VW Passat 2.8 - starty v zimě

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
sateza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 03.04.2010 08:01

VW Passat 2.8 - starty v zimě

Příspěvek od sateza »

Zdravím,

mám VW Passat 2.8 4motion, r.v. 2003. Mám v něm sice namontováno LPG, ale můj dotaz směřuje k benzínu, na který auto startuje. Jedná se o první start při zcela studeném motoru. Hlavně tedy po ránu. Teď, když už teploty padají dolů a jsou kolem 0°, tak auto špatně startuje, resp. nastartuje normálně, ale pak je problém s otáčkami. Předpokládám, že může být něco šptně s elektronickým sytičem. Nastartuji a otáčky jsou kolem 1.100. Jenže hned na to padají k 700 a zase vyletí na 1.200 nebo 1.100 a zase hned spadnou na 700, až má auto tendenci skoro chcípnout. Ale zase to sytič vytáhne na 1.200 a hned na to zase spadne k 700 až to chce skoro chcípnout. Nešlapu samozřejmě na plyn. takto se to opakuje asi 10x, po čemž se to už ustálí zhruba na 900 otáčkách a už otáčky nelítají. Pak už jen při postupném zahřívání klesnou otáčky až na volnoběžné. Když už je motor teplý, tak samozřejmě problém se starty nebo spíš s otáčkami, není.

Předpokládám, že by mohl být problém s elektronickým sytičem? Díky za rady.


EDIT 9.11.2016:


Tak ještě poznatek... mám totiž z aliexpressu OBD koncovku s bluethoot, se kterou lze pomocí mobilu v namě nainstalovanou app Torque číst a mazat chyby, ale rovněž zobrazuje velké množství aktuálních informací. Takže jsem pomocí tohoto alespoň dal načíst chyby. Není to samozřejmě klasická diagnostika a nedá se to s diagnostikou vůbec srovnávat, ale používám to hlavně na smazání checku, který prostě u LPG občas za rok vyskočí.
Ukázalo mi to "chybový kód P0172". Jasně, tohle je jen obecná informace. Na netu se ale píše, že to může být příliš bohatá směs. Nevím, nejsem mekánik :-). Nicméně jsem tuto chybu smazal a dnes ráno, byla teplota -3 °C, tak start byl úplně v pohodě a bez jakéhokoli poklesu otáček.

Nicméně při jízdě do práce mi několikrát check začal problikávat. Nezůstal svítit, ale jen asi 5x, možná 7x zablikal a pak zase přestal. Při jízdě jsem zkoušel ještě přepínat mezi LPG a benzínem a vypozoroval jsem, že když prudce sešlápnu plynový pedál, tak na LPG auto mírně 2x až 3x škublo, když jsem to samé udělal při benzínu, tak bez škubání krásně táhlo. Takže to musí souviset s LPG, nicméně ty starty jsou otázka benzínu, protože to startuje na benzín a až při teplotě 35 °C se přepíná na LPG. Zřejmě tam bude kombinace dvou nebo více drobností, které se takto projevují. V pondělí mám jet k tomu "plynaři", který mi LPG montoval, tak uvidím. Dělá i klasické opravy aut, takže snad to dá dohromady celé. Mám LPG už skoro 4 roky a bez jediné chybičky, takže možná už bude potřeba něco vyměnit.


Snad tedy někdo alespoň napoví. :-(
VW Tiguan 2.0 TDI Track&Field

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: VW Passat 2.8 - starty v zimě

Příspěvek od xerxes »

mrkni se na teplotni čidlo to by mohlo taky něco dělat pak vahy vzduchu,klapku bych taky ještě vyčistil a nastavil,dělalo mi kdysi taky problém v podtlacích salo to faleš,kdybys byl odněkud ze sev.moravy tak bych ti na to mrknul

sateza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 03.04.2010 08:01

Re: VW Passat 2.8 - starty v zimě

Příspěvek od sateza »

Byl to vadny LPG vstrik na 2 valci. Jednak to cukalo pri jizde a jednak pri startu...tlacil se plyn do benzinu a naopak asi. Vymenen tento vadny vstrik a jak starty, tak vsenje v poho.
VW Tiguan 2.0 TDI Track&Field

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: VW Passat 2.8 - starty v zimě

Příspěvek od xerxes »

:good:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“