Stránka 1 z 1

Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 10.08.2011 20:06
od Karburator
Zdravím,
1. problém

Jde mi špatně řadit zpátečka a jednička.. Jednička jen někdy.. Někdy jde úplně v pohodě, někdy tam skočí jen "na půl" a třeba teď cestou z Chorvatska v zácpách jsem z 70% při řazení jedničky musel 2x sešlápnout spojku a pak až tam šla v pohodě..

U zpátečky trošku jiný problém.. Zamáčknu řadičku dolů,chci sjet na R a nejde.... jakobych řadičku strkal někam, kde není žádný "stupeň".. (mezi 4 a R) Udělám to znovu a už tam skočí v pohodě.. Někdy až na 3x.. někdy hned na 1. pokus..

Ostatní stupně úplně bez problému bez sebemenší síly zapadají jak mají.

Čím to může být? Půjde to nějak seřídit ?

2.problém

A když jsme u toho dotazování.. Jednou za čas mi zasmrádne za jízdy v kabině benzín.. Zatím jsem neodhalil, při jaké "akci".. Prostě třeba 1x za 3 dny z ničeho nic zasmrádne benzín na 3 sec a hned OK .K výfuku jsem přímo nečuchal, ale mam pocit, že ho jednou za čas ze stojícího auta venku také cítim.. ale ne vždy..

3. problém

Když např. vyjíždím přes menší obrubák do vrat, tak cítím, jakoby mi bouchala ve volantu nějaká tyč.. není to slyšet, ale v tom volantu je to cítit.. Když vezmu díru na silnici, tak to necítím.. přijde mi, že to dělá jen při malých rychlostech např. když něco vyjíždim..

Passat 1.8T 1998 nalítáno 230

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 10.08.2011 20:36
od Flico
takze problem 1. mas dost kapaliny a odvzdusnenou hydrauliku spojky ? nebo mozna i zacina odchazet spojka vetsinou pak jde blbe zpatecka atd

problem 2. muze to bejt napr vlnovec pak je citit vyfukovy splodiny nekdy trosku benzin kdyz je bohatsi smes muze to bejt hodne veci

problem 3. muze to bejt nejakej volnejsi cep pri vetsi zatizeni klepne, nebo ulozeni stabilizacni tyce obcas mlati jak sou vymlety ty gumy, nebo treba i homokinetak muze trsku zalupat ale tezko rict

snad ti to trosku pomuze

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 11.08.2011 09:55
od Karburator
Díky. Zkusím se na to podívat..

Zjistil jsem jednu věc.. při vypnutém motoru lze řadit vše úplně bez problému.. nejsem žádný znalec, třeba je to jasný, ale radši to sem píšu :)

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 11.08.2011 13:09
od Flico
Karburator píše:Díky. Zkusím se na to podívat..

Zjistil jsem jednu věc.. při vypnutém motoru lze řadit vše úplně bez problému.. nejsem žádný znalec, třeba je to jasný, ale radši to sem píšu :)
to jde vzdycky ( pokud neni po smrti prevodovka, tahlo, nebo tak) pac se nic netoci a stoji i hridele co roztaci prevodovkou :wink: staci si vzpomenou jak sme jako deti radili v dedovo zaparkovany skodovce a rvali kvalty bez spojky :mrgreen:

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 26.08.2011 21:11
od ace_rimmer
Taky mi jde hůř jednička když stojím, řeším to tak, že řadím přes dvojku, už jsem si na to zvykl a jde to pak krásně. Prostě tam jednička hned nejde, tak tu páku potáhnu na dvojku a pak na jedničku už jde bez problémů, protože se to asi nějak pohne. K tomu smradu-záleží jestli cítíš benzín nebo výfuk, pokud benzín tak mrkni na čerpadlo pod deklem v kufru - já jsem měl povolené hadičky a semtam to tam taky zasmrádlo, protže mi tam místy uchcával benzín, neřešil jsem to a ve výsledku jedna hadička vypadla a benzín mi krásně vytekl do kufru-lahůdka, ale aspoň jsem na to přišel, dal jsem tam pořádné svorky a od té doby je pokoj. Pokud cítíš spíš výfuk, tak to můžou být s velkou pravděpodobností výfukové svody-buď prasklé nebo těsnění pod nima nebo na přírubách výfuku. Do vlnovce pokud ti citelně nefouká bych se nepouštěl, já jsem ho vyměnil spíš z principu kvůli stáří (vypadal bezchybně, jen tam byl ještě původní z fabriky) a co jsem si pak s tím novým užil to ti nepřeju, až třetí vlnovec v pořadí byl snesitelný, ostatní neskutečně pískaly, drnčely, prděly...ten poslední jen trošku syčí, žádná hrůza, ale je to trochu slyšet při přidání plynu. Ten původní starý byl tichý, takže doporučuju "preventivně" neměnit, jenom pokud by byl fakt prasklý :wink:

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 28.08.2011 14:32
od Flico
u tech vlnovcu zalezi taky kterej koupis levnej - na h***o ( pletenej jen zvenku a uvnitr hadice ) nebo drahej ( pletenej, hadice, pletenej celkem asi 3x opletenej a uvnitr zamek ) nebo treti moznost dil co se spojkama jen nachyta misto puvodniho ( u motoru bez turba bych to snesl ) a pak kdo a jak ho varil jestli venku a pak ho narval do auta i s tou trubkou ( coz klidne mohl porusit to vedeni ) nebo ho nabodoval na aute a pak peclive zavaril a taky jestli ho necim omotal nebo odletavajici jiskry propalili to opleteni,
takze klidne menit ale s rozmyslem :wink:

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 28.08.2011 20:38
od ace_rimmer
taky si myslím, že to spíš zdrbal servisman :-/ Nicméně poučení pro mě - dokud to funguje tak do toho nešahat.

Re: Řazení zpátečky a jedničky

Napsal: 28.08.2011 22:35
od Flico
ace_rimmer píše:taky si myslím, že to spíš zdrbal servisman :-/ Nicméně poučení pro mě - dokud to funguje tak do toho nešahat.
asi tak dokud funguje nechat bejt, a kdyz menit nekupovat za 250,- z kelly
prece to neni vec co by se menila 2x do roka, pokud jo vymente mechanika :mrgreen: ( eventualne uznejte ze to samy doma varite na prd a nejakymu mechanikovi to odvezte :mrgreen: :mrgreen: )