Lestit kanaly a sani je jako lestit h***o. Uprav prumer a tvar, to staci.Gambler píše:dík za info, ale jak sem psal na začátku nebude se bavit o penězích ale o typech jak upravit auto, přemýšlel sem udělat auto aby prošlo běžnou stk, tj homologace na vše jasný že když bude na autě celej výfuk i se svodama tak to asi neprojde ale řešíme stk a ne emise, ty bych si nechal udělat u známého, stk by snad taky šla udělat.
Inak první úpravy už brzo nastanou jelikož sem sehnal jinej motor 1.3 mpi, takže se bude dělat go + nějaké leštění a vyvažování a výměna dílu, ty písty a tu kliku z fábie zatím dávat nebudu ale zbytek jo, pak vyladit řj, na brzdě už v autě. Např. u Tommu tuning ve Studénce.
Stavba škoda felicia KitCar Rally
Moderátor: pajice
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
- Gambler
- Jezdec
- Příspěvky: 329
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Strakonice,Volyně
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
jo jasný zvětšit to jo, pak vylešti, plus vyleštit kliku a odlehčit setrvák, a nechat to vyážit jako komplet,kliku,setrvák a řemenici odlehčenou samosebou,
- Gambler
- Jezdec
- Příspěvky: 329
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Strakonice,Volyně
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
jo když už sme u toho jak tedy upravyt nejlíp ten tvar? a co je tedy třeba k těm papírum sportovnim na auto? rám samotnej asi nestačí.
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
Gambler píše:jo jasný zvětšit to jo, pak vylešti, plus vyleštit kliku a odlehčit setrvák, a nechat to vyážit jako komplet,kliku,setrvák a řemenici odlehčenou samosebou,
Rikam nic nelestit. A vylestenim kliky dosahnes ceho ?
- Gambler
- Jezdec
- Příspěvky: 329
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Strakonice,Volyně
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
jak řikam zbýram informace po netu a na spustu stránkách sem to viděl ale nešlo mi do hlavi na co leštily kliku,jestly aby lepe mazal stýkal olej, prý aby se lepe roztáčel, nevím, ale mam knížku na fledu a tam píšou jasně že vyleštěním kanálu a zvwtšením se zlepši rychlest a směs. a vyleštěním kompresných prostoru vhlavě se zamezi častím vedlejším detonacím směsi
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
V knizce se rika ale proc presne nevisGambler píše:jak řikam zbýram informace po netu a na spustu stránkách sem to viděl ale nešlo mi do hlavi na co leštily kliku,jestly aby lepe mazal stýkal olej, prý aby se lepe roztáčel, nevím, ale mam knížku na fledu a tam píšou jasně že vyleštěním kanálu a zvwtšením se zlepši rychlest a směs. a vyleštěním kompresných prostoru vhlavě se zamezi častím vedlejším detonacím směsi
- Gambler
- Jezdec
- Příspěvky: 329
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Strakonice,Volyně
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
jo jasný,kdybych věděl přesně všechno tak sem nezaládám topic nejspíš...
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
Sbiras informace ale nerozumis jim, nebo si vybiras jen nektery. Jinak by si nenapsal ze "vylestenim se zvysi rychlost a smes"Gambler píše:jo jasný,kdybych věděl přesně všechno tak sem nezaládám topic nejspíš...
Povrch nelestit, protoze sice po nem vzduch dobre "klouze", ale zase na nem pritom kondenzuji male kapicky paliva ktere se tak oddeluje od vzduchu. Mirne drsny povrch zajisti tesne u steny turbulence ktere pomahaji v promichani smesi se vzduchem. tudiz je v kanalech potreba jen zahladit vsechny nerovnosti, nalitky atd. Takze tady nelestit. Funkci sani taky hodne ovlivnuje Prumer a delka sacich kanalu. Kratke+siroke = vykon ve vysokych otackach, uzke+dlouhe vykon v nizsich otackach ( zjednodusene ) Tohle se da vypocitat kdy beres jeste v potaz objem sani, pripocitavas delku kanalu v hlave, pocitas s rychlosti vzduchu. S necim takovym ze nejaky nahodne vyrobis, vyzkousis a nejak predelas nepocitej, to bys jich vyrabel desitky. Jinak mel jsem v ruce i rallye hlavu na Skodu favorit a kanaly taktez lestene nebyly. Hrubost povrchu byla tak odhadem od 320 smirku.
Vylestenim spalovaciho prostoru sjednotis cely jeho povrch, proto na nem pak nevznikaji "teplejsi mista" a proto pak nedochazi k detonacim, nemluve o tom ze na hladkem povrchu mene drzi karbon. Takze tady lestit.
Klika se lesti proto aby ji rozstrikovany olej kladl mensi odpor pri rotaci. S tim jde dalsi uprava ze zbrousis jeji hrany jako by do spicky (knife edging). Tohle lze jednoduse nahradit plechovym krytem mezi olejovou vanou a klikou. Novejsi motory treba 1.9TDi uz to maji v serii.
- Gambler
- Jezdec
- Příspěvky: 329
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Strakonice,Volyně
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
Jo kdybych všemu rozuměl tak bych to sem napsal, ale chtel sem pomoct timdle topicem se stavbou, s dobrýma rada který máte a sou již vyzkoušené. Dík za informacefotky z nákých úprav motoru nemáš? nemusí jit o feldu.
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
neco sem pak kdyztak hodim
- Gambler
- Jezdec
- Příspěvky: 329
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Strakonice,Volyně
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
o.k,a jak je to tedy se sportovním průkazem? co vše je třeba mít na autě? Každý rok na testování?
- luke.bean
- Řidič
- Příspěvky: 59
- Registrován: 02.12.2007 14:45
- Bydliště: Praha - Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
najdi si někde knížku " Příloha J - mezinárodního sportoního řádu "
protže to tady nejde vypsat jen tak. musíš si vybrat do jaký skupiny budeš auto stavit,sehnat homologační listy pro daný auto a skupinu a už jedeš podle literetury jak má auto vypadat
počítej jen třeba s tím,že musíš mít platný homologace ma sedačkách,pásech,hasícím systému...bla bla bla...
není to jednoduchý jak se to může zdát,na auto si nemůžeš dát třeba brzdy jaký se ti zachce,vezmeš homologační listy,načteš co může být a co ne.. je tam úplně všechno daný od doplňkovýho vyvařování karoserie přes uložení podvozku,brzdy,řízení,tlumiče,motor,převodovka,...,...,..,... atd atd...
protže to tady nejde vypsat jen tak. musíš si vybrat do jaký skupiny budeš auto stavit,sehnat homologační listy pro daný auto a skupinu a už jedeš podle literetury jak má auto vypadat
počítej jen třeba s tím,že musíš mít platný homologace ma sedačkách,pásech,hasícím systému...bla bla bla...
není to jednoduchý jak se to může zdát,na auto si nemůžeš dát třeba brzdy jaký se ti zachce,vezmeš homologační listy,načteš co může být a co ne.. je tam úplně všechno daný od doplňkovýho vyvařování karoserie přes uložení podvozku,brzdy,řízení,tlumiče,motor,převodovka,...,...,..,... atd atd...
QUATTRO 308kW
- Thomas
- VWagenista
- Příspěvky: 1257
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
A homologacni listy sezenes na FASu za bratru 3,000 kc smejdi
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae
Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...
Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 09.03.2010 09:20
Re: Stavba škoda felicia KitCar Rally
Ahoj, tak jsem se náhodou, dostal na tuto diskuzi a jestli ti mohu poradit, tak nic prosímtě nevymýšlej, prostě si vlez na jeden z inzertních serverů a kup si dle svých finančních možností, nějakého kita na volný pohár (stavět totiž KITA, nelze!!!!!!!!!!! jak tu již někdo psal)
Za prvé, musíš mít obrovské zkušenosti v motorsportu
Za druhé, musíš mít na účtě min 600 000Kč
Za třetí, musíš mít dílnu, zvedák, svářečku a hlavně alespoň rok času
Nechci nikoho urážet, ale o motorsportu nic nevíš a akorát by jsi si natloukl nos (neboj také jsem jednou začínal) Hele po 10 letech co stavím auta, jezdím závody a pohybuji se v motorsportu jsem se odhodlal postavit Kita fabii II a to se celý klepu kolik mě to vyjde.
Takže si nech od kluků poradit, a kup hotové auto!!!!!!! Vyjde tě to min na polovinu a hlavně si nezapomeň vzít někoho kdo tomu rozumí.
Takže se opravdu zamysli a uvědom si že pokud nemáš vybavení, zkušenosti a NEBO HROMADU PENĚZ, v životě ti to auto fungovat nebude mluvím ze svých zkušeností (ladili jsme podvozek u Fabie 5 let a to to ještě není to pravé ořechové.
Jinak pokud chceš nějaké info o ofišl MMČR, tak si skoč na stránky autoklub.cz a nezapomeň si při čtení vzít kalkulačku a počítej kolik tě to bude staát a na konci to vynásob dvěma a pak se možná trochu přiblížíš ke konečné ceně vozu )))
Měj se a hodně štěstí Honza
Za prvé, musíš mít obrovské zkušenosti v motorsportu
Za druhé, musíš mít na účtě min 600 000Kč
Za třetí, musíš mít dílnu, zvedák, svářečku a hlavně alespoň rok času
Nechci nikoho urážet, ale o motorsportu nic nevíš a akorát by jsi si natloukl nos (neboj také jsem jednou začínal) Hele po 10 letech co stavím auta, jezdím závody a pohybuji se v motorsportu jsem se odhodlal postavit Kita fabii II a to se celý klepu kolik mě to vyjde.
Takže si nech od kluků poradit, a kup hotové auto!!!!!!! Vyjde tě to min na polovinu a hlavně si nezapomeň vzít někoho kdo tomu rozumí.
Takže se opravdu zamysli a uvědom si že pokud nemáš vybavení, zkušenosti a NEBO HROMADU PENĚZ, v životě ti to auto fungovat nebude mluvím ze svých zkušeností (ladili jsme podvozek u Fabie 5 let a to to ještě není to pravé ořechové.
Jinak pokud chceš nějaké info o ofišl MMČR, tak si skoč na stránky autoklub.cz a nezapomeň si při čtení vzít kalkulačku a počítej kolik tě to bude staát a na konci to vynásob dvěma a pak se možná trochu přiblížíš ke konečné ceně vozu )))
Měj se a hodně štěstí Honza