1.6 FSI vs. 2.0 FSI

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Uživatelský avatar
mirko55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lipt. Mikuláš, Slovensko

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od mirko55 »

mám GV 1.6FSI dva roky a neviem si ho vynachváliť, prevodovka 6st., perfektný motor, celkom nízka spotreba, dal som ho aj načipovať, teraz má 96kW, výkonu má aj navrch a je točivý do vyšších otáčok. S priem. spotrebou sa dostanem v meste do 7.5l/100km v pohode, pri jazde na väčšie vzdialenosti do 6.5 aj so zapnutou klímou. Doporučujem!

Uživatelský avatar
seb
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od seb »

Kdo ti dělal chip na 1,6 fsi? Já to auto mám už tři roky a žádnej problém, nebyl ani jeden. Ale slyšel jsem, že tenhle motor se nedá něják výkonově upravovat... Proto se ptám

Uživatelský avatar
mirko55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lipt. Mikuláš, Slovensko

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od mirko55 »

Ahoj,
samozrejme, že sa dá, ako každý atmosferický motor asi o 10 - 12 perc.
Robili mi to na http://www.profituning.sk/, máš tam viac informácií. Bol som u regionálneho zástupcu, objednal som sa, stiahol Flash-ku s údajmi o motore, poslal ju do firmy, čakal som asi 2,5 hodiny, prišla upravená, naflešoval mi ju do riadiacej jednotky, auto sme boli vyskúšať s pripojenou diagnostikou.
Auto lepšie ťahá za plynom, akoby malo rovnomernejší priebeh krútiaceho momentu......stojí to zato.

Predtým som mal tiež načipované POLO 1,4 55kW, jazdil som na ňom 6 rokov a môžem len pochváliť. Spotreba sa nezvýšila, skôr naopak (záleží od spôsobu jazdy)...

Uživatelský avatar
cubic214
Závodník
Závodník
Příspěvky: 528
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Žilina (SK)

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od cubic214 »

mirko55: a to si dal 13000sk za 8koni navyse a este zmenseny krutiak 8O
aj si to skusal nejakym meranim? alebo je to len pocit? 8)

sovo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 98
Registrován: 19.05.2008 18:06
Bydliště: Martin - Slovensko

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od sovo »

cubic214 píše:mirko55: a to si dal 13000sk za 8koni navyse a este zmenseny krutiak 8O
aj si to skusal nejakym meranim? alebo je to len pocit? 8)
To su asi dostihové kone,to sa potom oplatí :lol: :lol: :lol:

inskeu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 27.05.2008 09:33
Bydliště: Trnava

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od inskeu »

To: cubic214

Profituning ti zmeria výkon pred a po úprave, aby si videl rozdiel. Majú naozaj profesionálny prístup a rozdiel je badateľný, hlavne motor je živší v nižších otáčkach.

Uživatelský avatar
cubic214
Závodník
Závodník
Příspěvky: 528
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Žilina (SK)

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od cubic214 »

inskeu píše:To: cubic214

Profituning ti zmeria výkon pred a po úprave, aby si videl rozdiel. Majú naozaj profesionálny prístup a rozdiel je badateľný, hlavne motor je živší v nižších otáčkach.
profituning si moze merat kolko chce pokial to meraju ti co to aj chipuju je to o nicom :wink: ide mi o to ze u atmosferickeho benzinu nemas ako nabrat ten vykon preto som sa pytal ci to nejako meral aspon od oka stopkami

inskeu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 27.05.2008 09:33
Bydliště: Trnava

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od inskeu »

Pri atmosferických motoroch nejde ani veľmi o zvýšenie výkonu, dôležitý je priebeh krútiaceho momentu. Pred úpravou dosahoval motor určitú hodnotu krútiaceho momentu napr. pri 3400 ot./min a po úprave rovnakú hodnotu dosahuje už pri 2500 ot./min. Samotný profituning deklaruje, že zvýšenie výkonu nie je až tak dôležité ako priebeh krútiaceho momentu. Tá úprava je patrná aj bez toho aby si meral zrýchlenie, resp. pružnosť motora.

Uživatelský avatar
mirko55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lipt. Mikuláš, Slovensko

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od mirko55 »

to cubic214: zasa sa nám ozval jeden neveriaci Tomáš...samozrejme, na atmosférickom motore nedosiahneš zvýšenia výkonu o 20% alebo 30%, ako je to u turbo motorov, dosiahneš tak 6-8% na výkone, záleží na type motora. Robí sa to všetko úpravou a optimalizáciou viacrozmerných závislostí údajov v riadiacej jednotke motora: teplota vzduchu, predstih, teplota motora, kvalita zmesi.....je toho veľa. Sám vieš tiež, že motory FSI majú zvýšenú kompresiu (1.6 až 1:12)(preto okrem iného sa používa N98), čiže aj vyššiu účinnosť, ktorá je priamo úmerná kompresii....ale už dosť teórie, myslím si, že väčšine ľudí tu je dôverne známa....
Je to presne, ako písal inskeu a predtým aj ja, hlavne sa optimalizuje priebeh krútiaceho momentu.....ani ja som tomu pred 6 rokmi až tak neveril, treba to vyskúšať....vyskúšal som to už, ako som písal na viacerých autách.....

inskeu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 27.05.2008 09:33
Bydliště: Trnava

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od inskeu »

Ja som to skúsil na 1,6 75 kW a rozdiel je dosť citeľný. Niekde mám aj ten graf výkonu a krútiaceho momentu pred a po úprave.

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od Benne »

ja tiez nad tym rozmyslam na 1.6 klasiku :) Pocul som par ohlasov este na starych octaviach,ze je to citelne a pod,tak uvidime :) inskeu ty to mas teraz na GV ? Ake su pocity ? co spotreba ? Je auto zivsie ? aky je tvoj subjektivny pocit,a kde ti to robili ?

inskeu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 27.05.2008 09:33
Bydliště: Trnava

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od inskeu »

Pred úpravou mi zmerali výkon a motor dosahoval 72 kW / 98 koní a nejakých 140 Nm pri 3800 ot./min. Po úprave to bolo 153 Nm pri 3850 ot./min, výkon neviem presne na koľko stúpol, myslím, že nejakých 10 - 15 koní. Dosť ma prekvapilo, že pred úpravou motor nedosahoval výkony udávane výrobcom. Spotreba je rovnaká, ale hlavne tú pružnosť postrehneš hneď. Pred úpravou keď som na 5. prevodovom stupni zrýchľoval z 3000 ot., motoru sa veľmi nechcelo, teraz pri rovnakých otáčkach je ochotnejší. Pri jazde v kolónach na 1. prevodovom stupni bez plynu bola jazda mierne skackava, teraz ide plynulo pomaly bez plynu a bez nejakých trhaní. Úpravu robili v BA, a funguje aj na LPG.

sovo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 98
Registrován: 19.05.2008 18:06
Bydliště: Martin - Slovensko

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od sovo »

INSKEU: ahoj,kolko penazí ta to stalo? Ak maju, daj aj link na tu firmu.Dík

inskeu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 27.05.2008 09:33
Bydliště: Trnava

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od inskeu »

Stálo ma to 8500 aj s meraním výkonu. Tu je link:

http://www.profituning.sk/html/vw_golf_5_1_6_102k.html

To čo tam majú uvedené vpodstate aj platí, záleží aký výkon ti namerajú pred úpravou. Mne sa zvýšil krútiaci moment o 13 Nm a deklarujú 10 Nm a výkon sa mi zvýšil myslím o 10 koní.

G5pepa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 06.09.2009 10:12

Re: 1.6 FSI vs. 2.0 FSI

Příspěvek od G5pepa »

Nevíte někdo jestli jde u motoru 2,0FSI s homogením spalováním nějak aktivovat vrstvené ???

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“