Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Jaroslav777
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 28.06.2018 14:33

Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Jaroslav777 »

Ahojte vsetci!

Pred nedavnom som sa stal majitelom VW Golf V R32 DSG (4 motion) a uz som si tu na fore precital vela uzitocnych rad. Zaroven chcem aj podakovat celnom, ktori nevahaju zdielat svoje skusenosti/rady s ostatnymi :good: (je to velmi prinostne najma pre novych celnov resp. celkovo novych majitelov auta znacky VW)

Chcel by som sa opytat co by ste mi poradili ako "prve" po kupe R32? Je to rv. 12/2005 a ma naj. cca 170 000 km. Predchadzajuci majtel sa o neho udajne velmi dobre staral a pred 10 000 km boli vymenene oleje v haldexe, DSG, diferenciale (zeby prednom?!?) a motore. Vsetko bolo robene mimo servisu, cize o tom nieje ziadny hmatatelny dokaz. Nie zeby som mu neveril, ale pre istotu by som sa postupne pustil do vymen olejov (a filtrov) aj ja nech viem, ze je to na 100% vsetko v poriadku.

Moj plan:
- vymena oleja v motore + filter. Predchadzajuci majitel tam daval 5W40 plnu syntetiku od Mobile a ja by som to chcel zmenit na 5W40 od Castrolu (Edge TITANIUM FST - nie long life), olej. filter Mann - urobim dobre? Ma niekto skusenost?
- vymena oleja v haldexe + filter (olej original 1L - malo by tam ist cca 0,65 L, olejovy filter original)
- vymena palivoveho filtra - Mann
- vymena kabinoveho filtra - Mann
- vymena vzduchoveho filtra - Original

Vymena oleja a filtra v DSG musi chvilu pockat ale je tiez v plane. Chcel by som sa opytat, co si myslite na moju volbu oleja/filtrov a celkovo ci som na nieco zakladne co by sa malo skontrolovat/vymenit po kupe auta nezabudol? (samozrejmostou je kontrola zvysnych kvapalin, brzd, podvozku, klimatizacie, tlmicov...) Zaujima ma skor nieco tykajuce sa motora a DSG.

Dakujem velmi pekne za kazdu odpoved.
P.S: Ak som zalozil temu v zlej sekcii, tak sa ospravedlnujem a zjednam napravu :thanks:

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

Kolik auto stálo? Tak okolo 300 tisíc na české koruny? Předpokládám, že do Penny s ním jezdit na akce 1+1 nebudeš každý pondělí a čtvrtek.
Plán je dobrý, ale proč do takového auta, s takovým nájezdem a takovým potenciálem chceš dát olej Castrol a originální vzduchový filtr? To je vyloženě škoda.
Teď už to s nějakou nano technologií a esterovou složkou nezachráníme, ale Castrol? Fakt? A jestli Castrol, tak proč už né ten LongLife?! Aspoň se to nemusí měnit co chvíle.... Auto bylo o fous dražší, tak tiech štyricať eurikov by jsi mohl ušetřit na oleji a měnit každých 30t km nebo ob rok. Nebylo by to úspornější?

Až se budeme bavit vážně, tak dej nějaký znamení, ať se přizpůsobím.

No a ten vzduchový filtr napíšu rovnou, že tem dej nějaký pořádný sportovní sání. Investice to bude asi 20x větší než originální filtr, ale už pro ten potenciál auta bych mu to dopřál.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od swenak »

A jaký že potenciál se vzduchem na atmosfére je? O tom, jak moc filtr "mění" množství vzduchu nemluvě.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

Připadne mi to levé dát papírovou vložku na takto sportovní auto s tak obrovským motorem. Ty máš také originální vzduchový filtr, i když máš turbo? Koně mu to zřejmě žádné nepřidá, ale zvukový projev bude jiný. Předpokládám sportovní jízdy s tímto autem a né brblačku po městě.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od swenak »

Ano, mám originál filtr;) Pokud jde o zvuk, tak dejme tomu, ale to koně nepřidá, takže bych to nespojoval s potenciálem. Zvuk to má hezký i tak:)
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

To se teda divím, že zrovna ty. No budiž. Tak filtr je na něm. Já bych teda papírový nedával. Ale to je můj názor. A taky rozmlouvám ten Castrol. Kurnik, vždyť s tím nádherným autem si jde tak hrát a vymazlovat si ho.... Pokud bude auto v pořádku a bude se o něho pořádně starat, počínaje těmi výměnami, tak cenou to auto snad už ani neklesne.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Peťas »

Jako radit někomu ať dodržuje longlife intervaly výměny oleje!? To jako vážně!!?? To je to nejhorší co může motor potkat.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

A k té větě hned pod tím jsi taky došel? :wink:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Jaroslav777
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 28.06.2018 14:33

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Jaroslav777 »

Zdravim páni!

Presne toto bol dovod, preco som otvoril tuto temu - chcel som vediet nazory na ten olej a planovany servis po kupe. Ja niesom za LL intervaly vymeny oleja. Radsej olej vymenim kazdych 10 000 km alebo raz rocne (asi ani 10 000 nemam rocny najazd).

Co sa tyka toho vzduchoveho filtra - mam skusenosti s KN a ako ten olej v nom tak postupne spini tie vzduchove hadice az po skrtiacu klapku a potom je potrebe to cistit, kalibrovat nanovo atd....Preto aby som asi nateraz dal tam original (nehladam tych "par koní" naviac, a ani zvuk, kedze o ten sa bohate stara koncovy tlmic s klapkou)

Ak som sa spravne docital (aj vdaka tomuto foru), tak do mk5 R32 by mal ist motorovy olej (nie longlife intervaly) VW specifikacie 502 00 a alternativne 505 01 (prosim opravte ma ak sa mylim). Ten 502 00 moze byt v SAE specifikacii aj 5W-40, preto moj pociatocny nastrel na Castrol. Necham si ale velmi rad poradit co "lepsie" tam vybrat ako Castrol. LIQUI MOLY, predsa len ostat pri Mobil a napr. Mobil Super 3000 XE 5W-30?

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

Normu VW502.00 ano, výborně.
VW 505.xx ne. Resp ano, ale aby měl TAKÉ zároveň tu VW502.00.
A co se týče ACEA, tak A3 ať to má. C3 né. Jedině C3-10 nebo C3-12.

Ze značek. Mobil ESP a NewLife ano, Motul, Yacco, Texaco, Millers Oils.
Castrol ne. Resp, taky ano, když ho tak chceš, ale vylít každých 8 tis. km.
Při každé nové náplni výměn i nový filtr.

Osobně bych autu udělal proplach motoru, když ho máš nově. Udělat dvě výměny za sebou třeba obyčejným nejlevnějším olejem, plnícím to, co jsem napsal na prvních třech řádcích. Najet tak měsíc a pak udělat druhou výměnu a tu pak mít ten zmíněný 1 rok / 10t. km. Opět ale při každé výměně filtr. Nový olej = nový filtr. Nekupuj žádný lahvičky s proplachem. Zbytečný.

Předpokládám, že si výměny uděláš sám nebo jestli ti to bude dělat nějaký mechanik, tak aby jsi měl vůbec nějakou benevolenci ve výběru značky olejů. Je to o peněžence. Budeš toho mít na začátek trochu víc. Osobně kdybych měl R32, tak leju jedině Millers Oils CFS 10w50. Nic jiného. Protože bych ten motor měl rád. Stačí to jako vysvětlení? Zde si můžeš dovolit i těch 15t. km na intervalu mezi výměnami. Tak si pak spočítáš, že ten drahý Millers je levnější než ty oleje, u kterých měníš po max. 10t. km.

No a z těch filtrů: Mann, Mahle - ano.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od yessmen »

Nevim.. asi by měli radit lidi co tomu rozumí ne? 10W50 do R32? To je tak na zničení přestavovačů v poměrně krátké době, obzvlášť přes zimu.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Jaroslav777
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 28.06.2018 14:33

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Jaroslav777 »

Osobne som tiez za 5W30 alebo 5W40 (a to niesom expert co sa tyka olejov, len som si toho uz dost precital). Pozeram napriklad na Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - ten splna VW 504 00, VW 507 00, avsak tieto normy su pre longlife intervaly vymeny. Mozem dat longlife (VW 504 00, VW 507 00) do toho motora, ked chcem udrzat fixny interval vymeny max. 10t km/1 rok? (Vymenim ten LL proste skor). Niesom si isty ake intervaly vymeny (QG1 - LL, alebo QG0 - fix) ma tato konkretna R32ka nastavene.

Myslim ale ze logicky by nemal byt problem pouzit longlife normy VW 504 00, VW 507 00 (napr. Mobil 1 ESP Formula 5W-30) a nastavit intervaly (ak este niesu) na QG0 (15 000/12 mesiacov) a vymenit olej po max. 10t. Opravte ma prosim ak sa mylim.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

Je OK. Jen má jiná aditiva, které tvůj motor nevyužije. Dát ho můžeš. Pokud chceš lepší a vhodnější, dej jiný. Interval lze změnit na pevný. A LL olej můžeš nalít a zase vylít dřív. Jen za mě... dal bych ho do výběru, má dobrý základový olej ten Mobil 1, ale na příčku před ním je zkrátka lepší jiný značkový s tou VW normou 502.00.

Jaký bude tvůj styl jízdy je pro olej důležité. Pak zase častý starty a dělky jízd.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Peťas »

Ipanema píše:A k té větě hned pod tím jsi taky došel? :wink:
Ne, už jsem se v tom začal ztrácet a smajlík tam taky nebyl žádný... :-D

Pak už jsem jenom přečet tu větu o výměně filtru / sání a s tím taky zrovna nesouhlasím, zvlášť u turba. Přes ty sportovní filtry toho "bordelu" projde opravdu hodně. Ale mám zkušenost max. tak s filtry Green a K&N. Nevylučuji, že u opravdu kvalitních to může být jinak.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Golf V R32 DSG - Servis po kúpe

Příspěvek od Ipanema »

Dál jsem mu to pak vysvětlil. Důležitější než značka oleje (při výměně motorového oleje) je ta ACEA, hustota a norma. Pak pravidelné a častější výměny. To jsem taky napsal, i když pak. S tím úžasňákovým LongLife to byl na začátku vtip. Já doporučím olej X, někdo jiný olej Y. Hlavní je, aby byl v autě těch 10t km. max a splňoval to, co je pro motor nejvhodnější. S jinými výměnami v Haldexu už neporadím, to neznám.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“