Blow off ventil u TDI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 09.10.2009 00:59
- Bydliště: Zlínsko
Blow off ventil u TDI
Chtěl jsem se zeptat zda nemá někdo zkušenosti s Blow off ventilem u motoru TDI případně poradil jaký by byl vhodný a jak se montuje. Mám 2.0 TDI a rád bych ho tímto ventylem trošku zvukově ožívil.
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
tak si nahraj zvuk F1 a poustej si to behem jizdy......Pecan V píše:Chtěl jsem se zeptat zda nemá někdo zkušenosti s Blow off ventilem u motoru TDI případně poradil jaký by byl vhodný a jak se montuje. Mám 2.0 TDI a rád bych ho tímto ventylem trošku zvukově ožívil.
- JuraRacing
- Jezdec
- Příspěvky: 321
- Registrován: 18.11.2009 22:11
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
Prave riesim problem ze mam 1.9TDI 77kw naj. 77tiskm a odfukuje mi to hlavne medzi 2 a 3ojkou vtedy to pocut intezivne moze to byt zavada? intercooler? nejaka hadica ?
Golf VII R-linie
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
tady trochu stručného výnětu z jednoho webu:
Jo ještě jsem zapoměl - Pop/Blow ventil v serii pouští přebytečnej vzduch do sání a Tuningový ven aby dělali kravál...
U Turbodieselu je to úplná blbost nicméně se takové ventily vyrábějí - jsou lektronicky řízené a vlastně uměle vytvářejí zvuk vypouštěním stalčeného vzduchu na píšťalu, jinak jsou naprosto zbytečné...
Jo ještě jsem zapoměl - Pop/Blow ventil v serii pouští přebytečnej vzduch do sání a Tuningový ven aby dělali kravál...
U Turbodieselu je to úplná blbost nicméně se takové ventily vyrábějí - jsou lektronicky řízené a vlastně uměle vytvářejí zvuk vypouštěním stalčeného vzduchu na píšťalu, jinak jsou naprosto zbytečné...
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
Tak sice význam žádnej, maximálně frajeřinka, ale zase zvuk to není špatnej
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf VI 2,0 TDI CR
-
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 09.10.2009 00:59
- Bydliště: Zlínsko
Re: Blow off ventil u TDI
No právě. Mě jde jen o zvuk. Mám 2.0 TDI a troch odfukuje taky. Dělá to někumu taky? Jinak Ventyl na naftáka stojí kolem 5-6 tisíc.
- JuraRacing
- Jezdec
- Příspěvky: 321
- Registrován: 18.11.2009 22:11
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
takze neni to chyba ked pocujem ten zvuk aj bez toho blow off valve...
lebo mi pisali hned ze nekde mam prasknuty IC alebo hadicu ale kontroloval som vsetko a je to ok a necitim ani stratu vykonu, je to proste teda len ten prebytocny vzduch
lebo mi pisali hned ze nekde mam prasknuty IC alebo hadicu ale kontroloval som vsetko a je to ok a necitim ani stratu vykonu, je to proste teda len ten prebytocny vzduch
Golf VII R-linie
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 28.02.2010 23:56
Re: Blow off ventil u TDI
Odfouknutí je lehce slyšet u neupravených aut v základu, nejvíce při přeřazení když je turbo v maximálním tlaku a vzduch jde pak vejfukem pryč. Když uříznej koncovej tlumič vejfuku, tak to bude mít efekt jako blow off a na spotřebě to nic nemění! Akorád prvních 14dní bude větší ptz každej pořád řadí aby to slyšel jinak pokud uřízneš i KAT a vejfuk bude jenom trubka, tak to bude takovej ostřejší zvuk , ale pořád nic extra přehnanýhoPecan V píše:Chtěl jsem se zeptat zda nemá někdo zkušenosti s Blow off ventilem u motoru TDI případně poradil jaký by byl vhodný a jak se montuje. Mám 2.0 TDI a rád bych ho tímto ventylem trošku zvukově ožívil.
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
Pokud te chapu spravne, tak ventil jeste nemas a slysis odfukovani? To ti spina turbo a pracuje, taky jsem byl u GV, kdyz jsem si ji dovezl, prekvapenej. Je to silenej rozdil oproti GivPecan V píše:No právě. Mě jde jen o zvuk. Mám 2.0 TDI a troch odfukuje taky. Dělá to někumu taky? Jinak Ventyl na naftáka stojí kolem 5-6 tisíc.
Nedokazu asi presne vysvetlit jaky zvuk myslim, ale motor neni potreba vytacet, aby to vydavalo ten zvuk, mozna hvizdani bych to nazval. A nehledejte za tim to, ze me odchazi turbo nebo neco jinyho
-
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 09.10.2009 00:59
- Bydliště: Zlínsko
Re: Blow off ventil u TDI
Zvuk odfouknutí když pustíš plyn při řazení. Není to uplně nějaký řev, ale de to zaslechnout. Ale asi to tak má byt. Nevadí mi to spíš naopak. Pusobý to agresivnějším dojmem. A výkon to nestráci. Jede to dobře.SakoVerife píše:Pokud te chapu spravne, tak ventil jeste nemas a slysis odfukovani? To ti spina turbo a pracuje, taky jsem byl u GV, kdyz jsem si ji dovezl, prekvapenej. Je to silenej rozdil oproti GivPecan V píše:No právě. Mě jde jen o zvuk. Mám 2.0 TDI a troch odfukuje taky. Dělá to někumu taky? Jinak Ventyl na naftáka stojí kolem 5-6 tisíc.
Nedokazu asi presne vysvetlit jaky zvuk myslim, ale motor neni potreba vytacet, aby to vydavalo ten zvuk, mozna hvizdani bych to nazval. A nehledejte za tim to, ze me odchazi turbo nebo neco jinyho
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 05.12.2009 11:20
Re: Blow off ventil u TDI
Typickej TDi idi*** . Jedna ruka na volantu, druha v kline, hlavne ze to foukaŠátek píše:Tak sice význam žádnej, maximálně frajeřinka, ale zase zvuk to není špatnej
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg" onclick="window.open(this.href);return false;
HKSo jsem mel na Supre a v Civicu. Ze Supry jsem ho vyndal a nechal tam seriovej. Na Civicu to byla sranda zejmena po meste, protoze od takovyho staryho omlacenyho auta by nikdo necekal ze ma turbo. Po par mesicich me to zacalo spis stvat. Nastesti to auto melo adekvatni vykon k tomu zvukovymu efektu-
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
- tragicomix
- VWsenior
- Příspěvky: 2038
- Registrován: 03.05.2009 12:01
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blow off ventil u TDI
asi frajerinka po meste dobra ale za chvili by me z toho asi mrdlo..Šátek píše:Tak sice význam žádnej, maximálně frajeřinka, ale zase zvuk to není špatnej
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.plasti-dip-it.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/PlastiDipIt" onclick="window.open(this.href);return false;
tel.: 608 709 448
TEKUTÁ FÓLIE “ aplikování odstranitelné matné barvy “
http://www.facebook.com/PlastiDipIt" onclick="window.open(this.href);return false;
tel.: 608 709 448
TEKUTÁ FÓLIE “ aplikování odstranitelné matné barvy “
- Kasovo
- VWexpert
- Příspěvky: 2589
- Registrován: 11.04.2010 12:05
- Bydliště: Mittelböhmen
Re: Blow off ventil u TDI
Pop off ventil by u Diesla jako takového fungovat mohl dokonce může,otázka je zda-li je to potřeba. Pop off se používa na ochranu motoru před vysokým turbotlakem(rázem) ovšem mám pocit že u seriového auto je toto za 1.ošetřeno eletronicky pomocí regulačních ventilu např u koncernových vozu velice známy ventil N75 2. jistě by to nevydržel nějaký komponet jako např IC(běžne konstruovany do 2.5-3 BAR. 3. seriově montovaná turba nejsou tak výkona aby poškodily motor a spíše odejde právě turbo(ložisko) přetočením.
Pokud TI jde u diesela o zvukový efekt(tsss) který vytváří právě Blow off ventil s podmínkou že se jedna open loop verzi tak toho pomocí klasického blow off ventilu který je běžne v prodeji pro benzínové turbo motory nedosáhneš,protože tento ventil odpouští právě tlak hormadicí se mezi turbem a škrtící klapkou kterou diesel nemá.
Existuje však dieselova verze která onen efektní zvuk vytvoří ale to je tak vše k čemu je to dobre. Ventily ktere jsem viděl pracují na princípu odpoštění tlaku z vedení air intake. ventil je ovládan podtlakem a dále pomocí spínače na plynovém pedálu a protože diesel je konstruovan tak že pracuje s přebytkem vzduchu bude onen odpuštěný tlak chybět a vzniká tím turbo díra kterou turbou samořejmě ochotně doplní ale to je právě podstata věcí zatímco u benzínových motoru je to pro ochranu turbodmychadla u diesela mu to škodí protože se při každém odpuštění tlaku znova roztáčí navíc moderní vozy nizký tlak v potrubí hlasí jako chybu.
Pokud TI jde u diesela o zvukový efekt(tsss) který vytváří právě Blow off ventil s podmínkou že se jedna open loop verzi tak toho pomocí klasického blow off ventilu který je běžne v prodeji pro benzínové turbo motory nedosáhneš,protože tento ventil odpouští právě tlak hormadicí se mezi turbem a škrtící klapkou kterou diesel nemá.
Existuje však dieselova verze která onen efektní zvuk vytvoří ale to je tak vše k čemu je to dobre. Ventily ktere jsem viděl pracují na princípu odpoštění tlaku z vedení air intake. ventil je ovládan podtlakem a dále pomocí spínače na plynovém pedálu a protože diesel je konstruovan tak že pracuje s přebytkem vzduchu bude onen odpuštěný tlak chybět a vzniká tím turbo díra kterou turbou samořejmě ochotně doplní ale to je právě podstata věcí zatímco u benzínových motoru je to pro ochranu turbodmychadla u diesela mu to škodí protože se při každém odpuštění tlaku znova roztáčí navíc moderní vozy nizký tlak v potrubí hlasí jako chybu.
WAGENSCHPURKS
- homer64
- Člen klubu
- Příspěvky: 483
- Registrován: 30.11.2011 12:13
- Bydliště: Znojmo
Re: Blow off ventil u TDI
právě že naopak než píše Kasovo .. Blow off ventil (BOV) přepouští volně do atmosféry (verze open loop) nebo zpět do sání (verze closed loop) přebytečný tlak, který se vytváří mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a následném zavření škrtící klapky se turbodmychadlo nadále točí svojí setrvačností, která produkuje tlak, jež se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí a vrací se zpět směrem k turbodmychadlu. Lopatky turba se tak zahřívají a dochází ke ztrátě otáček dmychadla. Při opětovném sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbodmychadlo znovu roztočí do pracovních otáček. Tento jev je označován jako turbo díra. Blow off ventil právě tento efekt eliminuje na minimum při řazení převodových stupňů. Navíc snižuje opotřebení lopatek turbodmychadla. Blow off ventily nepřidávají výkon, ale eliminují turbo díru a tedy čas na zrychlení, je možné tedy využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti bez čekání než se turbo dostane zpět do provozních otáček.