1,4 16V - porucha motoru
- Milcus242
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.03.2009 08:01
Re: 1,4 16V - porucha motoru
Ahoj tak už to asi mame prej je to lambda sonda jsou tam prej dvě a jedna ukazovala dobře a druha špatně proto to přehlcovalo první valec ze kteryho je to snimany jedna ukazovala do minusi a tim se zapinal sitič a druha normalně a řidici jednotka to nemohla asi pobrat tak proto to nešlo teď už mi to neškube a jde to na všechny valce tak to snad bude ok.
- Milcus242
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.03.2009 08:01
Re: 1,4 16V - porucha motoru
ahoj tak je to stejny už to zase zlobí. když odpoji jednu lambdasondu auto jede jak ma bez problemu jakmile zapoji tu druhou ato jde na 3 valce škube a nejede:-( tak nevim co s tim. lambda je nova kabely ok.
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: 1,4 16V - porucha motoru
zkontroluj vlnovec(pletenec) výfuku a spoje na výfuku(jakékoli i očuzení apod), podle mne ti to přisává do výfuku vzduch mezi 1 lambdasondou a tu druhou,tu druhou lambdasondu to pak mate a ta dáva hodnoty mimo toleranci(moc kyslíku)
ps: to přisávání - jak proudí rychle výfukové plyny kolem dírky ve výfuku, strhávají k sobě dovnitř výfuku čerstvý vzduch a na ten reaguje druhá lambdasonda.
ps: to přisávání - jak proudí rychle výfukové plyny kolem dírky ve výfuku, strhávají k sobě dovnitř výfuku čerstvý vzduch a na ten reaguje druhá lambdasonda.
- Milcus242
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.03.2009 08:01
Re: 1,4 16V - porucha motoru
Tak už na to asi přišel je to řídící jednotka se asi prohnu:(
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: 1,4 16V - porucha motoru
počkej, to znamená že měřili kabeláž z řídící jednotky k lambdasondě a je ok?přesto lamda háže chyby, je to tak?
Najdi si nějakou firmu co se zabývá opravama jednotek, snad pujde opravit. (přeletuji studeňák v jednotce a je to
Najdi si nějakou firmu co se zabývá opravama jednotek, snad pujde opravit. (přeletuji studeňák v jednotce a je to
- Milcus242
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.03.2009 08:01
Re: 1,4 16V - porucha motoru
Zdar prosím neznate nějakou firmu která se zabívá opravou řídících jednotek v okolí prahy? mam ji špatnou a nemužu nic pořadně sehnat.
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: 1,4 16V - porucha motoru
Hlasim sa do klubu vynechavajucich studenych 1.4/16V 55kW.
Kolegyna ma od nova Golf V s tymto motorom (BCA), auto neustale garazovane, malo a slusne jazdene, vacsinou len dlhe trasy (ziadne pojizdky po meste).
Uz po zaruke jej obcas preblikla resp. zostala svietit kontrolka elektroniky motora. Robilo to len obcas a aj pri dlhsej jazde (motor zohriaty). Po vypnuti motora a nastartovani spravidla kontrolka uz nezazala.
Na VAGU sa striedali stale tie iste poruchy 16684 (zle zapalenie na neznamom valci) a niektora z 16685 az 16688 (zle zapalenie na valci 1, 2, 3, 4). Ziadne ine poruchy na VAGu ani ine prejavy.
Raz pri jazde na Moravu ju auto celkom nechalo. Kontrolka, vynechavanie, pocas zastavovania motor zdochol a uz ho nenatocila. Boli vtedy extremne mrazy.
Po odtahu do znackoveho servisu zistili, ze vadne boli 3 zo 4 zapalovacich cievok (na jednej bola hlavica celkom obhorena a plast vyduty). Mechanik krutil hlavou ze to snad este nevidel (aby boli vsetky resp. 3 zo 4 cievok vadne na tak zanovnom aute) - vymenili vsetky 4 zapalovacie cievky a auto slo. Utesovali sme sa vadnou seriou cievok atd.
Po case kolegyna pozoruje, ze ked auto vybera z garaze, nastartuje OK, vyjde z garaze, ide zamykat branu a auto zacne vynechavat (preblikava kontrolka elektroniky motora, motor sa nadmerne otriasa), po chvili to prestane a uz stale chodi OK. Po vychladnuti to spravi opat.
Na VAGu stare zname 16684 a jedna/dve zo 16685-16688. Nic ine!
Chystame sa skontrolovat cievky, vymenit sviecky, skontrolovat konektor na RJ motora, ale nicomu z toho nedavam velku sancu (auto je prakticky nove).
Mohla by to robit nejakym sposobom vadna RJ motora (studenak)? Mate niekto podobnu skusenost?
Edit 1:
- zapalovacie cievky vizualne v poriadku
- nove presne predpisane sviecky NGK BKUR6ET-10 (presne take tam boli aj z vyroby) nepomohli
- kedze sa v pamati zavad objavoval casto 2. valec, vymenili sme zapalovacie cievky medzi 2. a 4. valcom - nepomohlo - chyba sa odvtedy objavila raz na druhom a raz na prvom valci (mame spravidla iba jeden pokus denne - po ranu - pri dalsich startoch, hoci az vecer, to tiez chvilu akoby trochu vynechava, ale kontrolka nezablika a chyba sa nezapise)
Edit 2:
Po odpojeni snimaca teploty chladiacej kvapaliny (na plastovom "kolene" zboku hlavy valcov) ma auto po nastartovani v garazi NIZSIE otacky a zatial 2 starty bez vynechavania. Sprievodnym javom je, ze kratko po nastartovani sa oba predne ventilatory rozbehnu na vysoke otacky a bezia stale az do vypnutia motora.
Cize dalsia hypoteza - vynechavanie robi iba po studenom starte a, zda sa, ze iba ked RJ dava bohatsiu zmes ("vacsi sytic" na zaklade informacie zo snimaca teploty chladiacej kvapaliny).
Kedze snimac chladiacej kvapaliny "robi co ma" (aj hodnoty teploty chlad.kvapaliny na VAGu vyzeraju v poriadku), asi nema zmysel kupovat novy.
Edit 3:
Vycistenie skrtiacej klapky a jej zakladne nastavenie VAGom nepomohlo. Bolo tam trosku toho cierneho bordelu (v mieste dotyku klapky), takze sme trochu dufali, ale po jednom rannom dobrom starte druhe denne prestartovanie opat vynechavanie.
Edit 4 (VYRIESENE)
Takze sme po preflashovani (aktualizacii softu) RJ motora vo VW servise. Zatial niekolko startov pri roznych teplotach OK. Uvidime...napisem vysledok.
Zatial stale OK, vsetky starty bez vynechavania, bez blikajucej kontrolky a pamat zavad cista.
Tak zda sa ze VYRIESENE novym softom v RJ motora.
Kolegyna ma od nova Golf V s tymto motorom (BCA), auto neustale garazovane, malo a slusne jazdene, vacsinou len dlhe trasy (ziadne pojizdky po meste).
Uz po zaruke jej obcas preblikla resp. zostala svietit kontrolka elektroniky motora. Robilo to len obcas a aj pri dlhsej jazde (motor zohriaty). Po vypnuti motora a nastartovani spravidla kontrolka uz nezazala.
Na VAGU sa striedali stale tie iste poruchy 16684 (zle zapalenie na neznamom valci) a niektora z 16685 az 16688 (zle zapalenie na valci 1, 2, 3, 4). Ziadne ine poruchy na VAGu ani ine prejavy.
Raz pri jazde na Moravu ju auto celkom nechalo. Kontrolka, vynechavanie, pocas zastavovania motor zdochol a uz ho nenatocila. Boli vtedy extremne mrazy.
Po odtahu do znackoveho servisu zistili, ze vadne boli 3 zo 4 zapalovacich cievok (na jednej bola hlavica celkom obhorena a plast vyduty). Mechanik krutil hlavou ze to snad este nevidel (aby boli vsetky resp. 3 zo 4 cievok vadne na tak zanovnom aute) - vymenili vsetky 4 zapalovacie cievky a auto slo. Utesovali sme sa vadnou seriou cievok atd.
Po case kolegyna pozoruje, ze ked auto vybera z garaze, nastartuje OK, vyjde z garaze, ide zamykat branu a auto zacne vynechavat (preblikava kontrolka elektroniky motora, motor sa nadmerne otriasa), po chvili to prestane a uz stale chodi OK. Po vychladnuti to spravi opat.
Na VAGu stare zname 16684 a jedna/dve zo 16685-16688. Nic ine!
Chystame sa skontrolovat cievky, vymenit sviecky, skontrolovat konektor na RJ motora, ale nicomu z toho nedavam velku sancu (auto je prakticky nove).
Mohla by to robit nejakym sposobom vadna RJ motora (studenak)? Mate niekto podobnu skusenost?
Edit 1:
- zapalovacie cievky vizualne v poriadku
- nove presne predpisane sviecky NGK BKUR6ET-10 (presne take tam boli aj z vyroby) nepomohli
- kedze sa v pamati zavad objavoval casto 2. valec, vymenili sme zapalovacie cievky medzi 2. a 4. valcom - nepomohlo - chyba sa odvtedy objavila raz na druhom a raz na prvom valci (mame spravidla iba jeden pokus denne - po ranu - pri dalsich startoch, hoci az vecer, to tiez chvilu akoby trochu vynechava, ale kontrolka nezablika a chyba sa nezapise)
Edit 2:
Po odpojeni snimaca teploty chladiacej kvapaliny (na plastovom "kolene" zboku hlavy valcov) ma auto po nastartovani v garazi NIZSIE otacky a zatial 2 starty bez vynechavania. Sprievodnym javom je, ze kratko po nastartovani sa oba predne ventilatory rozbehnu na vysoke otacky a bezia stale az do vypnutia motora.
Cize dalsia hypoteza - vynechavanie robi iba po studenom starte a, zda sa, ze iba ked RJ dava bohatsiu zmes ("vacsi sytic" na zaklade informacie zo snimaca teploty chladiacej kvapaliny).
Kedze snimac chladiacej kvapaliny "robi co ma" (aj hodnoty teploty chlad.kvapaliny na VAGu vyzeraju v poriadku), asi nema zmysel kupovat novy.
Edit 3:
Vycistenie skrtiacej klapky a jej zakladne nastavenie VAGom nepomohlo. Bolo tam trosku toho cierneho bordelu (v mieste dotyku klapky), takze sme trochu dufali, ale po jednom rannom dobrom starte druhe denne prestartovanie opat vynechavanie.
Edit 4 (VYRIESENE)
Takze sme po preflashovani (aktualizacii softu) RJ motora vo VW servise. Zatial niekolko startov pri roznych teplotach OK. Uvidime...napisem vysledok.
Zatial stale OK, vsetky starty bez vynechavania, bez blikajucej kontrolky a pamat zavad cista.
Tak zda sa ze VYRIESENE novym softom v RJ motora.
Naposledy upravil(a) Pilotek dne 19.10.2010 15:28, celkem upraveno 5 x.
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: 1,4 16V - porucha motoru
Klubaci, nikto neviete co s tym? Uz sme z toho zufali a kolegyna zvazuje zbavit sa zanovneho auta (30 tis.km) - obava sa, ze ju auto zas niekde daleko necha.
Mohla zhorena (mozno skratovany tranzistor) VN cievka nejako "iba trochu" poskodit RJ motora alebo poskodit soft?
Mame skusit dat preflashovat RJ motora (odradza nas to, ze pred tou nepojazdnostou auta vynechavanie po studenom starte (s blikanim kontrolky motora) nerobilo.
Vsimli sme si, ze ked sa motor spamatava z toho vynechavania po studenom starte, vyda to taky zvuk - akoby cvaknutie a uz potom ide krasne pravidelne bez vibracii.
Mohla zhorena (mozno skratovany tranzistor) VN cievka nejako "iba trochu" poskodit RJ motora alebo poskodit soft?
Mame skusit dat preflashovat RJ motora (odradza nas to, ze pred tou nepojazdnostou auta vynechavanie po studenom starte (s blikanim kontrolky motora) nerobilo.
Vsimli sme si, ze ked sa motor spamatava z toho vynechavania po studenom starte, vyda to taky zvuk - akoby cvaknutie a uz potom ide krasne pravidelne bez vibracii.
- lubobo
- Řidič
- Příspěvky: 191
- Registrován: 05.01.2009 21:30
- Bydliště: Slovensko
Re: 1,4 16V - porucha motoru
No dúfam, že tie nové cievky boli už z modifikovanej série s písmenom F na konci čísla dielu,ktoré mali zosilnenú izoláciu oproti pôvodným E-čkam z výroby,ktoré často odchádzali Môjmu susedovi,má tento istý motor v Golfe a kupoval ho nový už odišli 2x vstreky
- KaZa
- Jezdec
- Příspěvky: 387
- Registrován: 03.10.2007 17:25
Re: 1,4 16V - porucha motoru
V první řadě vyhoď ty NGK svíčky(třípóly)-ty dělají stímto motorem akorát bordel!Kup Bosch FR 7 LDC+(dvoupól)a máš po problémech
Rabbit MkV
- alean
- VWjunior
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: North Moravia
Re: 1,4 16V - porucha motoru
jj vstřiky odcházejí,taky se někdy musí přehrát soft v ŘJlubobo píše:No dúfam, že tie nové cievky boli už z modifikovanej série s písmenom F na konci čísla dielu,ktoré mali zosilnenú izoláciu oproti pôvodným E-čkam z výroby,ktoré často odchádzali Môjmu susedovi,má tento istý motor v Golfe a kupoval ho nový už odišli 2x vstreky
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: 1,4 16V - porucha motoru
Ale tie NGK tripoly su presne predpisane pre tento kod motora. Aj z vyroby VW tam boli tie iste NGK tripoly s logom VW.KaZa píše:V první řadě vyhoď ty NGK svíčky(třípóly)-ty dělají stímto motorem akorát bordel!Kup Bosch FR 7 LDC+(dvoupól)a máš po problémech
Aj tak im nemam verit?
Ked odchadzaju vstreky, ako sa to prejavuje? Auto okrem toho niekolko-sekundoveho vynechavania po studenom starte inak ide OK, ziadne ine chyby na VAGu sa nezapisu.
Mohli by byt vstreky "chytene" tak, ze blbnu len chvilu po studenom starte a potom su uz stale bez problemov az do dalsieho studeneho startu?
Dalsia podotazka - VIS pise pre motor 1.4/16V 55kW BCA, ze v blokoch meranych hodnot skupina 3 velicina 3 (Zatizeni, Load) ma byt poloha 0% pri uvolnenom plynovom pedale a zapnutom zapalovani. Toto auto tam nulu nema nikdy - ani po vycisteni SK a jej uspesnom zakladnom nastaveni. Pri plnom plyne je tam pekne 100%, ked ho uvolnim, na chvilu sa objavi nieco okolo 5,7% a potom sa klapka este trosku pootvori na 9,8% a tam zostane. 0% tam nie je nikdy.
Ak niekto mate presne uvedeny motor BCA (okolo r.v. 2006), prosim pozrite na VAGu, aku mate hodnotu v bloku 3 velicina 3 Zatizeni/Load, ked je plynovy pedal uvolneny a iba zapnute zapalovanie. Dakujem.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: 13.01.2008 10:58
- Bydliště: Prešov
Re: 1,4 16V - porucha motoru
ja som mal to iste aj po vyčisteni klapky je stale okolo 4-5 % aj ked každý tvrdi že tam musi byť 0 nikdy som ju nevidel asi to tak ma byť u toho motora