1.9 TDI - 77kw (BLS) DSG 7 stupnove - problem/prosim o radu

SDI, TDI, DPF...

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
MartinZ87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 05.01.2018 17:30

1.9 TDI - 77kw (BLS) DSG 7 stupnove - problem/prosim o radu

Příspěvek od MartinZ87 »

Ahoj vsem,

Rad bych poprosil o radu, trochu to tady rozepisu mam Golfa Variant , rv.2008/11 , motor BLS, 7 stupnove DSG. Najeto 238 000. problem yacal cca kolem 220 000.

- Minuly rok zacal problem s tahlym razenim - prerazovani nahoru trvalo strasne dlouho = max asi 3 sekundy ( jako kdyz zmacknete u fichtla napul spojku) diagnostika neukazovala zadny problem, ani v mechatronice ani s opotrebenim spojek.
- Nasledoval problem urcitych otackach na druhy rychlostni stupen doslo k vicero skubnutim/zavibrovani - nejak jsem vycetl ze by se mohlo jednat podle webu pana Sixty
o "krátkodobý nerovnoměrný přenos síly mezi obložením spojky K2 a přítlačným kotoučem, to má za důsledek nerovnoměrný přenos kroutícího momentu při různých rychlostech prokluzu spojky K2"

-----------------------

Takže jsem dal auto to nejmenovaného neautorizvaného servisu v Praze kde jsou prý vybaveni nástroji i znalostmi o těchto i jiných koncernových převovovkách aby vyměnili spojky. To se stalo, dali tam LuK 602 0002 00, setrvanich se nechal ten co byl, pry ho zkontrolovali ale zadna zavada na nom pry nebyla, ani nebyl nadmerne opotrebeni. Vibrace a škubaní zmizely. Hura, ale auto stale radilo stupne nahoru dlouho, nekdy i ty 3 sekundy. Pocitove to prerazovalo bez skubani , jen proste dlouho oproti jinym 7 stupnovym DSG stejne vyrobni serie, stejne variant golfy ktere jsem ridil.Ma to snad radit par milisekund ?

Po par tydnech zacal jiny projev. Kdyz bylo auto studene (napriklad prvni jizda rano do prace) a v urcitych otackach rozmezi cca kolem 1500 az 2200 pri najezdu na dalnici rychlost cca od 80 do 100 - 120 podle toho jaka rychlost byla zarazena 5,6,7 auto pocitove ztratilo tah, otackomer namisto plynuleho stoupani poskocil o 100 otacek , a bylo slyset duneni v kabine . Po zahrati motoru cca 30 minutova jizda se to pak uz nedeje. To se opakovalo Ze by opet prokluzovani ?

Nasledovala vymena mechatroniky za uplne novou tentokrat v Autorizovanem servisu, protoze nikdo ani autorizovany servis nevedel co s tim. Vule na spojkach v poradku v toleranci, opotrebeni diagnostika nehlasila , taky tam spojky byly v tu dobu asi 5000 KM to by bylo aby neco nevydrzely. Pry asi zavada mechatroniky kterou pocitac neodhalil, ze se to stava.

Po vymene mechatroniky zadna zmena, auto radilo dlouho, duneni a prokluz studeneho auta nezmizel takze mechatronikou to evidentne nebylo.

Nejak jsem se s tim smiril, mel sem toho uz plne zuby.

Po cca 3 mesicich zaclo zase auto na druhem rychlostnim stupni zase poskubavat/vibrovat. Dal jsem to zpet na reklamaci do toho neautorizovaneho servisu, pry opotrebeni spojek asi vadny kus. Bylo to tam mesic, pry se s LUKEM hadali jestli to byla vyrobni vada nebo spatna motaz. Nakonec spojky opet vymenili. To uz mame v aute druhou novou sadu spojek. To uz jsem se ptal co tam vsechno menili, pry nejaka loziska v te prevodovce ktera jsou soucasti toho noveho spojkoveho setu, mereni vuli ok, setrvacnik pry neni poskozen ani opotreben aby se musel menit.

Hura, auto mam zpet. Skubani/vibrace na druhy rychlostni stupen jsou pryc, ale studeny motor a najezd na dalnici znamena duneni a poskoceni otackomeru tak jako predtim. Po ohrati cca 30 minut jizdy je to v pohode a uz to neduni ani neposkakuje.

Pro jistotu jsme jeste vymenili olej v prevodovce. Tusim tam psali ze vyrobce tam lil 1,7 litru, pak prisli na to ze se tam spatne maze lozisko a ma se davat 1,9 litru. Pan Sixta na svych strankach udava radeji 2,1 litru. Takze jsme dali 2,1.

***********************
Shrnuti: Po cca 2 mesicich, vymene oleje, mechatroniky, utracenych asi 60 tis => zadna zmena, auto stale duni pri studenem motoru , otackomner poskakuje, zacina opet skubani na druhem rychlostnim stupni.

Máte nekdo tuseni co s tim autem je ? Vzdyt uz se vymenil skoro cely vnitrek prevodovky: 2x spojky, mechatronika, olej, jen ne ten setrvanik.

Muze to tedy byt ze ten setrvacnik je vadny a cele to takhle dlouhobe nici i novymi spojkami ? Pripadne vite o nekom kdo tomu rozumi a umi to opravit.

Díky.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“