Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.05.2012 21:20
Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Jaké svíčky do paštiky s tímto motorem (silnější verze 125kw) byste doporučili? Nejraději bych tam dal doporučené od výrobce, nepodařilo se mně ale sehnat specifikaci které to přesně jsou...předpokládám že doporučené jsou Bosch - co třeba tady tyto?
Ještě k postupu výměny - jakým způsobem se dostanu ke svíčkám u tohoto motoru? Ta 125kw verze má oproti 110kw na každý válec jednu cívku přímo na svíčce? Sundám sání, vyndám cívku a pod ní by měla být svíčka, je to tak?
Díky moc za pomoc
Ještě k postupu výměny - jakým způsobem se dostanu ke svíčkám u tohoto motoru? Ta 125kw verze má oproti 110kw na každý válec jednu cívku přímo na svíčce? Sundám sání, vyndám cívku a pod ní by měla být svíčka, je to tak?
Díky moc za pomoc
-
- Jezdec
- Příspěvky: 392
- Registrován: 11.11.2008 17:13
- Bydliště: Brno
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
NGK PZFR5D-11 orig. číslo dílu 101 000 062AB cena 410,-
Seat Exeo ST 2.0TDI
- karlospv
- Člen klubu
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 04.10.2007 11:01
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Jo,je to tak. Ja tam chtel dat iridiove svicky,posle katalogu se objednaly ale kdyz prisly tak jsem se nestacil divit. Svicky byly asi o 6mm kratsi nez puvodni. Tak jsem orig co tam majo byt a novy vratil.jan4motion píše:Ta 125kw verze má oproti 110kw na každý válec jednu cívku přímo na svíčce? Sundám sání, vyndám cívku a pod ní by měla být svíčka, je to tak?
Prodam naraznik na G3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=138878
-
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.05.2012 21:20
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Díky, objednám ty NGK. Měl jsem s nima dobrou zkušenost ještě na Hondě Accord, kde byly z výroby. Dají se sehnat i za levněji, cena 177Kč s DPH tady, v seznamu přesně shodné číslo dílu + motor.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 392
- Registrován: 11.11.2008 17:13
- Bydliště: Brno
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
NGK jsou jedny z nejlepších svíček, proto možná je dáva i VW do silnější motoru. Do nějaké slabé prskavky stačí vpoho BRISK . Tu cenu jsem bral z ETKY
Seat Exeo ST 2.0TDI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 23.02.2012 19:18
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
použil sem NGK (silver line)a byl sem maximalne spokojenej.mam 2,3 4motion 5valec 125kw a LPG.Nedoporičuju BRIKS , sice auto jede ale odezva je pomala.briks 500kč za sadu.ngk 1700kč sada
-
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.05.2012 21:20
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
A jaký odskok elektrod máš na těch NGKčkách?
- At3m.
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 26.10.2008 18:28
- Bydliště: Praha
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
jsou tyto svicky vhodne i pro motor 1.8T 125kw ?L.i.b.o.r píše:NGK PZFR5D-11 orig. číslo dílu 101 000 062AB cena 410,-
-
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.05.2012 21:20
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Ne přímo NGK PZFR5D-11 (V-Line 34), ale NGK PFR6Q (V-Line 37). Čisla dílu jsou u tohoto motoru AWM: 101000063AA, případě 101000016AB.
-
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.05.2012 21:20
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Jen pro doplnění pro LPGčkaře. Originální svíčky (na V5) mají odtrh elektrod 1mm, pokud bych šáhl po speciálních NGK LPG pro tento motor, ty by měly odtrh 0.8mm (rozdíl je právě v tomto, aby se směs plynu se vzduchem vzhledem k vyššímu bodu vzplanutí líp zapálíla + může být rozdíl i v použitých materiálech kontaktů svíčky atd.). Zkrátil jsem V-Line 34 na 0.8mm a auto reaguje živeji na plynový pedál a spotřeba na palubáku klesla v průměru o půl až 3/4 litru. Jak dojedu nádrž, dám vědět jestli klesla i reálně.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 02.06.2009 20:19
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
No to je zaujímavé zistenie, daj vedieť ako to dopadlo. Ja používam V-34 PZFR5D-11 a na 60l LPG spravim 500kmjan4motion píše:Jen pro doplnění pro LPGčkaře. Originální svíčky (na V5) mají odtrh elektrod 1mm, pokud bych šáhl po speciálních NGK LPG pro tento motor, ty by měly odtrh 0.8mm (rozdíl je právě v tomto, aby se směs plynu se vzduchem vzhledem k vyššímu bodu vzplanutí líp zapálíla + může být rozdíl i v použitých materiálech kontaktů svíčky atd.). Zkrátil jsem V-Line 34 na 0.8mm a auto reaguje živeji na plynový pedál a spotřeba na palubáku klesla v průměru o půl až 3/4 litru. Jak dojedu nádrž, dám vědět jestli klesla i reálně.
A ako si skratil na 0,8mm??
Passat 2,3V5 125kW 4MOTION
-
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.05.2012 21:20
Re: Svíčky do 2.3 V5 + postup výměny
Vyšlo mi, že +/- o 0.5 litru kombinovaná spotřeba klesla. Trasy, co jsem jezdíval za 9.4 na palubáku, jezdím o toho cca půl litru míň. A co je ještě podstatný rozdíl, tak při 120km/h na dálnici je rozdíl ještě vyšší. Dřív trasa dálnice (/rychlostka) za Přerovem-Otrokovice začínala na 9.3litrech (palubák) a končila na 9.6-9.7 při 105km s tempomatem, nyní si těch 9.3 udržím až do Otrokovic při 120km/h. Na kratších trasách rozdíl nepozoruju (10km mezi dědinama), ovšem při těchto dálkách sem byl překvapený. Info z palubáku se pak potvrdilo i při tankování plynu.
A postup zkrácení je banální (teda až od chvíle, kdy sundáš sání - milion šroubů z lišty nad sáním, pak se v tom relativně malém prostoru vymontáš s cívkama a vyšroubuješ svíčky z podnich). Dal jsem je do svěráku, pochopitelně za ten šestihran, za který je šrubuješ, a něčím plochým sem tlačil na tu "hlavičku", aby se přiblížila elektrodě...tlustoměrkama jen kontroluješ, jestlis to přehnal a budeš muset použít jemně kombinačky na to, abys hlavičku zase odtáhl a nerýpl do ničeho jiného.
A postup zkrácení je banální (teda až od chvíle, kdy sundáš sání - milion šroubů z lišty nad sáním, pak se v tom relativně malém prostoru vymontáš s cívkama a vyšroubuješ svíčky z podnich). Dal jsem je do svěráku, pochopitelně za ten šestihran, za který je šrubuješ, a něčím plochým sem tlačil na tu "hlavičku", aby se přiblížila elektrodě...tlustoměrkama jen kontroluješ, jestlis to přehnal a budeš muset použít jemně kombinačky na to, abys hlavičku zase odtáhl a nerýpl do ničeho jiného.