Stránka 5 z 6

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 06.07.2012 12:52
od Marosh16v
na škodovky 130, se taky používaly 40 webery...

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 06.07.2012 22:29
od lister
jenže karbec má difuzor a pomocnej difuzor, takže ten skutečnej průměr je menší , zatímco u ITB je průměr klapky prakticky průměr celýho sání..

zbytečně velkýma klapkama si nepomůžeš k výkonu, ale k problémům

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 25.03.2013 18:19
od free4ride
neleži někomu doma ta hlava z toho new beatla ? jak sem se tak dival tak jich moc není

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 20.09.2013 00:38
od dred16
Majsha píše:Chces radu ? Sezen si 8V hlavu z dvoulitra co se daval do New beetlu, kod motoru se nepamatuju. Hlavni je ze ma saci kanaly zepredu

phoutou:

Obrázek


Ta hlava pasuje bez uprav na 1.8 JH?

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 15.05.2018 13:46
od David Hošek
Taky jsem začal.

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 15.05.2018 14:08
od lister
co to bude, až to bude ? první 4 válec s pěti klapkama ?

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 15.05.2018 15:25
od David Hošek
Přeplňovaná 1,8 8v kompresorem. Doufám.

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 16.05.2018 12:26
od David Hošek
Ještě je na tom ale spousta práce.

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 18.05.2018 16:09
od Majsha
David Hošek píše:Přeplňovaná 1,8 8v kompresorem. Doufám.
Stejně jako lister jsem už nějaký motory dělal, ale tohle pravděpodobně bude spíš nefunkční nesmysl... To jako chceš dopovat kompresorem karburátory ??

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 23.05.2018 15:29
od David Hošek
Ano.

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 23.05.2018 19:00
od lister
můžeš nám nastínit jak si představuješ fungování motoru s pěti klapkama ?

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 24.05.2018 06:07
od David Hošek
Hlavní klapka reguluje tlak vzduchu z kompresoru, který proudí setrvačnou silou přes karburátory v době přechodu plného+částečného zatížení a volnoběžným stavem. Hlavně z plného zatížení.
Pokud by tam hlavní klapka nebyla, směs by se "odrazila" od zavřených škrtících klapek a vracela by se nazpět přes trysku, kde by se směs znovu obohatila a poté opět vracela nazpět ke klapkám, a to až do poklesu tlaku.
Toto není samozřejmě v řádech desítek procent při zvážení průřezu, délky a tlaku v sání.
Regulací hlavní klapky se toto eliminuje na minimum a obtokovým ventilem přepustím tlak z kompresoru mimo sání.

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 24.05.2018 06:15
od David Hošek
V podstatě to vypadá nějak takhle.

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 24.05.2018 07:16
od lister
jak bude ta klapka ovládaná ?

nebylo by jednodušší, spolehlivější a levnější použít vstřikování ? když už máme to 21 století :wink:

Re: karburatory s r1 yamaha na 1,8 8v

Napsal: 24.05.2018 08:37
od David Hošek
Klapka bude ovládána synchonizovaně se škrtícími klapkami s možností samostatného doladění úhlu.

Jednodušší možná pro tebe, koukal jsem na tvoji práci a moc se mi líbí,
přistupuješ k tomu tak, jak by se mělo, žádné látání a tuzing!
Já nejsem s elektrikou moc kamarád a moc mě nezajímá. Jediný, co bude elektrický na motoru bude zapalování.
Za další, fascinují mě mechanické věci, ještě ve spojení s funkčností a designem. Karburátor je pro mě fascunující tím,
jak funkční a jednoduchý je.
Samozřejmě účinnost není taková jako u vstřikování, na druhé straně je funkčnost a jednoduchost.

Spolehlivost v porovnání se vstřikováním je na diskuzi. V karburátorech není nic, co by odcházelo z důvodu špatné konstrukce, nebo únavy materiálu, možná membrány na šoupátkách, ale i ty vydrží spoustu let. Auto není na denní používání, takže se možná nedožiju toho, že se rozpadnou.
A kromě sond na celkový a statický tlak tam nic není.
Nic není integrované, vše se dá rozebrat, vyměnit. A kromě karburátorů, kompresoru a hlavní klapky je všechno na sání moje konstrukce.

Levnější možná, kouzlo je v tom, že tam není moc dílů, karburátory stojí tak 5-6.000, sání bych musel stejně řešit,
a zbytek motoru bych musel sehnat tak jako tak.
Vstřiky se budou pohybovat na stejné cenové úrovni (myslím), připočítáš řídící jednotku a zhruba budeme na stejné ceně.
Kdybych započítal cenu sady trysek, tak to bude asi víc.

Vím, že se dají stáhnout křivky vstřikování, upravit je v softwaru a ladit daleko efektivněji než-li karburátory,
ale pro mě je toto zajímavější.