G V - 1,9 TDI 77kW BKC 6 kvalt 4x4 - spojka nebo převodovka?

SDI, TDI, DPF...

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
xazy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 05.09.2015 19:37

G V - 1,9 TDI 77kW BKC 6 kvalt 4x4 - spojka nebo převodovka?

Příspěvek od xazy »

Zdravím všechny diskutéry a prosím všechny diagnostiky o názor. Jak totiž známo, víc hlav víc ví...

Pátrám po původci takovýho vrčení, který se nese někde ze spojky nebo převodovky. Já osobně to tipuju na převodovku a budu se vám snažit vysvětlit proč. S pár mechošama jsem mluvil a co hlava to názor. Někdo říká, že to může být setrvák, někdo že spojkový ložisko... Takže - nastartuju a je to slyšet. Nijak zvlášť, ale je. Po zahřátí je to slyšet víc. Nezkusil jsem zahřát jen motor, takže je ohřátá i převodovka. Šlápnu na spojku a je ticho. Pustím, je to slyšet. Za jízdy - slyším to na každej kvalt, ale v závislosti na rychlosti se to nějak podstatně nezesiluje. Jízda, např. na trojku, bez plynu - pokud je to v mírným tahu, je to slyšet, ale jakmile to překoná malinký stoupání a auto začne tlačit, ztichne to. Když jedu normálně 80km/h z kopce a auto brzdí motorem, taky to neslyším, ale to může být způsobený hlukem od gum. Ale v rychlosti, kdy už jsou gumy potichu, si myslím, že to fakt slyšet není. A poslední co mě napadá - nastartovaný, volnoběh, prudce šlápnu na spojku a slyším, jak se vrčení cca 1-2 sekundy zpomaluje a pak to ztichne. Proto si myslím, že je to převodová skříň a že až se to v ní po sešlápnutí spojky všechno zastaví, tak je klid...

Tak, už mě nenapadá nic, čím bych vám to nějak přiblížil. Jinak to nemíním nějak hrotit, takže to nechám projevit, ale zase ne tak, až se něco posere. Zatím mě to na nervy neleze. Jen mě zajímá, co si o tom zkušení myslí a rád se nechám poučit.

Díky za vaše názory.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: G V - 1,9 TDI 77kW BKC 6 kvalt 4x4 - spojka nebo převodovka?

Příspěvek od majrek001 »

spíš bych to viděl na spojku kolik má najeto? když opřeš nohu o spojku cítíš, že by to klepalo do pedálu?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

xazy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 05.09.2015 19:37

Re: G V - 1,9 TDI 77kW BKC 6 kvalt 4x4 - spojka nebo převodovka?

Příspěvek od xazy »

Kolik má najeto? Toť otázka... Je to dovoz, na displeji je slabých 120 tkm, čemuž se mně moc nechce věřit. Pedál lehounce kope, minimálně, co vím jestli je to v normě? Ale mám další indicii, která směřuje ke spojce, takže asi odvolám co jsem odvolal a slíbím co jsem slíbil :-) (popravdě už nevím, co si myslet, řeší to spousta lidí, ale nikdo to definitivně nerozsekne, jednou pomůže to, jindy ono). Začal se propadat pedál, někdy mu musím z5 pomoct špičkou, spojka má dlouhý mrtvý krok a vypíná až těsně u podlahy. Včera večer se ale po vypnutí motoru mrtvý krok vytratil v pár sekundách a pedál se zdál normální. Ráno stejný večernímu stavu, po dojezdu do hokny vypínala tesně nad podlahou a dnes odpoledne žádná změna. Tak jsem párkrát našlapal, po té vypínala líp, ale po pár šlápnutích zase skoro podlaha. Takže spojka stojí prostě za h***o, ale jakou to má souvislost s tím hrčením-vrčením v tahu, to mně hlava nebere. Přece sepnutá spojka jako komplet od ložiska po setrvák nebude vydávat pazvuky jen v tahu? Nebo může? Netuším...

Ještě k tomu, kdy se mně zdá pedál normální... Myslím, že kapalinová spojka, která je v pořádku, by měla vypnout dřív, něž vypíná mně za stavu "normální". Ale srovnávat můžu jen se starým Golfem 3, tam stačí šlápnout pár centimetrů a spojka je vypnutá.

xazy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 05.09.2015 19:37

Re: G V - 1,9 TDI 77kW BKC 6 kvalt 4x4 - spojka nebo převodovka?

Příspěvek od xazy »

Tož jen pro info... Opravdu odvolávám co jsem odvolal a slibuju co jsem slibil. Přešel jsem od teoretizování k praktikování a na 95% je to převodovka. Stačilo si pod to lehnout a poslouchat. Při vyšlápnutí spojky je klid, po sundání nohy z pedálu to začne rachtat na opačným konci převodovky než je spojka. A upřímně, neveřím, že by se to mohlo takhle přenášet po hřídeli.

A ještě ke spojce. Nedalo mně to a zkusil ji odvzdušnit. Spojka se zlepšila, jenže mám pocit, že po pár km se zase změnila, takže asi dvě závady, nezávisle na sobě. Tak laboruju, jestli není spojový ložisko tak v hajzlu, že to rachotí až na druhým konci (ale tomu fakt nevěřím). Nebo ta hřídel v převodovce pochoduje tak, že má vliv na spojku. Tak asi tak... Vím, že nic nevím a nevím, od čeho se odrazit. Asi sundám převodovku a začnu od ložiska. To bude pro začátek levnější, než vozit převodovku do Kosmonos. Ale i na to asi dojde... :baseball:

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“