1,6 nedostatečné mazání

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
bert
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 09.10.2007 08:23
Bydliště: Plzeň

1,6 nedostatečné mazání

Příspěvek od bert »

Zdravím, mam 1.6 AHL 170tis? km, po problémech se silně a dlouze klepajícími ventily za studeného počasi vyměněny hydroštely, žádné podstatné zlepšení, cvakají 1-2 minuty a navíc se přidalo cvrlikání v tahu v rozsahu 2500-3200 ot. Tak jsem vyrazil na mazání, nejdříve výměna oleje z 10w na 5W a nakonec jsem zkusil i 15w-40. Žádná změna, jen při nižší teplotě to 5W o něco rychleji zaplní, ale cvrliká to i 10km. Zkusil jsem měřit tlak oleje. Po nastartování studeného skoro 4bary, po ohřátí na volnoběh 1,4baru, při 2000 ot. 3,2bary (tedy podle knížky ještě OK), ale při jakémkoliv zvýšení otáčet, tlak vždy nepatrně stoupne a hned se vrátí na 3,2 , jako by se nějaký ventil otevřel. Měl bych tedy dotaz, jestli je možné dosáhnou tlaku (je-li motor v pořádku) 5 - 6 barů, tak jak tu někdo psal, a nebo ten horní tlak omezí regulátor, který je u filtru oleje a je nastaven asi na 4bary. Není mi také jasná funkce ventilu, který je někde ve vaně (nemyslím 12barový u čerpadla) a otevírá při asi 3,2 do trysky ostřikující válce. Nevím do čeho se mám pustit, čistit sítko, vyměnit čerpadlo nebo měnit držák filtru. Mechanika motoru zřejmě není špatná, protože za teplého počasí uvedené efekty po pár km zmizí (olej je zřejmě řídký). Napadá mě ještě přicpaný kanálek. Pravda je, že delší a větší mlácení je na válci blíže k řidiči. Díky!

bert
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 09.10.2007 08:23
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 nedostatečné mazání

Příspěvek od bert »

Tak je rozhodnuto, pustím se do výměny olejového čerpadla. Může mi prosím někdo poradit, co je lepší? Dělat to na heverech, kdy jsou kola vyvěšený, nebo na nájezdech. Myslím kvůli uvolnění nápravy. O kolik je potřeba zvednout motor? Díky!

bert
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 09.10.2007 08:23
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 nedostatečné mazání

Příspěvek od bert »

Po dlouhé zimě a nechuti se pod tím válet, konečně vyměněno olejové čerpadlo. Ventily jsou ihned po nastartování (i při teplotách kolem 0) zticha. Nepatrné cvrlikání bylo ještě slyšet těsně pod 3 tis. otáček. Výměna oleje 5W za 10W to spravila a je klid. Tlak oleje už jsem neměřil. Mimochodem sítko bylo naprosto čisté a na čerpadle jen drobné rýhy z boku kol. Jinak děláno na dvou heverech, příčnou štanglí a háky přizvednutý motor (cca 5cm), dole odšroubovaný předek nápravy a pak šla vana jakž takž ven. Na šrouby v dírách u převodovky to chce dlouhý imbus, oříšek s imbusem, špatný.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“