problém(y) - klapka,váha vzduchu,zapalovací kabely?

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
dvd73
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 24.06.2010 01:25

problém(y) - klapka,váha vzduchu,zapalovací kabely?

Příspěvek od dvd73 »

Ahoj lidi, první co popíšu je auto - VW Passat B5.5 facelift, rv. 2001, 2.0 benzín + LPG 85kw motor AZM.

První dotaz - to není problém - jen dotaz. Co je to a k čemu slouží a čím se projevuje když je špatná váha vzduchu?

A teď dva problémy?
1) Auto na poprvé nenastartuje. Chytne, ale otáčky jdu akorát tak mírně nad 500 a hned to chcípne je to otázka dvou-tří vteřin co to zdechne. Vždy to na podruhý chytne hned, ale dnes se mi stalo, že to napodruhý chytlo, bylo to v pohodě, ale než jsem stihl vyndat rádio z přístrojovky a dát ho do palubovky tak to chcíplo zase. Odhaduji tak 15 vteřin. Tak napotřetí jsem to tůroval asi minutu než se mi to přeplo do LPG a pak už to normálně jelo - na LPG :) Pak jsem si říkal, že to zkusím na benzín - tak jsem auto přepl na benzín. Rozjel sem se na jedničku měl jsem tam asi 20 km/h a auto přestalo táhnout, zaseklo se na 3000 otáček a prostě to dál netahlo, za chvíli to dvakrát škublo a už to frčelo jak má i na benzín. Vzhledem k tomu, že provoz na LPG je bezproblémý a starty jsou na benzín tak z tohoto problému obviňuji benzínové čerpadlo. Co si o tom myslíte?

Jen upřesním že auto má nové rozvody,nové svíčky,novou vodní pumpu,nový olej i s filtrem a škrtící klapka byla čištěna v listopadu.

2) Druhý a celkem závažnější problém je, že auto občas cuká na volnoběh. "Vtipné" je, že to prostě dělá jen občas. A není to vyloženě že by se to klepalo jak starej diesel ale občas to prostě jen pocukne,poklepe a vidím že se mírně houpe ručička otáčkoměru, ale opravdu jen nepatrně, musím oči úplně přitlačit k palubovce aby to šlo výrazněji postřehnout. Za jízdy je to v pohodě, jede to úplně super, ale prostě tohle to na volnoběhu když stojím občas dělá. Jak na benzín tak na LPG. Co s tím? Váha vzduchu, zapalovací kabely?

3) Třetí a poslední problém mně až tak moc nebere, ale říkám si jestli to nemůže mít něco společnýho s problémem číslo dvě. Na emisích byl velký problém udržet otáčky mezi 2500-3000 prostě jsem dal plyn do jedné polohy, chvíli to drželo konstatntní otáčky a pak to začalo klesat a když jsem přidal tak to zase přidalo moc. Co to může být? Tady nemám tušení. Nakonec jsme to na emisích vyřešili po česku, však asi víte jak.

Důležité info je, že DIAGNOSTIKA nic neukazuje - zkoušeli jsme dvě :( Kontrolka motoru nesvítí atd...

Díky za všechny rady :)
Právní rady a zastoupení
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=215552" onclick="window.open(this.href);return false;

dvd73
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 24.06.2010 01:25

Re: problém(y) - klapka,váha vzduchu,zapalovací kabely?

Příspěvek od dvd73 »

POZOR - ještě jsem si všiml, že když stojím na křižovatce tak podle palubního PC spotřeba skáče z 0.8 l/h na 0.9 l/h při vypnuté klimě a 1.3 l/h na 1.4 l/h při zapnuté klimě a přitom se to klepe.
Právní rady a zastoupení
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=215552" onclick="window.open(this.href);return false;

zid@n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 22.12.2010 14:18
Bydliště: Kuvajt - HK - Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: problém(y) - klapka,váha vzduchu,zapalovací kabely?

Příspěvek od zid@n »

ad2: neco podobnyho taky resim akorat ja mam problem jak na volnobeh(sem tam jemny cukani a otacky dne vagu kolisaj 640-720rmp) ale problem se projevuje i pri jizde, pri nezatizenym motoru prevodovka hur radi, jemne cuka pri razeni nebo pri uplnym ubrani plynu, staci ale jen jet trosku s pridanym plynem a radi to jako maslo.. verim tomu, ze sme na tom stejne, jen ty to diky manualu nepoznas, ze to blbne i za jizdy.. dela to nekdy vic, nekdy min, ale nikdy to neni OK.. zatim mam novy svice, kabely, vycistenou a nastavenou klapku, filtry, zkontrolovany vstriky na stolici, novy podtlakovy hadicky.. dneska mi doslo, ze ja vul este nemeril tlaky, tak pristi tejden etse zmerim, a pak pudu asi po klapce, bo mam najetejch 270tis a preci jen by tam ta elektronika mohla bejt uz nejaka "vychozena"..
Passat B5.5 2.8 Tiptronic 4Motion Variant

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“