 (stejně tak jako je MID SAPS OLEJ ACEA-C2 ale ten do VW motorů přijít nesmí). LOW SAPS oleje jsou jen a pouze ACEA C1 a C4.

Zpět k tématu. Smyslem MID SAPS ACEA C3 je ochrana DPF, nic jiného. Proto pro jakékoliv i nejmodernější benzínové motory VW včetně TFSI na výměnný interval 15.000 / 1 rok stačí 502.00 resp ACEA A4/B4 a tedy právě třeba špičkové oleje CFS / CFS NT, sestavné na bázi PAO a vícenásobných esterů, které jsou samy o sobě označovány "above all existing OEM standards", tedy právě kromě toho, že jsou FULL SAPS a nevhodné pro vozy s DPF, ale to zde neřešíme.

Opakuji a tvrdím, že tvrzení "TFSI jako přímý vstřik musí mít mj. LOW SAPS oleje" je nesmysl a není třeba se čehokoliv obávat. Pokud byste samozřejmě chtěli do TFSI motoru olej na 2 roky 30.000 km, potom samozřejmě jedině 5w30 VW 504.00

P.S: oleje CFS / CFS NT jsou top volbou i pro naftové motory bez DPF, včetně PD agregátů - osvědčeno dlouhodobě u civilních, trackday a i rally strojů (RSové Fabie)"

absolutne se v tom nevyznam, ale zni to logicky :D leju to tam a kaslu na to....je to fakt TOP olej!!!
Pirelli edition

kybell
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 05.01.2015 22:16

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od kybell »

..som rovnakého názoru a presvedčenia.. tzn. ako som už napísal v niektorej predošlej reakcii.. Pokiaľ je motor technicky v poriadku, tzn. PCV funguje ako má, motor nežerie olej cez krúžky, má dobrú kompresiu.. príspevok od oleja k zanášaniu sania a ventilov je absolútne zanedbateľný.. vôbec to netreba riešiť..
Keď už, tak treba sa skôr vyvarovať jazdenia v nízkych otáčkach a tankovať čo najčistejšie palivá, spaľovaním ktorých sa nevytvára toľko humusu usádzajúceho sa a napekajúceho sa na ventiloch a sacích kanáloch v režime recirkulovania spalín naspäť do sania, čo sa deje na voľnobehu, nízkych otáčkach a zaťažení.

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od čapik »

Doposud jsem jezdil na CASTROL EDGE 5W30 504.00 a když jsem tomu začal šlapat, měl jsem černé koncovky výfuku. S miller CFS NT jsou i po razantní jízdě víceméně čisté :good:


Pro klid v duši tam dám ten CatchCanOil. Přes týden jsem to celkem dost studoval a negativum tam není snad žádný...
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 TFSI - olej MillerOils CFS 5W40 NT

Příspěvek od yessmen »

To je spíš hustotou oleje ta 30tka je po rozehrati jako voda.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“