Přečti si tohle mám na autě udělané dodělaný 6st vše na
http://www.eurotuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Velice dobrá zkušenost s Chiptuningem. Mam Golf plus 1.9 tdi bxe 77kw r.v. 2008, kupováno nové a chipnuté při 17tis. km, spotreba na dalnici 130- 140 km/h pred chipem 5,6 - 6 litru, chiptuning provadel
http://www.tdifun.cz" onclick="window.open(this.href);return false;. Český těšín.
Měřeno na brzdě před chipem mělo auto 85kw a 260 Nm, po konzultaci s panem Hajkem dáno na zlatý střed 102kW a 330nm.
Dá se i více ale pak trpí spojka, klika, dvouhmota atd.
Spotřeba po chipu totožná ale auto úplně jiné, radost s tím jet, všem doporučuji a cena nebyla přemrštěná a vše vysvětlil během chipu cena 7.5 tis kč.
Jinak asi jsem divnej ale olej a filtry vždy měním sám vždy na jaro a na podzim cca po 7 tis Kč.
Je to ta nejmenší investice pro motor a máte klid.
Záležitost 1150kč a mám jistotu že si motor chrochta, Olej Castrol turbo Edge 5W40 liju celé 4 litry = 850kč koupeno mototechna Karvina,( ověřeno u Castrolu že to není panč olej z Polska) POZOR nedávat pro BXE MOTOR normu 507.00 ale vždy 505.01 kvůli mazání něčeho v motoru zdvihatek či co( viz plno článků na toto téma a vyšlo ve světe motorů), takže kdo dáva 5W30 long life tak tomu dražším olejem spíše škodí,samo že když mění často nebo po 15tis tak to není tak zlé. Dále vždy měním vzduch a olej filtr od Manu asi 300kč, dohromady teda 1150kč. Zanedbatelne peníze předejití drahých oprav složitého dieslu. Naftu beru jen na Benzina či Omv ale obyč plus přidávam vždy VIF.
Co se týče spotřeby tak motor při 130 km/h docela točil nějakých 2700ot/min a přitom po čipu byl nej krouták mezi 2100 - 2400ot./min tak jsem pátral a nechal udělat ůpravu převododvky přidáním 6tého stupně.
Upravu dělali v Praze dva bráchové ing. Kalivodové radost je sledovat při ůpravě,
http://www.eurotuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;.
Přidáním 6tky motor při 130km/h točí jen 2200ot.min a je to hned poznat na tišším chodu v kabině a hlavně spotřebě.
Ted jezdím dalnici při 130km/h mezi 4,8 - 5,3l na 100km. Motor se tím také šetří 2700ot bylo fakt moc.
Tato úprava je sice dražší 33tis kč, ale u nového auta se plně vrátí.
Je radost sledovat když při tankování nadrže svítí nový dojezd někdy 1040 až 1110 km, před úpravou to byvalo 930 - 1000.
Jinak pokud se jezdí okrsky do 100km/h tak spotřeba 4 litry na 100km.