2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od Prospeedy »

Ahoj klucí, dotaz spíše pro motoráře :D Na svý octě 2.0 tfsi bwa řeším posledních 1500km neustále karbonem zasraný sací sejtko od olej. čerpadla.. Abych uvedl jak to začalo.. dovezl jsem si auto z němec po 1.majiteli, ovšem majiteli dobytkovi.. Motor totálně zanedbanej, tak se začlo.. vana dolu, vyčistilo se sítko, vana, ventil. víko, novej pcv ventil, všechny filtry, rozvody atd.. Nalil jsem olej 5w30 ale po 1000km šel ven kvůli špatnýmu mazání ve vysoký zátěži (přestal mazat).. nalil jsem 10w60 a byl klid. Ovšem po 1500km se mi zase zaneslo sítko olej. čerpadla.. včera jsem vyčistil vanu, sítko, nový filtr.. dnes najeto 60km!! a opět zanesený sítko :roll: sundal jsem vanu a zase hromada uvolněnýho karbonu a nasátý v sítku.. už celkem nasr..nej jsem sundal sací parohy a domek olej. filtru.. domek byl plnej karbonu a zřejmě to souvisí s uvolňováním.. Máte s tímhle někdo zkušenost? Kam se ještě podívat a co a kde ještě vyčistit? Zřejmě zafungovala změna za kvalitní olej a začlo uvolnovaní sraček v motoru, jenže mě nebaví po 60km čistit sítko :roll: .. jinak auto přestalo mazat vždy při kudle.. najeto mám 157tis, soft na 200kw..

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od tomasgti »

to je tak kdyz jezdi auto na long life :) nevim jestli na to je nejaka metoda... spis rozebrat komplet motor a vycistit nebo zkusit proplach motoru, napriklad millers oils prodavaji aditiva na proplach http://www.highperformanceparts.cz/prop ... 50ml.77966" onclick="window.open(this.href);return false;
Pirelli edition

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od swenak »

Taky bych to pořádně propláchnul několik krát, je malá šance, že se tvoří takto rychle nový. A pokud to bude pořád stejné, tak se podívat na vstřiky a zapalování, ventily.

Myslím, že LK nevadí, ale chce ti měnit dřív, než po 30. A taky popravdě myslím, že pokud 30tka nestačí a nemaže, bude něco špatně, to by musel být motor hodně namáhán, aby nestačila, pokud je OK.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od Prospeedy »

Dik za typ ;-) Komplet rozborku nechavam jako tu nejposlednejsi moznost.. longlife je total hovadina, ale kdyz uz to takhle nekdo dodelal tak to musim vylecit :roll: motor je zdravej, 5w30 prestala fungovat ve vedrech a pri kopecku.. do tohodle motoru to nepatri, vylil jsem po 1000km jen vodu. Bylo mi poradeno od znalych techto motoru, ze jen 10w60 kdyz se s tim jezdi tak jak ma :-D vycistim kam se dostanu a hold zkusim ten pruplach. Jinak ventily jsou taky slusne zaneseny.. pred chipem jsme na serii namerily 220ps/296nm takze v kondici byl i po dobytkovi :-D vsechno jsem zkontroloval a je to ok, az na ten karbon co se zacal uvolnovat.. ale to davam za vinu dobrymu oleji, kterej zacal fungovat.. ja menim po 10tis u vseho :cry:

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od Prospeedy »

Tak dílo dokonáno :lol: kartáček a nafta s benzínem pomohlo.. ohnisko bylo v domečku olej. filtru a kanálku v bloku od domku - total zacpaný všechno od trubky od odvětrání až po kanálek.. Vydrhnul jsem všechno od hlavy, ventily, kanálky až po vanu, tak snad už bude klid.. Pro sichr ještě udělám výměnu oleje po 4tis. i s kontrolou vany at mám klid.. Sraček vyteklo požehnaně

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od Graun »

Měl si před tím nalít ten prostředek na proplach, nechat běžet 20min a vylít. Na trhu je toho dost, jen si vybrat (350-400kč za piksly). Pak nalít nový olej.
Jinak jak bylo řečeno, ty long life intervaly jsou smrt pro motory z dlouhodobého hlediska. Bohužel ti původní majitelé to neřeší a drží se hesla "po mně potopa".
Taky měním u každého auta do 15tis nebo rok.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od Prospeedy »

Jj proplach budu dělat ted po víkendu.. vzal jsem na to TEC 2000 tak uvidím.. škrábání a vyplachování karbonu by mě stejně neminulo, proplach by se nedostal do domku apod.. jinak zatím je klid a to mám skoro 100km :mrgreen:

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 2.0 tfsi BWA - dekarbonizace

Příspěvek od Graun »

Ten jsem použil taky na doporučení servisáka, který s tím dělá a má dobré zkušenosti. Vytekla mi z toho pěkná břečka, a to tam byl ten olej necelých 1000km.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“