Zdravím klubáci.
Chystám se měnit těsnění pod víkem (zalité svíčky olejem). Máte někdo foto jak to vypadá pod víkem? Resp. na co si dát pozor při montáži? Díky
Víko hlavy válců - těsnění - výměna - HOTOVO
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
Víko hlavy válců - těsnění - výměna - HOTOVO
Naposledy upravil(a) johnns dne 22.05.2009 02:19, celkem upraveno 1 x.
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
Re: Víko hlavy válců - těsnění - výměna
Tak mám vyměněno. Nebylo to tak hrozný - spíš se člověk bojí neznámého. Pokud by někdo řešil podobný problém, zde je foto:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05.03.2012 19:37
Re: Víko hlavy válců - těsnění - výměna - HOTOVO
Zdravím, mám podobný problém - olej ve svíčkách. Přišel jsem na to tak, že mi B5 1.8T špatně startuje za teplého motoru, musím šlapat po plynu při startu a i tak to trvá, než chytne. První co mě napadlo bylo vyměnit svíčky, tak jsem je vyměnil a přitom jsem zjistil, že mám ve svíčkách olej. Startování se nezlepšilo, tak jsem hledal příčinu toho oleje ve svíčkách a našel toto. Nemohl bys prosím napsat, jak jsi při tom postupoval? Bojím se totiž neznámého:) Díky
Prowaz
Prowaz
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
Re: Víko hlavy válců - těsnění - výměna - HOTOVO
Už je to 3 roky, tak se nepamatuju na všechny detaily. Pokusím se:) Těsnění jsem měl od autokelly. Odstraň všechny překážky nad a kolem víka, které brání vyjmutí víka (pamatuju na sání vzduchu, cívka a nějaké ukostření vlevo vzadu). Ty máš turbínu, nevim co budeš mít jinak. Pak jsem ještě přimontované víko pořádně očistil, aby tam pak nepadal bordel. Povolil cca 9 matek a sundal víko. Pak si zkontroluj jestli máš opravdu správné těsnění. Pak vyndat staré, očistit dosedací plochy, dát nové, máznout novým olejem nad i pod aby se nikde nenaježilo. Asi nejblbější okamžik je nandat víko zpět, ale spíš jsem byl posranej, že to těsnění někde nějak skřípnu:) Dotahoval jsem to bez momentu, prostě na citovku. Poskládat vše zpět a hotovo.
Po třech letech se mi lehce rosí levá zadní strana asi na 15cm. Je to ale zanedbatelné, zřejmě málo dotáhlé, ale vydží to už 100% po životnost auta.
Dal jsem i nový svíčky a kabely a šlapalo to jak z fabriky.
Po třech letech se mi lehce rosí levá zadní strana asi na 15cm. Je to ale zanedbatelné, zřejmě málo dotáhlé, ale vydží to už 100% po životnost auta.
Dal jsem i nový svíčky a kabely a šlapalo to jak z fabriky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05.03.2012 19:37
Re: Víko hlavy válců - těsnění - výměna - HOTOVO
Ok, díky za radu, hlavní, čeho jsem se bál bylo, že budu muset nějak štelovat s motorem:) Četl jsem si návod na výměnu hlavy válců (v příručce Jak na to - Passat 1996 - 2005), kde před samotným sundáním víka hlavy válců bylo asi milion úkonů (například nastavování válců do různých úvratí - do toho bych se asi nepouštěl:)), které zřejmě nebudu muset dělat. Až bude čas, asi se do toho pustím. Hlavně jsem byl překvapen olejem ve svíčkách.
Ještě bych měl dotaz, a to i na jiné účastníky fóra, zda tato závada může být příčinou špatného startování. Projevuje se pouze za teplého motoru. Když startuju ráno, chytne bez problémů na první, druhé protočení, když je motor vypnutý třeba jen pět minut, chytne taky dobře, ale když ho nechám po jízdě stát třeba hodinu, už musím šlapat po plynu, aby to vůbec chytlo. Jak říkám, ty svíčky jsem i přes olej vyměnil, vzduchový filtr je ok, takže nevím.
Poslední věc, které jsem si všiml je, že to občas na volnoběh chcípne, nemám to auto dlouho, asi 4 měsíce, a stalo se mi to třikrát, taky při teplém motoru, tak nevím jestli to může být taky tímhle. Připomínám, je to passat 1.8T 20V AEB, r.v. 1998 s LPG.
Díky, prowaz.
Ještě bych měl dotaz, a to i na jiné účastníky fóra, zda tato závada může být příčinou špatného startování. Projevuje se pouze za teplého motoru. Když startuju ráno, chytne bez problémů na první, druhé protočení, když je motor vypnutý třeba jen pět minut, chytne taky dobře, ale když ho nechám po jízdě stát třeba hodinu, už musím šlapat po plynu, aby to vůbec chytlo. Jak říkám, ty svíčky jsem i přes olej vyměnil, vzduchový filtr je ok, takže nevím.
Poslední věc, které jsem si všiml je, že to občas na volnoběh chcípne, nemám to auto dlouho, asi 4 měsíce, a stalo se mi to třikrát, taky při teplém motoru, tak nevím jestli to může být taky tímhle. Připomínám, je to passat 1.8T 20V AEB, r.v. 1998 s LPG.
Díky, prowaz.
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
Re: Víko hlavy válců - těsnění - výměna - HOTOVO
Nejdřív vyřeš víko, pak bych vyčistil nové svíčky. Pokud stále problém tak VAG. Může to být čidlo teploty vody, filtr snad jedině hodně zaprasenej.