1,6 FSI BAG - špatné studené starty
Napsal: 16.01.2017 21:05
Velmi mne poslední dobou trápí studené starty. Mám Golfa V, 1,6 FSI 85 KW (kód motoru BAG). Motor většinou naskočí napoprvé, ale jsou situace, kdy točí, točí a točí a nechytá... a je trochu stresující neustále odhadovat jestli se dostanu domů z práce nebo ne. Prozatím vždy naskočil, ale po 5 minutách trápení už toho mám fakt dost / a baterie asi taky. Pokud motor naskočí jsou další starty bez problému.
S největší pravděpodobností za to může chladné počasí. Tím si ale nejsem si úplně jistý (pořízen na podzim) + v situacích, kdy bylo nedávno -18 také naskočil bez problému. Po úspěšném startu otáčky nikterak nekolísají a auto jede/ akceleruje normálně, motor má hladký chod.
Na autě jsou vyměněné rozvody, nové svíčky, olej, palivový filtr, vzduchový filtr, olejový filtr, benzín kvalitní. Elektronika nehlásí žádnou chybu. Kabeláž by měla být OK, škrtící klapka také zkontrolována, vyčištěna a OK, čidlo teploty nasávaného vzduchu také OK, baterie OK. Kontrola na diagnostice nehlásí absolutně nic.
Dlouho nás náhodně trápil problém závady váhy vzduchu, až jsme přisli na to, že bude kabeláž někde po cestě NOK, tak se natáhl bajpás - od té doby bez chybových hlášek.
Nějaký tip, co dalšího prověřit/ kde se může skývat šotek? Popřípadě asi nezbývá nic jiného, než se vydat do VW, rozbít prasátko a přenechat *odborníkům*....
Děkuji.
S největší pravděpodobností za to může chladné počasí. Tím si ale nejsem si úplně jistý (pořízen na podzim) + v situacích, kdy bylo nedávno -18 také naskočil bez problému. Po úspěšném startu otáčky nikterak nekolísají a auto jede/ akceleruje normálně, motor má hladký chod.
Na autě jsou vyměněné rozvody, nové svíčky, olej, palivový filtr, vzduchový filtr, olejový filtr, benzín kvalitní. Elektronika nehlásí žádnou chybu. Kabeláž by měla být OK, škrtící klapka také zkontrolována, vyčištěna a OK, čidlo teploty nasávaného vzduchu také OK, baterie OK. Kontrola na diagnostice nehlásí absolutně nic.
Dlouho nás náhodně trápil problém závady váhy vzduchu, až jsme přisli na to, že bude kabeláž někde po cestě NOK, tak se natáhl bajpás - od té doby bez chybových hlášek.
Nějaký tip, co dalšího prověřit/ kde se může skývat šotek? Popřípadě asi nezbývá nic jiného, než se vydat do VW, rozbít prasátko a přenechat *odborníkům*....
Děkuji.