ostré vačky a chip

Závodní vozy, technika, úpravy

Moderátor: pajice

Odpovědět
Uživatelský avatar
bartic
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 254
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

ostré vačky a chip

Příspěvek od bartic »

Nikde jsem to tu nenašel a to jsem prolez vše.Měl bych dotaz.Chtěl bych lehounce poladit motor na Polu GTI 1.6 16V 92 kW.Chci dávat ostré vačky,chip a filtr KN.Jde mi o to,jestli bych moh dát vačky bez chipu.Nejsem si ale jistej,protože jsem se tady někde dočet,že by mohly pohupovat otáčky při popojíždění po městě.Tak by asi nejspíš bylo lepší tam dá vačky a sladit to chipem?Filtr neřeším.Ten tam šoupnu kdykoliv.A ještě otázečka ohledně výfuku,chci tam nechat origo,protože nechci,až někam pojedu,aby mi to vyhučelo díru do hlavy.Chci prostě mít auto,s kterým můžu kamkoliv jet.Nebude problém vačky,chip,(filtr neřeším) a sériový výfuk?Joo a ještě jsem zapomněl,že by mě zajímalo,jaká vačka do toho motoru by byla optimum?Jasně,že mi někdo napíše,že záleží,co od toho očekávám,ale chci,aby to nebylo totálně líny dole.A ještě jedna otázečka,jestli mám použít tvrdší ventilové pružiny?Děkuju za jakoukoliv radu :P

Vývěr tipů vaček,co mají:
Sací 244° a výfukové 244° - použití s hydraulickými zdvihátky
Sací 252° a výfukové 252° - použití s hydraulickými zdvihátky
Sací 268° a výfukové 268° - použití s hydraulickými zdvihátky

Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od Thomas »

Vykasli se na to, bo akorat vyhodis penize :wink: Dej motor do top stavu a prinese ti to vic nez tyhle castecny upravy, kterejma akorat zkurvis prubeh a celkovou charakteristiku motoru 8)
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od Willdaa »

ma pravdu predseda....tim ze das vacky tak ziskas neco malo na vrsku kdezto spodek ti upadne (castej jev u VW kdyz se prevackuje) takze budes motor akorat tocit jak vzteklej aby ti to jelo a bude zrat i travu kolem silnice.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od motorpower »

přesně tak , mimo závodní účely se to nevyplatí. Za hodně peněz dvojnásobná spotřeba. Lepší je pracovat na převodech, např zmenšením průměru kol. Žádná KNka atd. Zkrátíš sání a opěz jsi přišel o krouťák v nízkých otáčkách.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od Thomas »

Wildaa i chiptuner maj absolutne pravdu :wink: Varianta upravenyho auta na normal i sportovni jezdeni, aby to nekricelo, nezralo a jelo jak hovado je trochu neslucitelna, to si radsi kup nejaky TDi :) Na normal jezdeni je upravovat prevodovku nesmysl, na sportovni svezeni je to bomba... Ale nikdy nepostavis sportaka co bude tichouckej jezdit za 5l/100, bude komfortni a pritom to bude raketa...
Pokud chces tohle tak je fakt idealni neco jako napr. Seat Leon Topsport, kamarad to ma, na 1.9TDi nabrzdeno 193 koni, ma tam udelany 2 RJ prepinatelny, kdyz se chce svezt tak je akorat prehodi. Spotreba pravda rapidne stoupne, ale jede to MOC :lol: A normal s tim jezdi na klasickou mapu a standart tlak turba za 6l :wink:
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

Uživatelský avatar
bartic
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 254
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od bartic »

Pánové,moc Vám chci poděkovat za příspěkvy :P Otevřeli jste mi oči a aspoň nebudu přemýšlet nad chujovinama :P Btw,TDI nééééé,benzin forever :twisted:

jet2000
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 17.09.2009 11:46

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od jet2000 »

Promiň, ale s tím zkrácením sání a krouťákem od spoda nemáš pravdu.
motorpower píše:přesně tak , mimo závodní účely se to nevyplatí. Za hodně peněz dvojnásobná spotřeba. Lepší je pracovat na převodech, např zmenšením průměru kol. Žádná KNka atd. Zkrátíš sání a opěz jsi přišel o krouťák v nízkých otáčkách.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od BigBang »

a co třeba rozvít tu tvojí teorii o tom, že mi nevyleze výkon amkrouťák do výšin když zkrátim sání??? Docela by mě to zajímalo :wink:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od Thomas »

Delka sani je jen jedna z uprav, ktera ma vliv na pprubeh, ale zkracene - na motory, kde je vykon a kroutak polozen ve vyssich otackach se pouziva kratsi sani, naopak na motory, kde je zadan vykon a kroutak uz od nizsich otacek, se pouziva delsi sani. Pocitat ho neumim tak to po me nechtejte :lol: Vetsinou se experimentuje a pak az na brzde vidis vysledek :wink:
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od BigBang »

tak to je jasný... já jen chtěl, aby něčim vyvrátil tuto skotečnost :wink:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ostré vačky a chip

Příspěvek od motorpower »

Hodně obecně platí, malý zdvih, malý krouťák, vysoké otáčky/až 20tis/ a krátké sání, krátký výfukový systém/ ale laděný/

Nebo velký zdvih, velký krouťák, nižší otáčky , delší sání a delší výfuk, zde jde spíš o sériový benzinový motor do běžného provozu.


Největší mýty.... filtr KN, laděná koncovka od Milotecu/ co největší kravál/ , specielní aditiva, elektromagnet na přívodu paliva ....se rovná výsledek/ F1pseudo/.

Skutečnost... mít v pořádku zapalovací systém, nové svíšky, správně nastavený motor, výfuk bez děr a laděných koncovek, nový vzducháč a kvalitní benzin. F1 odladěná o pár řádek výše to nebude, ale ujede jí.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Odpovědět

Zpět na „Motorsport“