Geometria vs. plechové vs. ALU disky
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Geometria vs. plechové vs. ALU disky
Ahojte, po cca 50.000km som si dnes nechal skontrolovať geometriu s tým, že mi našli Rozbiehavosť -0,6mm, čo je už za limitom. Poraďte, originál tam boli plecháče 15", teraz su tam ORIGINÁL predpísane ALU disky VW 16". Ale pri cca 40km/h veľmi hučia pneu, čo znamená, že by mali mat asi veľký odpor vďaka tej geometrii dnes nameranej. Ostatné parametre sú v poriadku. Auto jazdilo iba na diaľniciach , veľmi šetrne. Pneu sú PremiumContact 6mm.
Moja otázka znie, je možné, že tá geometria je v poriadku na plecháčoch a na diskoch, ktoré majú ET predpísané, sa to môže takto líšiť? Alebo je to opotrebovaním? Ale presne na obe kolesa to vypísalo -0.6mm.
Díki za odborné a skúsene rady zo života. Ide mi o to mat podvozok v najlepšom stave, radšej ako nejaké doplnky , xenóny, krídla atď...
Hučanie kolies sa stratí po cca 60km/h, ale to je asi normálne, lebo auto už ide rýchlejšie a tým pádom sa to tam stráca. ale pri 40km/h sa skoro nedá rozprávať v aute... veľmi nepríjemné.
Predpokladám, že to hučanie je spojene s tou geometriou. Ešte raz díki.
Otázka 2: treba prestavovať geometriu pre zimu na plecháče a potom na leto na ALU disky? Neni to trocha drahá záležitosť?
Moja otázka znie, je možné, že tá geometria je v poriadku na plecháčoch a na diskoch, ktoré majú ET predpísané, sa to môže takto líšiť? Alebo je to opotrebovaním? Ale presne na obe kolesa to vypísalo -0.6mm.
Díki za odborné a skúsene rady zo života. Ide mi o to mat podvozok v najlepšom stave, radšej ako nejaké doplnky , xenóny, krídla atď...
Hučanie kolies sa stratí po cca 60km/h, ale to je asi normálne, lebo auto už ide rýchlejšie a tým pádom sa to tam stráca. ale pri 40km/h sa skoro nedá rozprávať v aute... veľmi nepríjemné.
Predpokladám, že to hučanie je spojene s tou geometriou. Ešte raz díki.
Otázka 2: treba prestavovať geometriu pre zimu na plecháče a potom na leto na ALU disky? Neni to trocha drahá záležitosť?
- lubobo
- Řidič
- Příspěvky: 191
- Registrován: 05.01.2009 21:30
- Bydliště: Slovensko
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
To hučanie moze sposobovať nové nastavenie geometrie,trosku to trvá kym si tie gumy "sadnú"(pár sto KM) podla novych hodnôt.Ak máš disky v poriadku nie je nutné pri každej výmene robit geo.Tá záleží od stavu ciest a štýlu ako po nich jazdíš,odporúčajú každých 10 000 km.
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
No jhej, lenzne nasli rozbiehavost ako som pisal -0.6 a to bolo v cervenom poli uz a za dalsie, presiel som niekolko tisic km a stale nic, hucia ako dive...
Dik.
mam podozrenie, ze i ked je to vsetko original ako ma byt, tak to ET nieco spravi na tej geometrii. Zimne 15" tiche ako RollsRoyce Mozno este tichsie.
Dik.
mam podozrenie, ze i ked je to vsetko original ako ma byt, tak to ET nieco spravi na tej geometrii. Zimne 15" tiche ako RollsRoyce Mozno este tichsie.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 228
- Registrován: 27.05.2008 09:33
- Bydliště: Trnava
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
Geometriu som nechal aj ja premerať teraz po 60.000 km a všetko bolo OK. Zbytočne vyhodených 25 EUR a k tomu mi ešte dotĺkli alu disky. Neviem, možno je to názor len zo starých čias, ale ak sa pneu opotrebovávajú rovnomerne by to asi malo byť OK.
Tá hlučnosť nemôže byť spôsobená konštrukciou samotnej pneu?
Tá hlučnosť nemôže byť spôsobená konštrukciou samotnej pneu?
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
aj na to som myslel, ale su to PremuimContaxt, asymetricke, nemalui by hucat ani podla toho ani podal testov. Ten hluk je vazne neprijemny, a pososbi na mna klasicky, ze sa nieco derie kvoli zlemu kolesu, najskor som myslel, ze su zle zjazdene, lebo neboli na totmot aute, ale ked si to vsetko zratam dohromady, taak geometria -0.6 namerana, oni mi aj ukaazli, ako su kolesa zle nastavene, a presne to zapada do toho hukotu, a zadna geometria je OK, a tie nehucia, to by som pocul v nutri.
ako ti znicili disky, s tymi vahami na geometriu? co tam pikachu medzi disk a pneu? ja som tiez na nich pozeral, nech sa k tomu spravaju ako k s vojmu, ale tu na SK je to zbytocne... za minimlanu mzdu tam takemr robia, nicoho si nevazia.
ako ti znicili disky, s tymi vahami na geometriu? co tam pikachu medzi disk a pneu? ja som tiez na nich pozeral, nech sa k tomu spravaju ako k s vojmu, ale tu na SK je to zbytocne... za minimlanu mzdu tam takemr robia, nicoho si nevazia.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 228
- Registrován: 27.05.2008 09:33
- Bydliště: Trnava
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
A neskúsil si prehodiť kolesá z predu do zadu?
Presne take taniere, ktoré prichádzajú do styku s diskom medzi pneu mi tam natlkli na silu a vyštrbili mi hrany diskov. Strašné, hlavne, že majú laserovú geometriu za štvrť milióna ale správajú sa k tomu ako burani. Mne sa v zime podarilo trafiť zopár jám, ale našťastie to nemalo dopad na geometriu.
Nepatrí to sem ale skúsim sa spýtať. Pri silnejšom, nie panickom brzdení z vyšších rýchlostí napr. na diaľnici zo 130 na 80 km/h ak na rovnej ceste pustím volant, je normálne, že volant kmitá zo strany na stranu? Vyvážením kolies to nebude, dal som ich skontrolovať a prehodil som kolesá zpredu do zadu. Pozeral asom aj kotúče a zvlnené nie sú.
Presne take taniere, ktoré prichádzajú do styku s diskom medzi pneu mi tam natlkli na silu a vyštrbili mi hrany diskov. Strašné, hlavne, že majú laserovú geometriu za štvrť milióna ale správajú sa k tomu ako burani. Mne sa v zime podarilo trafiť zopár jám, ale našťastie to nemalo dopad na geometriu.
Nepatrí to sem ale skúsim sa spýtať. Pri silnejšom, nie panickom brzdení z vyšších rýchlostí napr. na diaľnici zo 130 na 80 km/h ak na rovnej ceste pustím volant, je normálne, že volant kmitá zo strany na stranu? Vyvážením kolies to nebude, dal som ich skontrolovať a prehodil som kolesá zpredu do zadu. Pozeral asom aj kotúče a zvlnené nie sú.
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
hento by nemalo robit, pokial je vseko ok, a neni si zrovna vo velkych kolajach, tak by sa ani nemal pohnut, mam to vyskusane... toto robi CEED, nie GOLF 5,6...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 228
- Registrován: 27.05.2008 09:33
- Bydliště: Trnava
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
Pýtal som sa technika na ten problém - ak držím pevne volant a nie je cítiť tie vybrácie tak je to OK, tak neviem. Kotúče som určite neprehrial, brzdím veľmi málo aj to len jemne. Veľmi mi to nevadí, tak intenzívne veľmi nebrzdím, len aby to nemalo vplyv na bezpečnosť.
-
- Řidič
- Příspěvky: 98
- Registrován: 19.05.2008 18:06
- Bydliště: Martin - Slovensko
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
Ked som si auto kupil tak mi tiež strašne hučaly gumi.Myslel som že je to predsa nové tak to treba iba zabehnut a bude vsetko O.K!No po 5-tis km nebolo,stále to hučalo ako divé a už som to nevydržal a kupil som nové gumy PIRELLI P7 a od vtedy mám pokoj a tichučko.Povodné gumy boli MICHELIN ENERGY E3.Nechápem prečo VW dava na svoje autá také zlé pneumatiky!theklf píše:aj na to som myslel, ale su to PremuimContaxt, asymetricke, nemalui by hucat ani podla toho ani podal testov. Ten hluk je vazne neprijemny, a pososbi na mna klasicky, ze sa nieco derie kvoli zlemu kolesu, najskor som myslel, ze su zle zjazdene, lebo neboli na totmot aute, ale ked si to vsetko zratam dohromady, taak geometria -0.6 namerana, oni mi aj ukaazli, ako su kolesa zle nastavene, a presne to zapada do toho hukotu, a zadna geometria je OK, a tie nehucia, to by som pocul v nutri.
ako ti znicili disky, s tymi vahami na geometriu? co tam pikachu medzi disk a pneu? ja som tiez na nich pozeral, nech sa k tomu spravaju ako k s vojmu, ale tu na SK je to zbytocne... za minimlanu mzdu tam takemr robia, nicoho si nevazia.
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
moj prvotny problem je zla namerana geometria a nasledne hucanie, nie hucanie samo od seba.
-
- Řidič
- Příspěvky: 98
- Registrován: 19.05.2008 18:06
- Bydliště: Martin - Slovensko
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
Pozri, ak si si istý že máš problém v zlej geometrii tak si to jednoducho daj nastavit a máš hotovo!theklf píše:moj prvotny problem je zla namerana geometria a nasledne hucanie, nie hucanie samo od seba.
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
suepr napad, diki za radu, idem na to.
- krbec
- VWsenior
- Příspěvky: 2028
- Registrován: 31.08.2008 19:59
- Bydliště: Louny
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
0,6mm je podle mě prd,většinou se v servisech říká 1mm že je to v pořádku,,,,,stejně se tam vždycky nějaké vule nejdou,i kdyz je auto uplne nové,,,hybné části proste maji vule,takze 0,6mm je podle me prt,,,,,spíš se koukej jestli se ti nesjízdejí gumy k jedne strane,nebo jestli kdyz jedes rychleji po nerovnomernem povrchu nemá volant tendenci utrhnout ti ruce.......já jsem jezdil i s rozbíhavostí 1cm - a rekl bych že se to řídilo uplne stejne,jen rychle mizeli gumy,ale mizeli rovnomerne takze 0,6mm bych nehrotil
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;
- theklf
- Jezdec
- Příspěvky: 441
- Registrován: 05.07.2008 23:56
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
Dnes druha geometria zaplatena, uplne ine hodnoty namerane, takze teraz budte mudri. Mam skusit do tretice? Lenze co tie €?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 228
- Registrován: 27.05.2008 09:33
- Bydliště: Trnava
Re: Geometria vs. plechové vs. ALU disky
To: klf
Akú hodnotu ti zistili dnes?
Akú hodnotu ti zistili dnes?