Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 24.07.2010 14:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.07.2010

Příspěvky:

6

Ahoj jsem novým majitelem Passata s motorem 1.8T a z různých časopisů se dočítám co se na tom autě může podělat. Dočetl jsem se také, že se zanáší sítko olejového čerpadla karbonem v motoru. Je prý potřeba sundat ol. vanu a sítko vyčistit. Mám najeto 135 000 km a jsem po výměně oleje. Tak jsem se chtěl zeptat jestli jste se s tím setkali a jestli poradíte na co si mám dát ještě pozor (např. praskání řemene, zapalování svíček atd..)Děkuji Burak


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 24.07.2010 14:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.07.2010

Příspěvky:

6

Ještě jsem se chtěl zeptat jak je to s turbem? V práci mi radili, abych auto každou jízdu protáhnul, aby se turbo otevřelo celý, jinak se prý zanese a budu ho muset čistit. A když dojedu tak je potřeba auto nechat 3 min. vrčet na volnoběh, aby se turbo vychladilo. Nekamenujte mě, mám auto s turbem poprvé.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 24.07.2010 15:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1947

Bydliště:

Olomouc

burak123 píše:
Ještě jsem se chtěl zeptat jak je to s turbem? V práci mi radili, abych auto každou jízdu protáhnul, aby se turbo otevřelo celý, jinak se prý zanese a budu ho muset čistit. A když dojedu tak je potřeba auto nechat 3 min. vrčet na volnoběh, aby se turbo vychladilo. Nekamenujte mě, mám auto s turbem poprvé.
3 minuty je blbost.. staci pul minuty a nebo dojizdet trasu klidnou jizdou.. pokud jedes delsi trasu po dalnici nebo to hodne vytacis tak pak ma smysl nechat auto delsi dobu dobehnout na volnobeh ale i tak jsou 3 minuty prestreleny.. minuta bude stacit ;).. a to protahovani turba kazdou jizdu je taky blbost ;).. staci jednou/dvakrat tydne :)

_________________
Servis PC a Notebooků - Olomouc nebo zde na VW Clubu případně na webu

_________________
GIV GTI 110@155kW a jmenuje se Marcel :D


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 25.07.2010 15:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.04.2008

Příspěvky:

522

Bydliště:

Skuteč

Tak tak,to protahování platí spíš pro naftový motory,to turbo se zasírá sazeme,kterých je v benzínu oproti naftě opravdu málo.Měl jsem tenhle motor tak vím o čem mluvím,to dochlazování bych nepodceňoval i když je turbo chlazený vodou tak když ho trošku proženeš tak svítí jak kamna.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 31.07.2010 12:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

09.08.2009

Příspěvky:

410

Bydliště:

Olomoucký kraj

jo dochlazování bych nepodceňoval... :wink:

_________________
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw


Nahoru
 ICQ  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 26.08.2010 18:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.04.2008

Příspěvky:

348

Bydliště:

SK-Levice

bundis píše:
Tak tak,to protahování platí spíš pro naftový motory,to turbo se zasírá sazeme,kterých je v benzínu oproti naftě opravdu málo.Měl jsem tenhle motor tak vím o čem mluvím,to dochlazování bych nepodceňoval i když je turbo chlazený vodou tak když ho trošku proženeš tak svítí jak kamna.



na 1.8T AWT je turbo chladene vodou? 8O 8O

_________________
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin Obrázek LPG Obrázek
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952

_________________
VW Passat B5.5, 2001, 1.8T AWT 110kW, Highline


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 31.08.2010 10:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.01.2010

Příspěvky:

171

Bydliště:

Žďár nad Sázavou

Marshall007 píše:
bundis píše:
Tak tak,to protahování platí spíš pro naftový motory,to turbo se zasírá sazeme,kterých je v benzínu oproti naftě opravdu málo.Měl jsem tenhle motor tak vím o čem mluvím,to dochlazování bych nepodceňoval i když je turbo chlazený vodou tak když ho trošku proženeš tak svítí jak kamna.



na 1.8T AWT je turbo chladene vodou? 8O 8O


Si piš že je chlazené vodou. Taky jsem na to čuměl jak koza na nový vrata ale je. Každá 1.8 T má turbo chlazené vodou. Ono je to asi pro to že teplota výfukových plynů u benzínu je vyšší než u dieslu.

_________________
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

_________________
Hraju si na řidiče MKD...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 15:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.09.2008

Příspěvky:

19

Bydliště:

Most, Plzeň

Ptal ses ještě na to sítko. Já mám najeto také 135 tisíc, preventivně jsem ho chtěl vidět, popř. vyčistit. Vyndat ho je peklo, pokud na to nemáš vybavení, nelze to jinak než uvolnit motor na jedné straně ze silentbloku a povytáhnout ho o pár čísel nahoru, pak se k sítku dostaneš, díky napůl odklopené vaně. No a můj případ byl takový, že jsem ho tedy vyndal, ale kdyby mi někdo řekl, že ho tam dal včera rovnou z továrny, tak by nebyl důvod mu nevěřit :-) No ale sichr je sichr...

_________________
VW Passat B5 1,8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 20:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.01.2010

Příspěvky:

171

Bydliště:

Žďár nad Sázavou

luc20 píše:
Ptal ses ještě na to sítko. Já mám najeto také 135 tisíc, preventivně jsem ho chtěl vidět, popř. vyčistit. Vyndat ho je peklo, pokud na to nemáš vybavení, nelze to jinak než uvolnit motor na jedné straně ze silentbloku a povytáhnout ho o pár čísel nahoru, pak se k sítku dostaneš, díky napůl odklopené vaně. No a můj případ byl takový, že jsem ho tedy vyndal, ale kdyby mi někdo řekl, že ho tam dal včera rovnou z továrny, tak by nebyl důvod mu nevěřit :-) No ale sichr je sichr...

Jo na to už pár pasátistů doplatilo že jsi mysleli jak mají krásné sítko čerpadla.Já jsem měl taky síto čisté jak z továrny ikdyž tam bylo 250 000 km. Jenomže čepadlo je sice hezký zvenku, ale uvnitř je totál našrot.... Na to bacha. Doporučuji tak za 150 000 km si to čerpadlo preventivně vyměnit. Dá se sehnat i za 2500 kč a máte klid. Síto se vám nezasere, ale čerpadlo přestane tlačit olej a než si to všimnete tak je něco zadřenýho...

_________________
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

_________________
Hraju si na řidiče MKD...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 15.10.2010 13:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.08.2009

Příspěvky:

139

Bydliště:

Zlín

jen laický dotaz .... Jak se dávají do interiéru ty přídavné budíky (voltmetr, teplota vody, atd.) .. tak se dává i tlak oleje ... No a tam by bylo vidět, jestli správně čerpadlo tlačí, ne?

_________________
The World Is Mine ⎝⏠⏝⏠⎠
http://www.StreetRiders.cz

_________________
Opel Vectra A, 1.6i + VW Passat B5, 1.8T


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 20.10.2010 23:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.01.2010

Příspěvky:

171

Bydliště:

Žďár nad Sázavou

Kajosek píše:
jen laický dotaz .... Jak se dávají do interiéru ty přídavné budíky (voltmetr, teplota vody, atd.) .. tak se dává i tlak oleje ... No a tam by bylo vidět, jestli správně čerpadlo tlačí, ne?

Teoreticky by zo šlo, prakticky taky ,ale podle mě je ti ptákovnia to tam dávat. Hlídá ti to elektronika, která sice není neomylná, ale myslím jsi že v 99% si ten tlak oleje dokáže auto kontrolovat samo. Jakmile začne hlásit nízký tlak oleje je to potřeba řešit okamžitě a ne se spolíhat na to že to se samo nějako srovná a jezdit s tím. Hned je potřeba proměřit kolik tlačí čerpadlo a prověřit jestli to není někde zacpaný. To je asi tak muj názor k externím budíkum....

_________________
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

_________________
Hraju si na řidiče MKD...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 21.10.2010 08:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.08.2009

Příspěvky:

139

Bydliště:

Zlín

Lukas44 píše:
Kajosek píše:
jen laický dotaz .... Jak se dávají do interiéru ty přídavné budíky (voltmetr, teplota vody, atd.) .. tak se dává i tlak oleje ... No a tam by bylo vidět, jestli správně čerpadlo tlačí, ne?

Teoreticky by zo šlo, prakticky taky ,ale podle mě je ti ptákovnia to tam dávat. Hlídá ti to elektronika, která sice není neomylná, ale myslím jsi že v 99% si ten tlak oleje dokáže auto kontrolovat samo. Jakmile začne hlásit nízký tlak oleje je to potřeba řešit okamžitě a ne se spolíhat na to že to se samo nějako srovná a jezdit s tím. Hned je potřeba proměřit kolik tlačí čerpadlo a prověřit jestli to není někde zacpaný. To je asi tak muj názor k externím budíkum....

no však jasně :-) já jen reagoval na to, že i tam to jde vidět, že se něco děje :mrgreen:

_________________
The World Is Mine ⎝⏠⏝⏠⎠
http://www.StreetRiders.cz

_________________
Opel Vectra A, 1.6i + VW Passat B5, 1.8T


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.8T jak často čistit sítko olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 24.10.2010 13:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.04.2008

Příspěvky:

348

Bydliště:

SK-Levice

ja som zasa velmi premyslal nad budikom tlaku oleja, ale neviem ake si vybrat, a kam ho potom zapojit :( ci je to elektricke alebo mechanicke, a bude treba tahat daku hadicku do interieru a podobne...
Ak by mal dakto osobnu skusenost a poradil mi bol by som velmi rad. Dakujem.

_________________
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin Obrázek LPG Obrázek
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952

_________________
VW Passat B5.5, 2001, 1.8T AWT 110kW, Highline


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group