Cukání, sekundární vzduch a EGR

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Cukání, sekundární vzduch a EGR

Příspěvek od jan4motion »

Před nedávnem mně odešla cívka na třetím válci, jel jsem asi 60 kilometrů jen na 4 válce, než jsem se dostal k nové cívce. Potom odešla na prvním válci a to sem najel dalších cca 10 km než sem ji mohl vyměnit. Během těch 70km se mně dost možná mohl zničit katalyzátor (na vagu se naukazuje), jelikož vstřiky se i přes chybu s cívkou na daném válci údajně nevypínají, takže palivo se nespálilo. Mám pocit, že od té doby co jsem vyměnil cívky to cuká kolem 2 tis otáček a že se ten rozsah zvětšuje dolů i nahoru, někdy až k 2,5 tisícům. Povyměňoval jsem ještě ostatní cívky a svíčky a cuká to pořád. Měnil jsem i hadici odvzdušnění motoru (nesmyslně zahnuté kolénko, které vede zpět do sání, bylo propálené), ale stejně bez výsledku, pořád to cuká. Google najde asi milion lidí, kteří mají stejný problém v podobném rozsahu otáček u libovlných motorů (Alfy, Fordy, Octavie, ...), všude nakonec zmíní EGR (zaslepit ho), ale nevím, jestli se do něčeho takového pouštět (?). Díky
Naposledy upravil(a) jan4motion dne 29.09.2012 19:06, celkem upraveno 2 x.
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Cukání od 1700 do 2200 otáček

Příspěvek od jan4motion »

Tak po dlouhém hledání a bádání v ETCE jsem si uvědomil, že po výměně odvzdušňovací hadice jsem smazal jednu chybu, kterou jsem si spojil právě s tou hadicí. Kód chyby byl 16794 (Chybná funkce systému sekundárního vzduchu) nebo 16795 (Špatná průchodnost systému sekundárního vzduchu), jak na sviňu už přesně nevím. (Až) Nyní zjišťuju, že -systém sekundárního vzduchu- je ten okruh, kde je EGR ventil :) V souvislostech co popisuju si myslím, že mohl byt zanesený/poškozený právě nespáleným benzínem/plynem v době, kdy jsem jel na 4 válce. Mohlo to mít vliv i na EGR ventil? Co bych teď potřeboval poradit - jak se dá vyčistit ten sekundární okruh (jestli vůbec). A kdyby vyčištění nezabralo - kde se okruh zaslepuje tak, aby auto nepadalo do nouzového režimu kvůli tomu, že EGR nebude v provozu? Díky
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Cukání, sekundární vzduch a EGR

Příspěvek od jan4motion »

Pochybuju, že se najde někdo komu by někdy pomohlo to samé, nicméně kdyby - škubání přestalo potom, co jsem dolél 1/2 nádrže benzínu. Před tím jsem tam měl celou dobu mezi 2-5 litrama a jezdil (krom startů) na plyn. Je to velmi vědecké a hluboké vysvětlení, ale po cestě na benzinku to dělalo (i při jízdě na LPG), po natankování benzinu už ne...
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

Uživatelský avatar
tuge
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 29.09.2007 23:02
Bydliště: eu

Re: Cukání, sekundární vzduch a EGR

Příspěvek od tuge »

Ahojte,prosím o radu.Mám problém při startování(sem tam po ránu)my nechce jit do otáček tak vypnu klíček a nastartuju znova a je vše v pořádku.Na diagnostice píše že Špatná průchodnost systému sekundárního vzduchu ale hadičky mám v pořádku.Můžete mi poradit?Mám vw passat 2.0 benzín 85kw.meil robert.zourek@email.cz díky chlapci
VW Golf VII. TSI 103 Kw. Highline
R-line.

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Cukání, sekundární vzduch a EGR

Příspěvek od jan4motion »

To může (a taky nemusí) být zanesený EGR ventil. Na dieslech se často zaslepuje, záleží na zručnosti. Ale z vlastní zkušenosti vím, že tato chyba je tak obecná, že to chce nějakou chvíli hledat a zkoušet, než se najde pravá příčina.
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“