Mužu dát do Tdi 66kW olej Aral 5W30 ?

SDI, TDI, DPF...

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Uživatelský avatar
milouf
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od milouf »

Nejsem ani frajer ani se nevytahuju a s nikým se nepřu kolik motorů rozdělal, a tom, že by se u dnešních moderních turbodieslů měnil olej dřív jak u benzínů teda nic nevím, když benzíny mají longlife výměny nastaveny na max. 30000km a nafťáky na 50000km. Ano to je pravda, u diesla je olej hned černej jak bota díky rozpuštěným sazím, ale to je tak všechno čím se ten olej znehodnocuje, tím že se zahušťuje a proto se dnes používají s nižší viskozitou, kdežto u benzínových motorů podléhá olej vysokoteplotní oxidaci, tvoří se v něm kyseliny a já nevím co ještě a po 15000km je ten olej na hranici své životnosti. Měli byste vidět jak bývají benzíny uvnitř zakarbónovaný, kdežto diesely po odtečení oleje např. z hlavy, ta je krásně stříbrná. Nechci se vytahovat ani nikomu kázat, vůbec se mnou nemusíte souhlasit, ale občas by neškodilo přečíst si něco odbornýho až budete odborně rozdávat rady. :D
třeba tadyhttp://www.oleje.cz/index.php?left=main ... vosti_myty

Uživatelský avatar
RomeoMontek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 894
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prague/skoro Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomeoMontek »

Jo vidíš Long life, na ty jsem zapomněl, to je snad to nejhorši co kdy bylo uděláno, po 30t km ten olej pak vypadá uplně hustě...není nad to vyměnit každých 15 000km. S tou řidkostí...aby nezačal někde "protékat"....pokud mě olej drží tam kde má, tak nebudu kupovat řidčí aby mě to někde čůralo...nemluvě o hydroštelech a vůlích v motoru...

no nic...

Prostě si tam nalej co cheš, ale já ti 0W30 nedoporučuju...ale když ho máš zadarmo, tak si ho tam dej a měn každých 7500km....

Uživatelský avatar
milouf
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od milouf »

nevím proč by longlife měl být to nejhorší, možná pro benzíňáky, ale TDIček s tím není problém, viz. nezávislý testy. Sám servisuju celkem dost Octávek s longlifem, většina má nejeto kolem 200000km a jen si chrochtaj a na 45000km, tak dlouho většinou vydrží interval, sežerou 2l oleje, tak jakej máš problém. Na longlife oleje lze samozdřejmě provozovat jen motory na to uzpůsobené, většinou se dá říct, že takový hledisko je r.v., po roce 2000 by neměl být problém, takže to v podstatě řešíme v blbé sekci, i když ne tak docela, protože nový oleje longlife III 5W30 s normou 50700, by měli nahrazovat i normy 50500, nakonec, tak spíš zůstane otázka jestli se to vůbec vyplatí.Ne ty, ale myslím, že VW Charlie, tady radí maníkovi, aby na zimu lil 5W40 a na léto 10W40, když se nad tím zamyslíš, je to úplná blbost, na léto kdy je olej daleko víc teplotně namáhanej, by tam cpal polosyntetiku, navíc se stejným horním viskozním indexem, takže nechápu, a jak jsem psal , když chci odborně radit, snažím se o problému nejdřív něco odbornýho vyčíst a nespoléhat se na nějaký takový, jedna paní povídala, taky nevím všechno, ale když mě to zajímá tak se o tom snažím něco najít, taky jsem byl mladej, to vás přejde.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

on má golfa III,který má beztak nalítáno tak 200000.Oleje longlife dávají do aut,když jsou úplně nová a jejich výměna se postupem času jak přibývají kilometry,zkracuje.A nakonec stejně přejdou většinou na polosintetiku.Já jsem myslel jako to,že ten motor už má cosi odjeté a ten olej je dost řídký.Na zimu by to nemuselo vadit,záleží v jakém stavu má ten motor,kolik má odlítané a co tam byl dáván předtím za mazut.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

a měl by jezdit furt na stejný.A k tomu když dá plnou syntetiku v létě,když je ještě víc teplotně namáhaný.Je řídký a bude ještě řidší.A hádalo se tam několikrát o 0W-30 nebo 5W-30 a že 5W-40 tam měl,tak ten si tam může dávat klidně furt,to jsem nepsal,že je třeba zaměnit na léto za 10W-40.Myslel jsem to oproti tomu 0W-30

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“