Golf V 1,9 TDI 77kW - 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

SDI, TDI, DPF...

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
cypiskv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 09.03.2016 14:14

Golf V 1,9 TDI 77kW - 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

Příspěvek od cypiskv »

Ahoj, mam problem s výše uvedeným autem. Začala mi blikat kontrolka žhavení a po načtení mi to načetlo níže uvedenou chybu. Koukl jsem se na klapnu v oblasti saci klapky je zaolejovaná , část kde je elektronika je naprosto čistá, kontrola konektoru a kabelů taky vypadá dobře. Mohl by mi někdo poradit co s tím? Kde bych ve VCDS našel jaká je aktualní poloha klapky, a jak by se měla nebo neměla hejbat? Pomohla by výměna klapky, nebo může být závada i jinde?

1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 207757 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:27:48

Freeze Frame:
RPM: 1932 /min
Speed: 90.0 km/h
Load: 25.5 %
Voltage: 14.36 V
Duty Cycle: 85.7 %
Duty Cycle: 0.0 %
Temperature: 80.1°C

cypiskv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 09.03.2016 14:14

Re: Golf V 1,9 TDI 77kW - 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)

Příspěvek od cypiskv »

Takže:

1. Závada byla v přerušeném vodiči ovládání motorku klapky (modrý s bílým proužkem). Kde je přerušenej jsem vizuelně nenašel, natahl jsem nový drát bohužel ne s celým svazkem tak doufám že to nebude rušit.
2. Příznaky závady byly:
1. při chcípnutí motoru se motor celkem otřásl.
2. při studeném motoru průběh výkon nebyl tak čistý hlavě nižších otáčkách, jako by to v nižších otáčkách táhlo o trošku méně, občas byl cítit pokles výkonu nebo lehké pocukávání. Při vyšších otáčkách se to tvářilo jakoby bylo vše v pořádku.
3. samozřejmě kontrolka, nejdříve žhavení pak se přidala i motoru.
3. Po natažení nového drátu, jsem chtěl přezkoušet klapku přes diagnostiku což z nějakého neznámého důvodu nešlo jak jsem si představoval. Nejednoduší přezkoušení je nastartovat a zastavit motor. Při zastavení se klapka cca na 2-3 sekundy zavře.
4. Snad bude chvíli klid, bohužel mi zbyla úplně nová nepoužitá klapka která je k dispozici pokud by někdo potřeboval.
5. Mimochodem jsem objevil poškozený kabel od alternátoru, který budu muset vyměnit. A jiné drobnosti (asi tunu bordelu v kapse mezi podběhem a blatníkem).

Snad to někomu pomže. Ahoj

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“