2.0 TFSI - AXX - kolísání otaček při jízdě a volnoběhu

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Rohypnol
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.10.2017 08:47

2.0 TFSI - AXX - kolísání otaček při jízdě a volnoběhu

Příspěvek od Rohypnol »

Zdravím,

vlastním auto VW Golf GTI r. 2005 - motor AXX a objevila se závada kolísání otáček při volnoběhu i při jízdě. Forum jsem četl a je tu několik příčin toho problému, proto bych chtěl napsat konkrétní chování auta, abyste byli schopní doporučit, jak tuto závadu odstranit a pomoct i ostatním. Nejsem mechanik, tak se omlouvám za neodborný popis. Jelikož se tato závada u těchto aut objevuje celkem často, napíšu všechny detaily, kterých jsem si všiml, abychom se vyhnuli stylu pokud omyl a oprava se nevyšplhala na desetitisíce bez výsledku. Nejspíš to budu popisovat jak největší kretén, ale jde mi o to, aby se toto téma nejvíce informovalo i ostatní lidi, kteří nejsou mechanici, nebo technicky nadaní. Auto nemá žádný tuning, je originálně zachovalé.

Volnoběh: Kolísání otáček mezi 800 a 1200 otáček/min, když auto stojí na neutrál. Občas silné vibrování motoru, které hýbalo s celým autem. Dělalo to když byl motor studený i zahřáty na 90 stupňů. Svítí kontrolka elektroniky motoru.

Při jízdě: Při sešlápnutí plynu, ať už málo nebo hodně, občas na rovince, většinou při jízdě do kopce, kolísání otáček +- 200 ot./m. Kolísání otáček začíná od cca 1800ot./m. a výš, tedy nejspíše při sepnutí turba. Toho kolísání se neobjevuje v pravidelných intervalech a není vždy tak intenzivní. Když se otáčky během kolísání zvedají o těch cca 200ot./m., tak se motor rozvibruje a výkon klesne, vteřinu na to se otáčky srovnají motor malinko cukne a výkon se vrátí. Když otáčky otáčky klesají, tak motor nevibruje. Pokud nemám sešlápnutý plyn při jízdě s mírného kopce, auto jede v pořádku. Celkový pokles výkonu nepociťuji, pouze při tom kolísání. Nejvíce se to objevuje mezi 1800 a 3500 ot./m. v režimu "D" Drive. V režimu "S" Sport, kde otáčky drží vysoko, jsem kolísání zaznamenal pouze párkrát. Toto kolísání se objevuje, když je motor skoro, nebo zcela zahřátý 70 - 90 stupňů.

Také je pravda, že na doporučení od známých, jsem pul roku tankoval N95, jelikož je tu N98 blbě dostupný a stejně nekvalitní kvůli malému odběru z benzínových pump. Po půl roce tankování N95 se tento problém objevil. Nyní tankuji jen N98 (Verva 100). Ale jestli je N95 přičinou toho všeho? To nevím...

Měnil jsem svíčky BOSCH, žádné zlepšení.

Řešení: Navštívil jsem servis VW. Provedli diagnostiku a na základě ní provedli (opisuji z protokolu od VW) zkoušku systému plnícího vzduchu, proměnili váhu vzduchu a vyměnili ventil regulátoru tlaku. Tato oprava vyřešila kolísání otáček volnoběhu, když auto stálo na neutrál. Nevím, zda to bylo pouze váhou vzduchu, či regulačním ventilem tlaku, ale fungovalo to.

Problém kolísání otáček při jízdě ale stále nevyřešen. Prosím o vaše rady, jak vyřešit tento problém a kolik to bude stát, popřípadě vaše osobní zkušenosti. Budu rád za každé info. Co jsem se dočetl zde na fóru, může to být komplet špatný turbo, špinavá škrtící klapka, špatné nastavení škrtící klapky, nějaký DV ventil (nevím k čemu přesně slouží u auta), podpálené ventily u výfuku (protože N95), špatný vstřiky, atd.

Je toho hodně, proto bych nechtěl dělat opravu pokus omyl a prosím o pomoc. nebo aspoň doporučení, co zkontrolovat jako první, aby to bylo co nejméně finančně náročný.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: 2.0 TFSI - AXX - kolísání otaček při jízdě a volnoběhu

Příspěvek od Graun »

Bohužel nepíšeš kolik km to má nalítané.
Těch důvodů tohoto stavu je několik.
Nejlepší cestou je zjistit stav pomocí diagnostiky. Né jen vyčíst paměť chyb (neuvádíš, zda výměnou dílů už kontrolka závad nesvítí), ale i projít jednotlivé parametry.
Na nerovnoměrnost chodu motoru má vliv vada:
- lambda sonda
- čidlo teploty vody
- hallův senzor otáček (na klice,na vačce)
- volnoběžný senzor otáček v klapce
- váha vzduchu
- vadné vstřikovače
- senzor klepání
- špinavý vzduchový filtr
- špinavá klapka

Určitě bych začal tou klapkou. To je to nejlevnější z výše uvedeného. Samozřejmě je nutné po vyčištění klapky ji nastavit do základního nastavení pomocí diagnostiky.

Nezkoušel si přidávat VIF do paliva? Pokud bys netankoval Vervu...

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
PetrSs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 308
Registrován: 16.02.2012 20:58
Bydliště: Jihlava

Re: 2.0 TFSI - AXX - kolísání otaček při jízdě a volnoběhu

Příspěvek od PetrSs »

Mohou být zanesené sací kanálky karbonem,sundat sání a při té příležitosti vyzkoušet zda fungují vířivé klapky (případně koupit kit na odstranění vířivých klapek).Jinak samozřejmě to může způsobovat více věcí měl jsi si vzít výpis závad co tam bylo za chyby.
Golf V GTI edition 30,big brake kit audi tt rs 370mm,ramair intake,LOBA motorsport HPFP APR Stage II+
Softwarové úpravy vozů od firmy APR

Rohypnol
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.10.2017 08:47

Re: 2.0 TFSI - AXX - kolísání otaček při jízdě a volnoběhu

Příspěvek od Rohypnol »

Zdravím pánové,

díky za info. Kontrolka po opravě nesvítí a na diagnostice nebyla hlášená žádná závada. Auto má najeto 140xxx. Do paliva jsem nic nepřidával. Pro jistotu zajdu opět na diagnostiku a napíšu sem, jak to dopadlo. Vzduchový filtr měním každý rok spolu s výměnou oleje a olejového filtru. Ročně najedu cca 10000km.

Kdybyste chtěli napsat další info, které by vám pomohlo, dejte vědět.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“