Výměna převodovky 5st. za 6st.
- skanzen
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 23.10.2012 16:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
No pokiaľ ta mala 6q je aj u mňa, tak to áno, pri 130kmh(gps) točím približne 3000ot.min.
VW Golf V 1,9TDI - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12.03.2015 07:40
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Kolik točí 1.9TDi s 5q ?
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Pokud to někomu pomůže,tak teď jsem koukal na tachometr a při 160 km/h tachometrových (skoro mi to sedí) to točí 3000 ot/min.
Golf 2.0 TDI 4motion
Golf 2.0 TDI 4motion
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12.03.2015 07:40
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Tak to je solidni rozdil. 1.9TDI 6q toci 3000ot/min při 130kmph a 2.0TDI pri stejnych otáčkách jeden 160kmph. Rozdil je velky no... otázka zda se vyplati do toho investovat a prekopat auto...
- skanzen
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 23.10.2012 16:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Hlavný rozdiel je v továrenskom výkone, ja mám cca 104kW, pôvodne 77kW, zrejme preto taký markantný rozdiel v sprevodovaní.
Prvé dni po kúpe auta, ktoré už malo čip, sa mi zopárkrát stalo, že na okreske (90-100kmh) som predbiehal na zaradenom 6tom stupni, len na základe pocitu a keď som chcel preradiť tak som si uvedomil že už nie je kam A zasa na dialnici sa mi otáčky javia ako príliš vysoké, prihliadnúc na momentálny výkon. Nevraviac o vyššom hluku a spotrebe.
Prvé dni po kúpe auta, ktoré už malo čip, sa mi zopárkrát stalo, že na okreske (90-100kmh) som predbiehal na zaradenom 6tom stupni, len na základe pocitu a keď som chcel preradiť tak som si uvedomil že už nie je kam A zasa na dialnici sa mi otáčky javia ako príliš vysoké, prihliadnúc na momentálny výkon. Nevraviac o vyššom hluku a spotrebe.
VW Golf V 1,9TDI - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Výkon nemá s rychlostí nic společnýho. To jako když tam mám 135 kw tak mi to na 3000 ot/min jede víc,než série se 103 kw?
Jak se to má vyplatit? Pokud očekáváš úsporu paliva,pak neušetříš zřejmě vůbec nic v porovnání se vstupní investicí.
Jak se to má vyplatit? Pokud očekáváš úsporu paliva,pak neušetříš zřejmě vůbec nic v porovnání se vstupní investicí.
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
- skanzen
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 23.10.2012 16:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
skacel99 píše:Výkon nemá s rychlostí nic společnýho...
Práveže má...dosiahneš rýchlejšie požadovanú rýchlosť s výkonejším autom.
No prímárne mi ide o nižšie otáčky pri vyššej rýchlosti, ako sám píšeš
při 160 km/h tachometrových (skoro mi to sedí) to točí 3000 ot/min.
VW Golf V 1,9TDI - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Pokud jezdíš s nohou na podlaze,tak dosáhneš požadované rychlosti rychleji,to anio. Ale pokud jezdíš normálně,je jedno,jestli tam máš o 50 koní víc,nebo ne.
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12.03.2015 07:40
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
NO závěr je takový, že se opravdu do staršího auta nevyplatí investovat na takovou přestavbu. Možná v případě vysypání 5Q, vyměnit za malou 6Q - alespoň nějaká úspora paliva... a i finanční, jelikož pasuje bez úprav.
- skanzen
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 23.10.2012 16:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Dnes ma tak narýchlo napadlo natočiť jazdu po dialnici, na mojej 6q, zároveň som porovnal tachometrovú rýchlosť s GPS v navigácií. Kvalita videa nič moc, ale je to tam trocha vidieť.
Bordel si nevšímajte, nemám kedy upratať
Bordel si nevšímajte, nemám kedy upratať
VW Golf V 1,9TDI - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
BMW 530dA - ex
VW Passat 1,9TDI - ex
Opel Vectra 1,8l 16V LPG Power - ex
Seat Cordoba 1,4i - ex
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 31.03.2015 10:14
- Bydliště: Nitra
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Presne tak toci aj mne na 6q 1.9 bls , 130km/h cca 2450ot a pri 3000ot. - 150km/h +-
VW Golf V 1.9 TDi 77kw BLS, dpf off, chip. 2007
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 18.04.2017 21:08
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Přečti si tohle mám na autě udělané dodělaný 6st vše na http://www.eurotuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Velice dobrá zkušenost s Chiptuningem. Mam Golf plus 1.9 tdi bxe 77kw r.v. 2008, kupováno nové a chipnuté při 17tis. km, spotreba na dalnici 130- 140 km/h pred chipem 5,6 - 6 litru, chiptuning provadel http://www.tdifun.cz" onclick="window.open(this.href);return false;. Český těšín.
Měřeno na brzdě před chipem mělo auto 85kw a 260 Nm, po konzultaci s panem Hajkem dáno na zlatý střed 102kW a 330nm.
Dá se i více ale pak trpí spojka, klika, dvouhmota atd.
Spotřeba po chipu totožná ale auto úplně jiné, radost s tím jet, všem doporučuji a cena nebyla přemrštěná a vše vysvětlil během chipu cena 7.5 tis kč.
Jinak asi jsem divnej ale olej a filtry vždy měním sám vždy na jaro a na podzim cca po 7 tis Kč.
Je to ta nejmenší investice pro motor a máte klid.
Záležitost 1150kč a mám jistotu že si motor chrochta, Olej Castrol turbo Edge 5W40 liju celé 4 litry = 850kč koupeno mototechna Karvina,( ověřeno u Castrolu že to není panč olej z Polska) POZOR nedávat pro BXE MOTOR normu 507.00 ale vždy 505.01 kvůli mazání něčeho v motoru zdvihatek či co( viz plno článků na toto téma a vyšlo ve světe motorů), takže kdo dáva 5W30 long life tak tomu dražším olejem spíše škodí,samo že když mění často nebo po 15tis tak to není tak zlé. Dále vždy měním vzduch a olej filtr od Manu asi 300kč, dohromady teda 1150kč. Zanedbatelne peníze předejití drahých oprav složitého dieslu. Naftu beru jen na Benzina či Omv ale obyč plus přidávam vždy VIF.
Co se týče spotřeby tak motor při 130 km/h docela točil nějakých 2700ot/min a přitom po čipu byl nej krouták mezi 2100 - 2400ot./min tak jsem pátral a nechal udělat ůpravu převododvky přidáním 6tého stupně.
Upravu dělali v Praze dva bráchové ing. Kalivodové radost je sledovat při ůpravě, http://www.eurotuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;.
Přidáním 6tky motor při 130km/h točí jen 2200ot.min a je to hned poznat na tišším chodu v kabině a hlavně spotřebě.
Ted jezdím dalnici při 130km/h mezi 4,8 - 5,3l na 100km. Motor se tím také šetří 2700ot bylo fakt moc.
Tato úprava je sice dražší 33tis kč, ale u nového auta se plně vrátí.
Je radost sledovat když při tankování nadrže svítí nový dojezd někdy 1040 až 1110 km, před úpravou to byvalo 930 - 1000.
Jinak pokud se jezdí okrsky do 100km/h tak spotřeba 4 litry na 100km.
Velice dobrá zkušenost s Chiptuningem. Mam Golf plus 1.9 tdi bxe 77kw r.v. 2008, kupováno nové a chipnuté při 17tis. km, spotreba na dalnici 130- 140 km/h pred chipem 5,6 - 6 litru, chiptuning provadel http://www.tdifun.cz" onclick="window.open(this.href);return false;. Český těšín.
Měřeno na brzdě před chipem mělo auto 85kw a 260 Nm, po konzultaci s panem Hajkem dáno na zlatý střed 102kW a 330nm.
Dá se i více ale pak trpí spojka, klika, dvouhmota atd.
Spotřeba po chipu totožná ale auto úplně jiné, radost s tím jet, všem doporučuji a cena nebyla přemrštěná a vše vysvětlil během chipu cena 7.5 tis kč.
Jinak asi jsem divnej ale olej a filtry vždy měním sám vždy na jaro a na podzim cca po 7 tis Kč.
Je to ta nejmenší investice pro motor a máte klid.
Záležitost 1150kč a mám jistotu že si motor chrochta, Olej Castrol turbo Edge 5W40 liju celé 4 litry = 850kč koupeno mototechna Karvina,( ověřeno u Castrolu že to není panč olej z Polska) POZOR nedávat pro BXE MOTOR normu 507.00 ale vždy 505.01 kvůli mazání něčeho v motoru zdvihatek či co( viz plno článků na toto téma a vyšlo ve světe motorů), takže kdo dáva 5W30 long life tak tomu dražším olejem spíše škodí,samo že když mění často nebo po 15tis tak to není tak zlé. Dále vždy měním vzduch a olej filtr od Manu asi 300kč, dohromady teda 1150kč. Zanedbatelne peníze předejití drahých oprav složitého dieslu. Naftu beru jen na Benzina či Omv ale obyč plus přidávam vždy VIF.
Co se týče spotřeby tak motor při 130 km/h docela točil nějakých 2700ot/min a přitom po čipu byl nej krouták mezi 2100 - 2400ot./min tak jsem pátral a nechal udělat ůpravu převododvky přidáním 6tého stupně.
Upravu dělali v Praze dva bráchové ing. Kalivodové radost je sledovat při ůpravě, http://www.eurotuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;.
Přidáním 6tky motor při 130km/h točí jen 2200ot.min a je to hned poznat na tišším chodu v kabině a hlavně spotřebě.
Ted jezdím dalnici při 130km/h mezi 4,8 - 5,3l na 100km. Motor se tím také šetří 2700ot bylo fakt moc.
Tato úprava je sice dražší 33tis kč, ale u nového auta se plně vrátí.
Je radost sledovat když při tankování nadrže svítí nový dojezd někdy 1040 až 1110 km, před úpravou to byvalo 930 - 1000.
Jinak pokud se jezdí okrsky do 100km/h tak spotřeba 4 litry na 100km.
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Měl jsem tu úpravu od Eurotuningu na GIII taky. Jako jo,jelo to po dálnici super,při 180 km/h to točilo jenom 3000 ot/min a při 210 km/h jsem měl pocit,že to vzlítne Odhadovaná maximálka tak 250. Ale dneska bych ty prachy radši projezdil nebo jel na dovču,protože to při prodeji auta stejně nikdo neocení,jako vlastně žádnou podobnou úpravu. Takže za mě je rozhodně lepší jezdit a neřešit,jestli to žere o půl litru víc,nebo míň.
Na současným Golfu mám dojezd po dotankování 700 km
Na současným Golfu mám dojezd po dotankování 700 km
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
-
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 12.03.2015 07:40
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Jako zní to všechno krásně... ale u 8-12 let starého auta se už investice nevrátí a jak píše skacel99 při prodeji to nikdo neocení. Ale je fajn, že to jde udělat i tak to. Třeba se najde někdo kdo do toho půjde. I tak dík za tip:)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 18.04.2017 21:08
Re: Výměna převodovky 5st. za 6st.
Jasně takova uprava se vrátí jen při skoro novém autě které ma najeto málo.