Motor 1.8T 20V - řetěz rachtá
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Motor 1.8T 20V - řetěz rachtá
Ahoj, mam motor 1.8T 20V APU v B5 - když akceleruju a nebo naopak pustim plyn, že se motor roztáčí nebo dotáčí, tak z prostoru kde by měl být řetízek mezi vačkama, se ozývá zvuk rachtajícího řetízku...
Je mi jasný že to budu muset asi vyěnit, že je asi vytahanej, žádnej napínák tam asi neni? Jak moc může bejt defektní že rachtá? Není to o hubu s tím vůbec jezdit?
Prosím poradťe
Na webu jsem to nasel toto, jestli to je ono..
http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=6683287
Je mi jasný že to budu muset asi vyěnit, že je asi vytahanej, žádnej napínák tam asi neni? Jak moc může bejt defektní že rachtá? Není to o hubu s tím vůbec jezdit?
Prosím poradťe
Na webu jsem to nasel toto, jestli to je ono..
http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=6683287
- Přílohy
-
- vackovy-retizek.jpg (30.9 KiB) Zobrazeno 3232 x
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.8T 20V - řetěz rachtá
takze nikdo nevi proc kdyz se ptam pokazdy na neco ja, to nikdo nevimarwin píše:Ahoj, mam motor 1.8T 20V APU v B5 - když akceleruju a nebo naopak pustim plyn, že se motor roztáčí nebo dotáčí, tak z prostoru kde by měl být řetízek mezi vačkama, se ozývá zvuk rachtajícího řetízku...
Je mi jasný že to budu muset asi vyěnit, že je asi vytahanej, žádnej napínák tam asi neni? Jak moc může bejt defektní že rachtá? Není to o hubu s tím vůbec jezdit?
Prosím poradťe
Na webu jsem to nasel toto, jestli to je ono..
http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=6683287
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
řetěz může bejt vytahanej, napínák tam na rozdíl od starších 16V motoru je, další možnost je ,že řetěz je OK ale napínák nenapíná a pak by tady byla ještě možnost že to dělá zdvihátko(ka)..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
jee dekuju zes me v tom nenechal - protoze to zacalo docela naraz, nebylo to moc pozvolne, jamo ze by se to horsilo horsilo, ale odeslo to behem par dnu, tak si tipuju ze je neco s tim napinakem, zejtra to zkusim teda rozebrat, zdvihatko me taky napadlo, ale aspon se mi ted do toho chce vice, kdyz vim co me tam ceka...lister píše:řetěz může bejt vytahanej, napínák tam na rozdíl od starších 16V motoru je, další možnost je ,že řetěz je OK ale napínák nenapíná a pak by tady byla ještě možnost že to dělá zdvihátko(ka)..
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- rl
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Ahoj, snad u kazdeho 1.8T pry pri cca 150.000 dochazi k teto zavade.
Napinak zacne padat, retizek rachtat. Cena u motoru s EUR4 je cca 14.000!!!! za napinak a 2.000 za retizek. U EURO3 je napinak za cca 3000. Neni to pry zadna katastrofalni zavada, menit pry staci az pri desnym rachtani, ktery otravuje zivot...Jak si dopad???
Napinak zacne padat, retizek rachtat. Cena u motoru s EUR4 je cca 14.000!!!! za napinak a 2.000 za retizek. U EURO3 je napinak za cca 3000. Neni to pry zadna katastrofalni zavada, menit pry staci az pri desnym rachtani, ktery otravuje zivot...Jak si dopad???
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
No tak jsem mel viko dole...šimek píše:Bude to jednoznačně řetěz, asi vytahenej nebo seklej napínák. Uvidíš až to rozděláš. Na hydroštěl bych to neviděl, to by jsi poznal. Nebo nepoznal?
Retez byl na napinaku naplej jak guma od trenyrek - zadna vule ani milimetr, napinak se velkou silou dal stlacit o par milimetru, pak hned zase vylitnul a napnul retez.
Tak me napada jedine ze by byl uz ten retez tak moc vytahanej a delal tydle podivny zvuky, kdyby to aspon delal porad, ale ono to rachta jen pri malejch otackach, kdyz to poradne orostuju ze je v zaberu je ticho, kdyz to jen tak solicham tak to cvrlika, cinka, strasnej zvuk
Co je to prosimte "hydroštěl" to nevim co je.
Napada me ze odeslo nejaky ze zdvihatek, je jich tam ale 20, takze to bude take tak okolo 10.000 za vsechny co, hledat to rozbity asi nema smysl?
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
kdyz to je studeny tak to dela o hodne vic, kdyz se to zahreje je to jiny, takze to na teplotu motoru, a oleje ma urcite navaznost, obcas kdyz je motor teplej se to i ztrati uplne nebo se to fakt minimalizuješimek píše:Hydroštel je právě nazdvihátko ventilů. Automaticky vymezuje vůly ventilů právě díky oleji, proto hydroštel. Dělá to jen teplé nebo i studené. Při prvním startu třeba ráno?
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Jinak než se dáš do výměny hydroštelů tak udělej jeden pokus, stojí to za to a hlavně to je za 300,. Já jsem to používal na A80 a maximální spokojenost. Tam mě cvakaly rovnou tři hydroštely a to byl koncert, fakt síla, motor natočeno přes 200 000 km, tak si to dovedeš představit, po nalití tohoto, měl jsem to na doporučení absolutní klid, dokonce ani při ranním studeném startu se nestalo, že by zacvakaly ventily než nasají olej. Určitě to vyzkoušej a když to přestane, tak aspoň víš, že je nějaký vadný, když ne, tak bych hledal jinde.
http://www.liqui-moly.cz/index.php?page ... &Itemid=38" target="_blank
http://www.liqui-moly.cz/index.php?page ... &Itemid=38" target="_blank
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Tím spíš vyzkoušej to co jsem popisoval. Vypadá to opravdu na hydroštel.marwin píše:kdyz to je studeny tak to dela o hodne vic, kdyz se to zahreje je to jiny, takze to na teplotu motoru, a oleje ma urcite navaznost, obcas kdyz je motor teplej se to i ztrati uplne nebo se to fakt minimalizuješimek píše:Hydroštel je právě nazdvihátko ventilů. Automaticky vymezuje vůly ventilů právě díky oleji, proto hydroštel. Dělá to jen teplé nebo i studené. Při prvním startu třeba ráno?
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
No koupil jsem a nalil jsem tam vcera todle - doporucili mi to a prodali prim ove vw servisu, za chvili to jdu zkusit nastartovatšimek píše:Tím spíš vyzkoušej to co jsem popisoval. Vypadá to opravdu na hydroštel.marwin píše: kdyz to je studeny tak to dela o hodne vic, kdyz se to zahreje je to jiny, takze to na teplotu motoru, a oleje ma urcite navaznost, obcas kdyz je motor teplej se to i ztrati uplne nebo se to fakt minimalizuje
http://www.click2add.co.uk/index.html?t ... lang=en-gb" target="_blank
treba to taky pomohlo, vcera to cvakalo porad stejne...
Jedu dneska na dovolenou, takze dalsi komenty k tomuto tematu dam az pristi tyden, ale uvidime, treba to ted nastartuju a bude ticho.
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
- marwin
- Jezdec
- Příspěvky: 211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: seVWerní čechy
- Kontaktovat uživatele:
nalil a ujel asi 100km, dneska dalsich 25 a ted jedu na dovcu, takze tak 1000 tam a 1000zpet, ale neprestalo to, jeste se ozvu, zatim diky!šimek píše:Uvidíš, ono to začne být znát tak po 20 km, takže jestli jsi to tam jen nalil, tak asi nic nepoznáš. Dej určitě vědět.
Passat B5 (1999) 1.8T 20V
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele: