Stránka 1 z 1

chrastěni v motoru

Napsal: 24.11.2010 21:24
od Calibra
Caute lidicky mam takovy malinkaty problem nedavno mi v motoru zacalo neco chrastit ne cvakat ale chrstit je to v okoli ventilatoru a rozvodu ale rozvody jsou delane 10tis km z5 nestalo uz s eto nekomu? díky za rady

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 25.11.2010 10:39
od Calibra
tak dneska po ránu jsem přisel a pri studenem startu to zní jako cvakaní nejakeho rele. Radeji s ezeptám jetsloi s tím nema nekdo zkušenost nez se do toho pustím. Díkes :D

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 07.12.2010 21:46
od koks
to je husty, mam stejnej problem chrasteni v okolí ventilatoru a serva a remenu při 1900 ot/min - 2000.
Byl jsem v servisu a rikal, že by to mohlo bejt ložisko v servu nebo nejaká kladka v rozvodech. Každopadně budu menit klinový řemen a prej až to vyndaj tak se uvidi.. kdyby někdo vědel co stím určite pište prosim.

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 24.12.2010 08:25
od Deepblue
Tak to chrastění se mi dnes ráno v motoru objevilo taky. Když jsem vyjel, myslel jsem si nejdřív, že někde v dálce houká sanitka, ale pak jsem zjistil, že ten houkací zvuk jde z motoru, když přidám a uberu plyn, jako sanitní houkačka. Když jsem přijel na parkoviště a na volnoběh jsem přidával plyn, vypadalo to, jakoby něco ze země nassávalo štěrk a chrastilo to ze spodu na palubní desku. To se jistě nedělo, jenom ten zvuk tak vypadal. Tak to netuším příčinu.

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 03.01.2011 16:08
od frankeee
Deepblue píše:Tak to chrastění se mi dnes ráno v motoru objevilo taky. Když jsem vyjel, myslel jsem si nejdřív, že někde v dálce houká sanitka, ale pak jsem zjistil, že ten houkací zvuk jde z motoru, když přidám a uberu plyn, jako sanitní houkačka. Když jsem přijel na parkoviště a na volnoběh jsem přidával plyn, vypadalo to, jakoby něco ze země nassávalo štěrk a chrastilo to ze spodu na palubní desku. To se jistě nedělo, jenom ten zvuk tak vypadal. Tak to netuším příčinu.
Mě takhle dlohou dobu chrastilo turbo než jsem přišel na to co to je :roll:

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 04.01.2011 07:31
od Deepblue
No nazdar! 8O

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 04.01.2011 07:40
od frankeee
Mě to rachotilo, když jsem třeba na volnoběh šlápnul po plynu nebo když jsem měl zařazenou rychlost a jel jsem bez plynu, tak to rachotilo, jakoby byl nějaký plech uvolněný a o něco třískal :roll: možná že ti to dělá něco jiného 8O Ale mě už ani to turbo tak dobře netáhla až přestalo fungovat úplně, ty lopatky v turbu byly úplně zničené, tak jsem dával nové :roll:

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 04.01.2011 19:10
od Deepblue
No je to takový jak to popisuju, na volnoběh když přidávám plyn, tak tam tak chrastí, když otáčky kulminujou, je to nejvís, pak to s otáčkama opadá. Takže spojitost s nějakou rotací to má. Já jsem turbo nikdy neměl, tak ani neumím posoudit jak by správně mělo běhat. Když dám takovej nespolehlivej příklad, řekněme že mám stoupat do kopce , prudšího tak těch 12°, kolik by mělo turbo vytáhnout tak maximální rychlost? Předpokládám hooodně dlouhej kopec, aby se dosáhlo maximálky.

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 04.01.2011 19:59
od frankeee
Nevím jak s maximální rychlosttí ale než mi turbo úplně odešlo tak nemělo už žádnou snahu zrychlovat třeba v kopci. Teď jedu do kopce a kdykoli přidám plyn, tak to pěkně táhne. Cestou z práce mám takový delší kopec a bezproblému to z 50 km/h vyjedu při rychlosti 130-140 km/h. Čím více se to vytočí na jednotlivých stupních, tak to jede líp a svižněji.

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 05.01.2011 06:56
od Deepblue
Jo, díky , jako pro přibližnou orientaci to stačí. Zkusím to, ale až nebude namrzlo :old: Ty jsi dával turbo nový, nebo repas?

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 05.01.2011 07:03
od frankeee
Sehnal jsem si nové za 12 000,- protože za repas chtěli 10-11 000,- + jsem dával nový olejový kanál k turbu, to byla podmínka prodejce pro reklamaci turba.

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 06.01.2011 07:49
od Deepblue
V Passatu turbo jezdím jen krátce, takže to mám tendenci pořád optrně oťukávat. Z předchozí plechovčičky Forda Escorta mám návyky, že jsem tradičně při cca 100km/h pod kopcem hodil trojku a šlapal naplno abych vůbec stíhal ostatním. Ještě jsem tohle v Passatu nezkusil. Stejný kopec i za 4 vyjedu poměrně svižně.

Re: chrastěni v motoru

Napsal: 08.02.2011 19:14
od shiTT
pokud mohu doporucit, zkuste si procist toto tema. Mam tento problem jiz za sebou. Je to presne jak popisujete - pri zarazene rychlosti a bez plynu se ozyval zvlastni zvuk. Spousta mechaniku nevedela co to presne muze byt. Vsechno se doctete v tomto tematu: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=158&t=146459" onclick="window.open(this.href);return false;
klidne mi napiste SZ kdyby neco