čau, dnes jsem byl na škole smyku v Příbrami na okruhu a stala se mi taková divná věc. Při 1. disciplíně "regresivní brzdění" z 50,60,70 na 0 km/h jsem najel na kluzkou dráhu zašlápnul spojku a brzdu a k mému překvapení auto jelo jak sáňky se zablokovanými koly a pedál při razantním zašlápnutí velmi ztvrdnul. Při 2. pokusu taktéž to samé. Ovšem protiprokluz a stabilizace fungovali bez problému. Tak jsem odjel nemaje sebou NTB s VAGem domů s tím, že až do opravím přijedu znova. Doma jsem to projel VAGem nikde nic vše bez chybky. Tak jsem to jel okolo naší vesnice projet a několikrát cca 8-10x jsem to zašlápnul co to šlo a ABS pracovalo na výbornou.
Má otázka tedy zní: Setkal se s tímto někdo z vás ??
Teď odstupem to na mě dělá dojem, že si brzdy neporadily s uklouzaným povrchem, což mi ale přijde jako dost divné, vzhledem k tomu, že ABS reaguje pokud dochází k blokaci kol resp. snaží se ji eliminovat.
ABS nejde, ale ESP a ASR bez problému
- iOrange
- Člen klubu
- Příspěvky: 126
- Registrován: 19.10.2008 13:09
- Kontaktovat uživatele:
- 2Far
- Jezdec
- Příspěvky: 373
- Registrován: 14.07.2008 23:55
- Bydliště: Praha
Re: ABS nejde, ale ESP a ASR bez problému
To že se kola neodblokoval jsi viděl i ty z venku, nebo ti to někdo řekl? Není možný že sis toho pouze nevšiml, jestli ten povrch byl fakt hodně kluzký mohl to být jen tvůj pocit... zkoušel jsi zatáčet, nebo jsi to nechal jet, jak to samo chtělo? Co budíky, nic ti tam neblikalo, nesvítilo v tu chvíli?iOrange píše:čau, dnes jsem byl na škole smyku v Příbrami na okruhu a stala se mi taková divná věc. Při 1. disciplíně "regresivní brzdění" z 50,60,70 na 0 km/h jsem najel na kluzkou dráhu zašlápnul spojku a brzdu a k mému překvapení auto jelo jak sáňky se zablokovanými koly a pedál při razantním zašlápnutí velmi ztvrdnul. Při 2. pokusu taktéž to samé. Ovšem protiprokluz a stabilizace fungovali bez problému. Tak jsem odjel nemaje sebou NTB s VAGem domů s tím, že až do opravím přijedu znova. Doma jsem to projel VAGem nikde nic vše bez chybky. Tak jsem to jel okolo naší vesnice projet a několikrát cca 8-10x jsem to zašlápnul co to šlo a ABS pracovalo na výbornou.
Má otázka tedy zní: Setkal se s tímto někdo z vás ??
Teď odstupem to na mě dělá dojem, že si brzdy neporadily s uklouzaným povrchem, což mi ale přijde jako dost divné, vzhledem k tomu, že ABS reaguje pokud dochází k blokaci kol resp. snaží se ji eliminovat.
Jinak normálně, když se lekneš a brzdíš na max, brzdíš se spojkou?
Passat B7 a B8
- iOrange
- Člen klubu
- Příspěvky: 126
- Registrován: 19.10.2008 13:09
- Kontaktovat uživatele:
Re: ABS nejde, ale ESP a ASR bez problému
No tam na tebe koukaj a když projedeš ten úsek tak ti řeknou jestli si to projel OK apod. a bylo to i citít, že jsou zablokovaný jelikož to jelo jako sáňky prostě jako by tam ABS nebylo. Nic neblikalo, což ani při práci ABSka nebliká. A krizové brzdění vždy se spojkou. Tak to bylo i řečeno ze strany instruktora.
- snb-rider
- Pilot
- Příspěvky: 846
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ouagadougou - Burkina Faso
Re: ABS nejde, ale ESP a ASR bez problému
Měl jsi jít na školu smyku ke mě
Jinak teď k tomu. Pochopil jsem to, že jsi brzdil celým autem na kluzném povrchu. Pokud by ti ABS nereagovalo, auto by se stáčelo při zablokovaných kolech do boku. Při brzdění na rozdílné adhezi, by to mělo fungovat normálně, tedy auto by nemělo jít do smyku a ty by jsi jej měl dořizovat do přímého směru jízdy.
Někdy se stává, při horších pneu na hodně klouzavém povrchu, že to klouže tak, že si auto myslí že stojí. ABS aby reagovalo, potřebuje odpor na kola, pokud to klouže fakt hodně a odpor žádný nemá, chová se to jako by auto stálo.
K tomu brzdění se spojkou, při krizovém brzdění se vždy brzdí se spojkou. Pokud to tak neděláš, měl by jsi potrénovat aby jsi to dělal automaticky. Když krizově zabrzdíš bez spojky, chcípne ti motor (nejde servo a vše ostatní) a při dalším vyhnutí jsi nahranej.
Jinak teď k tomu. Pochopil jsem to, že jsi brzdil celým autem na kluzném povrchu. Pokud by ti ABS nereagovalo, auto by se stáčelo při zablokovaných kolech do boku. Při brzdění na rozdílné adhezi, by to mělo fungovat normálně, tedy auto by nemělo jít do smyku a ty by jsi jej měl dořizovat do přímého směru jízdy.
Někdy se stává, při horších pneu na hodně klouzavém povrchu, že to klouže tak, že si auto myslí že stojí. ABS aby reagovalo, potřebuje odpor na kola, pokud to klouže fakt hodně a odpor žádný nemá, chová se to jako by auto stálo.
K tomu brzdění se spojkou, při krizovém brzdění se vždy brzdí se spojkou. Pokud to tak neděláš, měl by jsi potrénovat aby jsi to dělal automaticky. Když krizově zabrzdíš bez spojky, chcípne ti motor (nejde servo a vše ostatní) a při dalším vyhnutí jsi nahranej.
Vorsprung durch Technik - Audi S3
- Phob
- VWmaniak
- Příspěvky: 5012
- Registrován: 14.03.2010 12:54
- Bydliště: Okolí Třince
- Kontaktovat uživatele:
Re: ABS nejde, ale ESP a ASR bez problému
dost zajímavé téma, člověk se tady i něco přiučí nenapadlo by mě si třeba myslet, že auto se může domnívat že stojí. Ale je to logicky možné Jinak já osobně při krizovém brždění brzdím vždy se spojkou, nikdy mě na to nikdo nepozorňoval, prostě tam ta noha jde automaticky
Naposledy upravil(a) Phob dne 21.05.2012 14:46, celkem upraveno 1 x.
- 2Far
- Jezdec
- Příspěvky: 373
- Registrován: 14.07.2008 23:55
- Bydliště: Praha
Re: ABS nejde, ale ESP a ASR bez problému
Ja jsem se na tu spojku ptal z toho duvodu, ze kdyz to "krizovy brzdeni" bude ve vyssi rychlosti treba 50 km/h a budes to potrebovat trochu srovnat plynem, tak ses taky nahranej... nejsem odbornik, ale mam radsi, kdyz mam vic moznosti, nez jen cekat kam spadnu, nebo o co se zastavim.
Jinak aby to nechciplo, taky chapu a samozrejme, kdyz jedes 10 km/h a vidis ze uz skoro stojis, tak je to jasny.
Nechci nikoho nic ucit, pokud pojedes se spojkou a budes brzdit, zjistis ze jedes 30 a vlevo miris na obrubnik, sloup, nebo cokoli jinyho i pres to ze ABS funguje a auto se pomalicku narovnava, stejne ho trefis :p a to ze ti to nechciplo ti bude k nicemu. Osobne radsi v tu chvili pridam treba si poradi ESP, nebo skoncim o obrubnik dal na druhy strane
Rad se poucim, pokud na to mate jiny nazor...
At zije winte rcar.
Jinak aby to nechciplo, taky chapu a samozrejme, kdyz jedes 10 km/h a vidis ze uz skoro stojis, tak je to jasny.
Nechci nikoho nic ucit, pokud pojedes se spojkou a budes brzdit, zjistis ze jedes 30 a vlevo miris na obrubnik, sloup, nebo cokoli jinyho i pres to ze ABS funguje a auto se pomalicku narovnava, stejne ho trefis :p a to ze ti to nechciplo ti bude k nicemu. Osobne radsi v tu chvili pridam treba si poradi ESP, nebo skoncim o obrubnik dal na druhy strane
Rad se poucim, pokud na to mate jiny nazor...
At zije winte rcar.
Passat B7 a B8