Powerbox + športový filter K&N - skúsenosti z praxe (motor 1.4 16V 59kw)

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
VW Pluto
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 17.07.2017 16:26

Powerbox + športový filter K&N - skúsenosti z praxe (motor 1.4 16V 59kw)

Příspěvek od VW Pluto »

Zdravím všetkých …
hlavne tých, ktorí hľadajú infomácie ohľadne powerboxov a športových filtrov pre atmosféru 1.4 59kW (a vôbec atmo motory), tak ako som ich hľadal aj ja zopár týždňov … Povedal som si, že napíšem svoje skúsenosti … s kontrétnym motorom a konkrétnymi produktami … možno to niekomu pomôže …

Prečo vôbec Chiptuning na atmosféru ?
Po kúpe Golfa som sa nedokázal dlhý čas (skoro 2 roky) zmieriť s absolútne “tupým” 2. prevodovým stupňom - veď to poznáte, približujete sa ku križovate či kruháču, pribrdzdíte (spomalíte), ak neď nejde žiadne auto, chcete plynulo pokračovať, vrazíte tam dvojku a … nič … kým sa tá dvojka pozbiera z tých nízkych otáčok, tak to teda trvá :-(
Niekedy je fakt lepšie tam opäť vraziť jednotku z bezpečnostných dôvodov :-)

Prečo Powerbox a nie rovno komplexnejší Chiptuning ?
Chcel som pôvodne chiptuning motora, ale dopadol som tak, že jedna nemenovaná firma v mojom meste mi jednoznačne deklarovala, že chiptuning na môj motor nemá žiaden zmysel, že mi to nič nedá a že to v podstate ani nebudú robiť … Túlať po Slovensku sa mi nechcelo …
A aj cena zohrávala svoju rolu …

Potom som sa začal zaujímať o Powerboxy
Bohužiaľ, informácií okolo týchto “chip krabičiek” je webe ako šafranu, predpokladám, že je to hlavne tým, že človek ktorý si nainštaloval PowerBox do svojho auta – si jednoducho jazdu užíva a nezdržuje sa nejakým vypisovaním svojich postrehov na fórach …
Čo však človeka totálne zarazí je fakt, že keď už aj nájdem nejaké vlákno o skúsenostiach s PowerBoxami - tak 90% odpovedí píšu ľudia, ktorí to v živote ani len v rukách nemali a píšu “zaručene overené” informácie ako - to ti zničí motor, to ti zničí ventily, po pár km budeš robiť generálku motora a podobne …
To isté sa týka aj použitia športových filtrov (ja som zvolil K&N) - to sú na nete postrehy typu, že za pár týždňov bude moja šktiaca klapka absolútne zakydaná olejom z bavlneného filtra a že z nej budem vyťahovať pomaly tehly a kamene, čo všetko ten filter všetko prepustí …

Skutočne mi vôbec nešlo nejaký nárast výkonu, mne výkon poctivých 80 “nemeckých” koníkov bohato postačuje, dominantou bolo od začiatku vylepšenie odozvy “dvojky” a vôbec zlepšenie spektra nízkych otáčok … teda dostať viac krútiaceho momentu tam, kde najviac chýba (ale to asi všetkým malolitrážnym atmosféram)

Po prelúskaní internetu - nielen SK / CZ, ale aj DE a hlavne RU som nakoniec zakúpil túto krabičku – US Performance Box (Poland)
https://www.ebay.co.uk/itm/UK-Chip-Tuni ... SwpLdcSD~V" onclick="window.open(this.href);return false;

PowerBox dorazil aj s PDF manuálom, mechanik mi ho naištaloval - a ja sa teším z výsledku …
Už od prvých prejdených kilometrov bola zmena citeľná, ale celé sa to prejavilo až po prejdení cca 100-150 km, výsledok by som opísal takto:

Celé spektrum krútiaceho momentu sa presunulo o cca 400 až 500 otáčok smerom nadol, teda ak som chcel predtým akože dynamickejší rozbeh - radil som na vyššie stupne až kdesi okolo 3.500 otáčok a vyššie, teraz je to cca 3000 až 3100 otáčok … paráda … nie je žiaden dôvod točiť motor viac … cvak cvak cvak - a máte mestskú 60-tku na tachometri :-)
Dvojka má záber pomaly od 1000-1200 otáčok, od 1500 otáčok nie je o čom … proste viem, že dvojka ma potiahne … všetko to však platí aj pre ďalšie prevodové stupne, teda že záber začína podstatne skôr … dá sa to povedať aj tak – že tuposť elektronického pedálu je minulosťou …

Nejdem tu rozoberať elektroniku ukrytú v PowerBoxe, je mi v podstate jedno, či je vnútri nejaký mikroprocesor - alebo len tupo pripájkovaných zopár odporov, ktoré umelo znižujú hodnotu tlaku paliva pre riadiacu jednotku, ktorá potom valí do piestov viacej benzínu, neriešim to …
Viem, že sa tieto motory vyrábali pre Fábie aj vo verzii 63kW aj 74kW, takže nejakú výkonovú rezervu proste musia mať …

Či výkon narástol - to neviem posúdiť, ak je tam aj nejaký ten koník navyše, to sa nedá za volantom zistiť, teda aspoň ja to neviem :-)
Uvidím, keď to prevetrám kdesi na diaľnici, ako sa to bude správať pri prebiehaní … zatiaľ nebolo kedy … určite napíšem ...

Spotreba - tak to je kapitola sama o sebe, pretože prejsť napríklad tie isté cesty v rovnakom počasí, rovnakom obsadení pasažiermi, rovnaké použitie klímy a pod. je v podstate nemožné … Ja to teraz robím tak, že od pípnutia rezervy natankujem za 20 € a vyjazdím zase do rezervy … Teraz posledné 2 týždne mi to vychádzalo cca 7.8 litra (teplota vonku cca 2-3 stupne), resp. 7.5 (teplota vonku cca 10-12 stupňov) – všetko jazda 100% mesto. Jazdím sám, max. dvaja ...
Meranie spotreby robím uvedeným spôsobom preto, lebo vraj palubný počítač po naištalovaní PowerBoxu vraj neukazuje relevantnú spotrebu, toto som sa dočítal vo viacerých fórach …

Keďže je jasné, že do piestov teraz riadiace jednotka leje viac benzínu – tak som chcel som motoru dopriať aj viacej vzduchu - zakúpil som filter K&N 33-2920:
https://www.motormax.sk/kn/eshop/0/0/5/103" onclick="window.open(this.href);return false;
Keďže jazdím s ním len 3 dni, skúsenosti napíšem neskôr … (i keď už prvé emócie sú)
V každom prípade verím, že prinesie nižšiu spotrebu cca o 0.3 až 0.5 litra, takéto výsledky boli potvrdené viacerými užívateľmi (teda aspoň čo som našiel ja na nete)

Záver:
Zatiaľ maximálna spokojnosť :-)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“