Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 15.03.2013 13:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.04.2012

Příspěvky:

230

Bydliště:

Pardubice

Zdravím mám takový problém s otáčkami na neutrál. Když stojím tak se otáčky pohybují někde na 850 možná 900 ot/min a ani se nehnou, ale když jedu a zařadím na neutrál, tak otáčky "plavou" v rozsahu 900 - 700 +- a často když jsem rozjetej z kopce a zařadím neutrál, tak otáčky se zhoupnou tak nízko, že cítím jak si auto přidá aby nechcíplo. A plavou ještě ve větším rozsahu.

VAGem jsem to všechno před nějakým časem procházel a vyplivlo to toto.
Kód:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft

Model: 3B - VW B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,36,46,55,56,58
 
Adresa 01     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 8D0 907 558 E 
   Komponent: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
   Kódování: 04001
   Opravna #: WSC 00028
4 Nalezeny chyby:
18010 - Napajeni svorky 30 Napeti prilis male
            P1602 - 35-10 -  - - Sporadicky
16716 - Snimac klepani 2 (G66) Signal prilis maly
            P0332 - 35-10 -  - - Sporadicky
17972 - rid.jedn. skrtici klapky (J338) Nizke napeti pri zakladnim nastaveni
            P1564 - 35-10 -  - - Sporadicky
17973 - rid.jedn. skrtici klapky (J338) Spodni doraz neni dostazen
            P1565 - 35-10 -  - - Sporadicky
Readiness: N/A

Adresa 03     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 8E0 614 111 B 
   Komponent: ABS/EDS 5.3 FRONT   D00
   Kódování: 0273004283 
   Opravna #: BB 24332
0 Nalezeny chyby:

Adresa 08     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka:
   Pozor: Příliš mnoho komunikačních chyb

Přeskoč adresu 15-Airbagy

Adresa 17     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 3B0 919 861 B 
   Komponent: B5-KOMBIINSTR. VDO V34
   Kódování: 04142
   Opravna #: WSC 00000
   IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0577031       
0 Nalezeny chyby:

Adresa 46     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 1J0 959 799 H 
   Komponent: 08 Zentral-SG Komf.0002
   Kódování: 04097
   Opravna #: WSC 00028
1 Nalezeny chyby:
00928 - Zamykaci jednotka centralniho zamykani: strana ridice (F220)
            27-00 - nesmyslny signal

Konec   -------------------------------------------------------

Řešil jsem jen ten zámek řidiče, ostatní chyby se prý vyskytujou sporadicky mi bylo řečeno, tak jsem je smazal, ale nevím jestli tam stále jsou od té doby jsem to VAGem neprojel.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 16.03.2013 18:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2012

Příspěvky:

183

Přidám se k topicu. Na neutrál občas otáčky skáčou +/- 50, to je asi normál. Ale horší je to pokud lehce sešlápnu plyn. Když na něj opravdu lehce (ale rychle) šlápnu (cca 1-2 cm), otáčky jdou k 1200 (tak to chci) a potom padají dolů, zastaví se na 500 a jdou zpět na volnoběžných 680 (vyčteno z VAGu). Klapka má na volnoběh 11.3% otevřeno, váha dává v průměru 2.5 gramu (to se phybuje v rozmezí +/- 0.3 gramu). Zkoušel jsem motor z volnoběhu vytáčet k 3-4 tisícům - díval jsem se na hodnoty váhy, klapky a e-plynu zároveň, vše roste docela lineárně. Po sundání nohy z plynu to jde klasicky dolů, otáčky postupně klesají. Ale na 680 otáčkách se to nezastaví -> zhoupne se k 500 (klapka na 9%, váha 2.3 gramu) a pak až se správně vyhodnotí, že je potřeba přidat, tak klapka otevře na 13.9% a váha dá 4 gramy -> srovná se to na 680 a je klid.

Ale štve mě celý ten průběh. Když dojíždím ke křižovatce, vyřadím, otáčky klesnou a normálně by měly hezky pomalu sednout na volnoběžné. U mě se zhoupnou a trochu si "polétají" nahoru dolů. Ještě horší je, když zatáčím třeba z kopce/do kopce a vyřadím, tak to dolů letí už podstatně rychlej a někdy motor i zhasne. Což není v zatáčce úplně ideální...
Chci koupit novou škrtící klapku, ale chci se zeptat, co se stará o volnoběh? Jen jednotka škrtící klapky nebo ještě něco dalšího?

_________________
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 16.03.2013 19:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.04.2012

Příspěvky:

230

Bydliště:

Pardubice


_________________
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 16.03.2013 20:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2012

Příspěvky:

183

Yess, problém ten samý, jen ty máš chyby v ŘJ (mně se nic nezobrazilo) a kolísá ti to víc než mě. Chtělo by to porovnat alespoň údaje z VAGu, jestli se ti klapka a váha chová stejně. A taky by se hodila rada znalejších, jestli se opravdu o volnoběh stará jen škrtící klapka. Měl bys ještě někde možnost zkusit kombinaci, kterou popisuju? Jízda z kopce/do kopce, začít brzdit, při cca 1700-2000 (orientačně) vyřadit a odbočit do křižovatky (ostřejší - 90°)? Při této kombinaci mně motor vždycky zhasne po vyšlápnutí spojky při řazení...

_________________
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 16.03.2013 21:35 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

12.10.2011

Příspěvky:

159

Bydliště:

Napajedla

u 1.8T vyčistit škrtící klapku, už se to tady několikrát řešilo, většinou je to tím
Po vycisteni skrtici klapky vymyzat pamet zavad a nastavit v ridici jednotce zakladni hodnoty, aby se mohla znovu adaptovat.

_________________
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 17.03.2013 19:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.07.2009

Příspěvky:

14

Zdravím něco podobného mi dělala váha vzduchu. Měnil jsem tehdy škrtící klapku, ale tou to nebylo. Hlavně byl problém, že se mi žádná chyba na váhu vzduchu neukazovala.

_________________
Passat 1.8 92kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 17.03.2013 21:52 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

12.10.2011

Příspěvky:

159

Bydliště:

Napajedla

u 1.8T se stává, že se dostává olej do sání, ten se pak usazuje ve škrtící klapce, na volnoběhu pak dochází ke špatnému průtoku vzduchu přes škrtící klapku a řídící jednotka se to pak snaží opravovat pootevřením klapky a při pootevření tam je toho vzduchu zase moc a tak to stále kolísá dokola, klapku vyndat, odstranit nanesený připečený bordel, nastavit v ŘJ výchozí hodnoty a jede to

_________________
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 18.03.2013 21:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.08.2012

Příspěvky:

346

Ja si myslim ze je to bud vahou,alebo to prisava falosny vzduch. Pokial je to vahou,tak by to po odpojeni malo prestat.

_________________
Passat 1.8T APU
Alfa 156 2.4 JTD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 18.03.2013 23:32 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

12.10.2011

Příspěvky:

159

Bydliště:

Napajedla

tento problem je tady na foru u 1.8T nekolikrat popsan, nez spekulovat, dat na zkusenosti ostatnich, sundat skrtici klapku, vzdyt jsou to jen ctyri srouby, vycistit, vymazat ridici jednotku a je to

_________________
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 29.03.2013 14:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2012

Příspěvky:

183

To vyčištění je jak generální zaklínadlo, co vyřeší vše, i ušlou pneu...V prvé řadě je potřeba si uvědomit co to dělá, podívat se na VAG a pak je ti jasnější, jestli je dead klapka, nebo je to jen na čištění. Pokud létají otáčky nahoru dolů, tak čištění (které je pro korekci, ne pro řešení fatálního problému) nepomůže. Já klapku vyměnil za jinou a mnou popisovaný problém je vyřešený. Na staré je evidentně vnepořádku krokový motorek. Otáčky se teď po vyřazení hezky usadí do volnoběžných, cca od 1000 už jdou velmi pomalu k 800.

_________________
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 29.03.2013 16:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.04.2012

Příspěvky:

230

Bydliště:

Pardubice

Zapomněl jsem napsat, že problém vyřešen vyčištěním klapky. Díky za rady.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s otáčkami na neutrál
PříspěvekNapsal: 29.03.2013 17:27 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

12.10.2011

Příspěvky:

159

Bydliště:

Napajedla

jan4motion píše:
To vyčištění je jak generální zaklínadlo, co vyřeší vše, i ušlou pneu...

U motoru 1.8T je to v podstatě pravidlo, že pokud na volnoběh lítají otáčky, tak je třeba vyčistit škrtící klapku, prostě turbo tlačí olej do sání a jedno z míst kde se to usazuje je škrtící klapka a pak to dělá bordel, protože klapka v "zavřené" poloze má jiný průchod vzduchu než když je čistá a ŘJ dělá korekce a díky tomu to lítá. Takže tak.

to Bazim: ať Ti to jezdí :-)

_________________
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002


Nahoru
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group