karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Závodní vozy, technika, úpravy

Moderátor: pajice

Uživatelský avatar
Marosh16v
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4753
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov/Bratislava

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od Marosh16v »

na škodovky 130, se taky používaly 40 webery...

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od lister »

jenže karbec má difuzor a pomocnej difuzor, takže ten skutečnej průměr je menší , zatímco u ITB je průměr klapky prakticky průměr celýho sání..

zbytečně velkýma klapkama si nepomůžeš k výkonu, ale k problémům
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
free4ride
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.10.2012 11:50
Bydliště: Ivančice

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od free4ride »

neleži někomu doma ta hlava z toho new beatla ? jak sem se tak dival tak jich moc není

Uživatelský avatar
dred16
Řidič
Řidič
Příspěvky: 139
Registrován: 08.10.2011 23:48
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od dred16 »

Majsha píše:Chces radu ? Sezen si 8V hlavu z dvoulitra co se daval do New beetlu, kod motoru se nepamatuju. Hlavni je ze ma saci kanaly zepredu

phoutou:

Obrázek


Ta hlava pasuje bez uprav na 1.8 JH?
BMW E46 330d
VW Golf Cabrio Karmann 1.8 72kW

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

Taky jsem začal.
Přílohy
201703012781.jpg

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od lister »

co to bude, až to bude ? první 4 válec s pěti klapkama ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

Přeplňovaná 1,8 8v kompresorem. Doufám.

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

Ještě je na tom ale spousta práce.
Přílohy
20180515_220539.jpg

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od Majsha »

David Hošek píše:Přeplňovaná 1,8 8v kompresorem. Doufám.
Stejně jako lister jsem už nějaký motory dělal, ale tohle pravděpodobně bude spíš nefunkční nesmysl... To jako chceš dopovat kompresorem karburátory ??

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

Ano.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od lister »

můžeš nám nastínit jak si představuješ fungování motoru s pěti klapkama ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

Hlavní klapka reguluje tlak vzduchu z kompresoru, který proudí setrvačnou silou přes karburátory v době přechodu plného+částečného zatížení a volnoběžným stavem. Hlavně z plného zatížení.
Pokud by tam hlavní klapka nebyla, směs by se "odrazila" od zavřených škrtících klapek a vracela by se nazpět přes trysku, kde by se směs znovu obohatila a poté opět vracela nazpět ke klapkám, a to až do poklesu tlaku.
Toto není samozřejmě v řádech desítek procent při zvážení průřezu, délky a tlaku v sání.
Regulací hlavní klapky se toto eliminuje na minimum a obtokovým ventilem přepustím tlak z kompresoru mimo sání.

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

V podstatě to vypadá nějak takhle.
Přílohy
_Intake_manifold_assembly-control_valve_1.jpg
_Intake_manifold_assembly-control_valve_1-cut.jpg

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od lister »

jak bude ta klapka ovládaná ?

nebylo by jednodušší, spolehlivější a levnější použít vstřikování ? když už máme to 21 století :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
David Hošek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 25.08.2010 06:28
Bydliště: Hořice
Kontaktovat uživatele:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Příspěvek od David Hošek »

Klapka bude ovládána synchonizovaně se škrtícími klapkami s možností samostatného doladění úhlu.

Jednodušší možná pro tebe, koukal jsem na tvoji práci a moc se mi líbí,
přistupuješ k tomu tak, jak by se mělo, žádné látání a tuzing!
Já nejsem s elektrikou moc kamarád a moc mě nezajímá. Jediný, co bude elektrický na motoru bude zapalování.
Za další, fascinují mě mechanické věci, ještě ve spojení s funkčností a designem. Karburátor je pro mě fascunující tím,
jak funkční a jednoduchý je.
Samozřejmě účinnost není taková jako u vstřikování, na druhé straně je funkčnost a jednoduchost.

Spolehlivost v porovnání se vstřikováním je na diskuzi. V karburátorech není nic, co by odcházelo z důvodu špatné konstrukce, nebo únavy materiálu, možná membrány na šoupátkách, ale i ty vydrží spoustu let. Auto není na denní používání, takže se možná nedožiju toho, že se rozpadnou.
A kromě sond na celkový a statický tlak tam nic není.
Nic není integrované, vše se dá rozebrat, vyměnit. A kromě karburátorů, kompresoru a hlavní klapky je všechno na sání moje konstrukce.

Levnější možná, kouzlo je v tom, že tam není moc dílů, karburátory stojí tak 5-6.000, sání bych musel stejně řešit,
a zbytek motoru bych musel sehnat tak jako tak.
Vstřiky se budou pohybovat na stejné cenové úrovni (myslím), připočítáš řídící jednotku a zhruba budeme na stejné ceně.
Kdybych započítal cenu sady trysek, tak to bude asi víc.

Vím, že se dají stáhnout křivky vstřikování, upravit je v softwaru a ladit daleko efektivněji než-li karburátory,
ale pro mě je toto zajímavější.

Odpovědět

Zpět na „Motorsport“