1,6 FSI - závada výfukový systém

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Dubi2006
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.10.2008 16:27

1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od Dubi2006 »

Zdravím- neumíte někdo poradit ,jestli lze použít neoriginální katalizátor - motor 1,6FSI 85kw místo origo?

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od šimek »

Pokud máš lambdu před katem i za katem, tak to jsou už katy buď origo nebo už speciálnější, rozhodně ne už nějaký univerzál.

Dubi2006
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.10.2008 16:27

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od Dubi2006 »

šimek píše:Pokud máš lambdu před katem i za katem, tak to jsou už katy buď origo nebo už speciálnější, rozhodně ne už nějaký univerzál.

Jsou tam lambdy před i za.

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od Benne »

a to ti povedali v servise ze mas chybny kat alebo kde ? Lebo mne uz pravidelne svieti emisie do servisu,bol som tam cca tri krat a zakazdym mi povedali,ze im VAG pisal,ze je chudobna zmes,tak nechceli menit lambdu... takze to ignorujem a ked pojdem na dalsiu prehliadku,tak im to poviem...

Dubi2006
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.10.2008 16:27

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od Dubi2006 »

Benne píše:a to ti povedali v servise ze mas chybny kat alebo kde ? Lebo mne uz pravidelne svieti emisie do servisu,bol som tam cca tri krat a zakazdym mi povedali,ze im VAG pisal,ze je chudobna zmes,tak nechceli menit lambdu... takze to ignorujem a ked pojdem na dalsiu prehliadku,tak im to poviem...

Kontrolka mi svítí už dva roky, ignoroval jsem ji po několika výmazech z ř.j., teď jsem šel na technickou a neprošel jsem na emisích příliš mnoho CO2. Teď to zkoumáme, lambdy jsou dobrý takže zřejmě špatný katalizátor. Nový cca 15 tis. replika 3 tis.

Uživatelský avatar
alean
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1644
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: North Moravia

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od alean »

to je nějaké divné když emisema procházejí i auta s vykuchaným katem
hledal bych někde jinde

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od šimek »

alean píše:to je nějaké divné když emisema procházejí i auta s vykuchaným katem
hledal bych někde jinde
Já jeden čas neměl ani jeden kat na V6 a emise absolutně v pohodě.

Uživatelský avatar
PeterPeto
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovensko

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od PeterPeto »

Chalani a nevsimli ste si nahodou, ci sa vam hned po nastartovani nerozbehne velky ventilator chladenia uplne na najvzssie otacky?

Podobny problem som mal ja aj moj otec na GV 1,4 55kw.
Hned po nastartovani sa rozbehol velky ventilator naplno a maly ventilator klimy bol vypnuty. obcas sa rozsvietila v pravidelnych intervaloch kontrolka poruchy vyfuk. systemu. Tiez v jednom servise najprv mazali chybu, ze pravdepodobne natankovany zly benzin, no potom uz nevedeli ako dalej ;) Neskor zistili, ze je zly ten maly ventilator klimy a preto sa pustal velky hned po nastartovani naplno, pretoze sluzi aj ako zalozny ;)

Tato rada ventilatorov bola trochu zle navrhnuta, pretoze cez otvory sa do motora ventilatora velmi lahho dostali rozne necistoty a voda. Novy je od znacky Siemens a je uplne uzavrety. Cize pri pohlade zvonka neni vidiet vobec vinutie motora ventilatora.

Mne sa stalo to iste na GV r.v.2006 a v Porsche Bratislava mi do v ramci zaruky vymenili bezplatne ;)

Inak predajna cena noveho ventilatora je okolo 6 000 - 7 000 sk

Snad som pomohol ;)

Uživatelský avatar
2Far
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 373
Registrován: 14.07.2008 23:55
Bydliště: Praha

Re: závada výfukový systém

Příspěvek od 2Far »

PeterPeto píše:Chalani a nevsimli ste si nahodou, ci sa vam hned po nastartovani nerozbehne velky ventilator chladenia uplne na najvzssie otacky?

Podobny problem som mal ja aj moj otec na GV 1,4 55kw.
Hned po nastartovani sa rozbehol velky ventilator naplno a maly ventilator klimy bol vypnuty. obcas sa rozsvietila v pravidelnych intervaloch kontrolka poruchy vyfuk. systemu. Tiez v jednom servise najprv mazali chybu, ze pravdepodobne natankovany zly benzin, no potom uz nevedeli ako dalej ;) Neskor zistili, ze je zly ten maly ventilator klimy a preto sa pustal velky hned po nastartovani naplno, pretoze sluzi aj ako zalozny ;)

Tato rada ventilatorov bola trochu zle navrhnuta, pretoze cez otvory sa do motora ventilatora velmi lahho dostali rozne necistoty a voda. Novy je od znacky Siemens a je uplne uzavrety. Cize pri pohlade zvonka neni vidiet vobec vinutie motora ventilatora.

Mne sa stalo to iste na GV r.v.2006 a v Porsche Bratislava mi do v ramci zaruky vymenili bezplatne ;)

Inak predajna cena noveho ventilatora je okolo 6 000 - 7 000 sk

Snad som pomohol ;)
Jestli to dobře chápu, tak cely problém vznikl, tím že se do motorku ventilátoru dostala špína...

Měnili ti motorek ventilátoru, nebo cely plastovy dil s ventilátory? Po výměně ventilátoru bylo vše ok? Kontrolka výfukového systému už se nerozsvítila? Dík za odpověď
Obrázek Passat B7 a B8

Uživatelský avatar
Phob
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5012
Registrován: 14.03.2010 12:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od Phob »

taky s tou kontrolkou mám problémy, před 5ti měsíci se rozvítila a v servise mi vše zkontrolovali a smazali chybu. říkali že se to stává, že to je nějaké polarizační přehřátí nebo co. teď se mi ale kontrolka objevila znova tak nevím

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: 1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od Benne »

moze to byt aj palivom... mne napriklad povedali,ze nemam tankovat paliva s roznymi aditivami, ze to nemusi byt dobre pre ten motor,ze su na to haklive. Konkretne nejake tie Shell V power a tak. Mne sa to uz dlho neobjavilo a dufam,ze sa uz ani neobjavi :)

SpeedX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 03.06.2010 09:32

Re: 1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od SpeedX »

Phob píše:taky s tou kontrolkou mám problémy, před 5ti měsíci se rozvítila a v servise mi vše zkontrolovali a smazali chybu. říkali že se to stává, že to je nějaké polarizační přehřátí nebo co. teď se mi ale kontrolka objevila znova tak nevím
Ahoj,
měl jsem stejný problém když jsem koupil svého G5 - 1.4 FSI 66KW, 80tkm. Prvně smazali chybu, ale ta po pár ujetých km naběhla znovu (chyba výfukového systému), tak jsem to tam vezl znovu, tak říkali že bude v háji asi 1. lambda ,že po napíchnutí hlásí nějakou chybu, tak jí smazali a řekli když se to bude opakovat tak jedině vyměnit 1. lambdu. Samozřejmě po pár km to stejné, tak mi v rámci slušnosti vyměnili tam kde jsem auto koupil za novou lambdu. Cca asi po 60km se kontrolka rozsvítila znovu, myslel jsem že mě z toho asi trefí. Pak jsem koukal na netu, a po doporučení známého ze servisu po pár týdnech přestal lít do toho FSI motoru "no name" 95 ale 95 z benziny, avšak jelikož toho benzínu bylo v nádrži ještě asi polovina tak to svítilo pořád. Tak jsem se naštval a jak bylo v nádrži na dně tak jsem dolil do plna na Benzině Vervu 100 octan, no a hle asi po 50km kontrolka zhasla, od té doby už jen čepuju 100 octan a kontrolka nesvítí a ten FSI motor má lepší zátah a lepší chod to se musí nechat, hold na tom palivu něco bude. Takže můžu vřele doporučit. Jinak lepší tah se projevil zhruba po těch cca 300km až si to asi řídící jednotka nastavila a "očuchala" to palivo,ale od té doby už čerpám jedině stovku klesla i spotřeba cca o ten necelý litr. Všude jsem totiž četl že ty FSI motory jsou háklivé na benzín, třeba u těch 1.6 FSI jestli se nepletu je v techničáku doporučené 98 u těch 1.4 FSI 95, ale už bych to tam teda nelil těch 95octanů. Možná že i pokud bych teď nalil z benziny jejich 95 by to bylo OK, ale no name benzín už nikdy. Ale když si spočítám, že i když stovka stojí o nějaké 2kč na litr vic tak na nádrži a při menší spotřebě mě to výjde stejně a navíc dávám motoru "papat" co mu chutná :D
Takže snad ti to pomůže 8)

Uživatelský avatar
Phob
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5012
Registrován: 14.03.2010 12:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od Phob »

No taky jsem přemýšlel nad tím benzínem. 1.6FSI má v TP psaný 98oktanový benzín a já tam popravdě liju 95, protože jsem student a najezdím ročně 30000-35000km. 98oktanový benzín mi příjde na mé podmínky prostě drahý, ale asi se nic nedá dělat a budu muset začít tankovat 98... Tu 95tku tankuju nejčastěju u EuroOil a nebo OMW. Pravda zase je, že kontrolka se objevila znova, když jsem jel na dovolenou do chorvatska a tam mohl být kdoví jaký ten benzín.

Takže ty říkáš že ti ta kontrolka svítila a po nalití 100oktanu sama zhasla? bez mazaní v servisu jo?

SpeedX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 03.06.2010 09:32

Re: 1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od SpeedX »

Phob píše: Takže ty říkáš že ti ta kontrolka svítila a po nalití 100oktanu sama zhasla? bez mazaní v servisu jo?
Přesně tak, ale zhasla až tehdy kdy se ten méně kvalitní benzín skoro celý dostal z nádrže a pak se smísil s tím 100 oktanem. Pak to cca po těch 50km zhaslo (tady bude záležet kolik ti zbyde toho benzínu v nádrži, takže bych tomu načepoval plnou a zkusil počkat a jezdil). Jinak ano zhasla sama ta kontrolka, na vymazání jsem chodil před tím a stejně se to objevilo zase,ale až po tom 100oktanů to zmizelo již napořád jak jsem psal. Jinak fakt doporučuji, je to znát na tom autě, teda u toho 1.4 FSI motoru aspoň. Navíc mám i lepší spotřebu, takže když si spočteš řekněme 55l*2kč tzn na nádrži zaplatíš o 110kč více, ale když mám skoro o litr nižší spotřebu tak to zase tě výjde lépe, takže tě to v celkovém součtu výjde "šul nul" a dáš tomu motoru to nejlepeší a navíc půjde o něco více za plynem, ale to až po pár set km, až si to v ŘJ osahá a nastaví na ten benzín, a pročistí se nádrž od "no name" benzínu.
Jak říkám cenově to výjde stejně takže to zkus a uvidíš u mě to rozhodně zabralo :wink:

EDIT:
Jinak čepovat 98ku je celkem zbytečné, je ho na čerpacích stanicích čím dál méně a cenově to není taky rozdíl, takže je lepší čerpat ten 100oktan. A pokud by ti ani tak nezhasla řekněme po 300-400km když tam naliješ plnou, tak si to zajeď smazat a čeprej tu stovku a pokud není lambda nebo katalyzátor KO tak už ti to nenaskočí,ale pokud je to benzínem což vypadá že jo, tak to zmizne samo jako mně.

Uživatelský avatar
Phob
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5012
Registrován: 14.03.2010 12:54
Bydliště: Okolí Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 FSI - závada výfukový systém

Příspěvek od Phob »

určitě to zkusím a uvidím :) ještě musím zjistit kde budu mít nejbližší a nejlevnější místo k tankování se 100 oktanem ;-) koukám že jsi z Karviné, kde to tankuješ?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“