2.0 tfsi - netahá v otáčkách

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Ahoj klucí, prosíííím zase o pomoc :cry: .. Zhruba měsíc pozoruju pokles výkonu od 5tis vejš a zejména od 3kvaltu nahoru. Není to uplná ztráta jakože nouzák, ale přestane mít chuť jít za otáčkama a pocitově přestane tahat. Nejdřív se to projevilo jen občas a ted už to je línější pořád. Kdysi mi to u upravený rotačky dělala padající nafta (pocitově stejnej pokles, jen pro představu). Jedná se o 2.0 tfsi typ BWA, udělanej soft a downpipe 76mm bez katů (270PS/370Nm) Logoval jsem turbo a to tlačilo cca 14dní zpět jak má. Dnes jsem znova zkoušel.. Turbo netlačí to co má jak jsem původně změřil .. špičku mám necelých 1,2 a v létě tlačilo k 1,4.. Původně mě napadlo, jestli není problém s dodávkou paliva, ale to jsem dnes vyloučil. Zkouknu ještě váhu, ale nevím kolik má dávat zdravá.. Jinak svíčky, moduly, rozvody, přetlak ventil na turbu, filtry všechno je to nový - najeto cca 5tis km.. Jinak diagnostika bez závad.. Dřív to od 5tis tahalo jak blbý až přes 7tis.. Nevíte na co se zaměřit? Turbo, váha, čidlo tlaku? Přikládám graf turba měřeno do kopce na 3st..
Přílohy
log turbo na 3stupen.jpg

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od swenak »

Je chladněji, není potřeba takový tlak na stejné množství vzduchu. Jinak takové měření je docela nanic, radši loguj, jde pak i porovnávat, máš vztah s jinými hodnotami, otáčky.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Nechal jsem si tam jen turbo, abych viděl průběh :D S tím chladnějším vzduchem jsem si to taky říkal, ale proč se tý potvoře nechce od 5tis jako dřív.. Dnes ještě zkusím zkouknout vačku a vyměnit zpátky starej elektromagn. ventil na turbu.. Možná jsem jen magor a zvyknul jsem si už na výkon :lol:

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Už jsem ujištěnej, že jsem si nezvyknul :lol: Dal jsem dnes starej elektromagnetickej ventil (N 249) a hned jsem tlačil 1,4.. Ale co je pořád za problém, tak že to někdy tahá a někdy ne. Jel jsem kudlu 2,3,4 a na 2 a 3 to tahalo jak prdlý a na 4 to zase jakoby umřelo.. Napadlo mě, jestli nezačíná být actuator v hajzlu, že neudrží regulovat turbo, nebo nějaká hadička od N75.. Každopádně je to od turba, ale kde začít :( Je divný, že se to projevuje různě. Tady jsou logy.. První na 3 do kopce - línější, další je z kopce 2,3,4 tahalo dobře, do kopce 2,3,4 tahalo taky dobře a poslední mi na 4 přestal tahat od 5tis..
Přílohy
log se starym ventil.jpg
kvalty log.jpg
kvalty po 2 log.jpg
na 4 propad log.jpg

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Tak to vypadá na prasklej wastegate :negative:

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od motorpower »

Nebo prasklá litina na dosedací ploše. To je velmi časté.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Než to rozhodím.. Dá se to zavařit? Vím že to je častá závada, ale jak se dá vyřešit aniž bych dával nový turbo. Vzal bych klidně i starší, ale asi je větší šance že to rupne znova u staršího než o novýho :cry:

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Tak je to prasklá litina u klapky :? závada nalezena.. zkusím sehnat litinu, ptž střed mám v pohodě
Přílohy
PB200607.JPG

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Konečně mám fungl nový turbo a proběhla zkouška.. Pro kontrolu jsem nalogoval i to nový turbo a trošku se divím tomu propadu požadavek vs realný 8O Co to muže být? Turbo je nový orig, žádný repas. Cca před 6tis ot. to spadne a pak zase nafoukne. Dnes jsem to zkusil na dálnici a na 5st. to je kurevsky znát, na budíku mi klesne tlak z 1,1 k 0,5bar a pak zase vyleze zpátky.. Po čem jít? Logicky si říkám, že asi soft, když požadavek padá.. Nebo to může být něco s regulací? :cry:
Přílohy
nový turbo log ok.jpg

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od motorpower »

SW nebudu řešit, ale za ty peníze co jsi psal to moc orig nebude, aspoň ne ofic., nafoť štítek. Do SZ.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od tomasgti »

jake jsou priciny prasknuti te litiny? spatne dochlazovani? ja na starem turbu sice nemel prasklou litinu, ale ten wastegate ventil mel dost vuli...
Pirelli edition

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od yessmen »

Nedochlazování a spíš hlavně nedostatečné prohřátí před vyššíma otáčkama.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Prospeedy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 03.04.2008 18:39
Bydliště: Teplice

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od Prospeedy »

Na ohrati a dochlazovani si dávám bacha, nejsem prase :wink: jinak už je to OK, křivka už je bez zubu. dělala to váha. Chudla směs.. jinak to turbo je orig na 100%, psal jsem cenu bez DPH :D.. praskajici litina je údajně běžná závada 8O já se k autu chovám jak k dítěti, neříkám ze se nesvezu, ale hlídam si ohrati a chlazení.. na to už mám rozum :mrgreen:

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od motorpower »

tomasgti píše:jake jsou priciny prasknuti te litiny? spatne dochlazovani? ja na starem turbu sice nemel prasklou litinu, ale ten wastegate ventil mel dost vuli...
Praská to i při největší péči tak po 150tis, i bez úpravy výkonu. Teplotní namáhání v místě odfuku je přiliš velké a příliš časté. Vlastně je tam permanentní puls o nějakých 150 až 250stupňů. Nechtělo se mi tomu věřit, ale je to změřené.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

tomasgti
Pilot
Pilot
Příspěvky: 704
Registrován: 17.10.2010 22:28

Re: 2.0 tfsi - netahá v otáčkách

Příspěvek od tomasgti »

takze 150tis.km turbo na tfsi :D to se da celkem... cipnuty pocitam tak polovinu :D
Pirelli edition

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“