1,6 nedostatečné mazání
Napsal: 23.09.2010 15:16
Zdravím, mam 1.6 AHL 170tis? km, po problémech se silně a dlouze klepajícími ventily za studeného počasi vyměněny hydroštely, žádné podstatné zlepšení, cvakají 1-2 minuty a navíc se přidalo cvrlikání v tahu v rozsahu 2500-3200 ot. Tak jsem vyrazil na mazání, nejdříve výměna oleje z 10w na 5W a nakonec jsem zkusil i 15w-40. Žádná změna, jen při nižší teplotě to 5W o něco rychleji zaplní, ale cvrliká to i 10km. Zkusil jsem měřit tlak oleje. Po nastartování studeného skoro 4bary, po ohřátí na volnoběh 1,4baru, při 2000 ot. 3,2bary (tedy podle knížky ještě OK), ale při jakémkoliv zvýšení otáčet, tlak vždy nepatrně stoupne a hned se vrátí na 3,2 , jako by se nějaký ventil otevřel. Měl bych tedy dotaz, jestli je možné dosáhnou tlaku (je-li motor v pořádku) 5 - 6 barů, tak jak tu někdo psal, a nebo ten horní tlak omezí regulátor, který je u filtru oleje a je nastaven asi na 4bary. Není mi také jasná funkce ventilu, který je někde ve vaně (nemyslím 12barový u čerpadla) a otevírá při asi 3,2 do trysky ostřikující válce. Nevím do čeho se mám pustit, čistit sítko, vyměnit čerpadlo nebo měnit držák filtru. Mechanika motoru zřejmě není špatná, protože za teplého počasí uvedené efekty po pár km zmizí (olej je zřejmě řídký). Napadá mě ještě přicpaný kanálek. Pravda je, že delší a větší mlácení je na válci blíže k řidiči. Díky!