Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 24.03.2013 16:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2013

Příspěvky:

7

Zdravím všechny, koupil jsem passata 1.8T s plynem Magic, při testu spotřeby jsem se nestačil divit. Na 41 litrů plynu a 8 litry benzínu jsem najel 315 km ! Průměrnou spotřebu na budíku mám tak 10 l / 100 km. Nikdy jsem plyn neměl a nevyznám se, ale příjde mi, že se chová divně i centrální jednotka plynu. Po studeném startu plyn sepíná až cca po 8 km, při nízké hladině plynu jednou kontrolka ukazuje, že auto jede na benzín, pak zase po nějaké době, že jede na plyn a svítí rezerva a jindy zas ukáže, že je půl nádrže plynu. V čem by mohl být problém, jak postupovat v řešení.. ? Díky.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 24.03.2013 16:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.12.2012

Příspěvky:

868

Ahoj, na průměrnou spotřebu kterou máš na budících se nesmíš vůbec dívat když jedeš na plyn. Vůbec to nesedí, bylo to tu už někde řešeno. Ohledně toho přepínání máš buď nastavenou hodně vysokou teplotu na přepnutí nebo reduktor umístěný někde kde se chladí a přepne se tak pozdě. Kontrolky hladiny plynu jsou taky jenom přibližné, musí se to brát s rezervou. Nejjednodužší bude zajet někam do servisu LPG ať se na to kouknou.

_________________
VW PASSAT B5,5 2.8v6 4MOTION LPG 2002 viewtopic.php?f=126&t=268788
Citroen C4 1.4 LPG 2009


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 24.03.2013 18:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2013

Příspěvky:

7

mastibruch píše:
Ahoj, na průměrnou spotřebu kterou máš na budících se nesmíš vůbec dívat když jedeš na plyn. Vůbec to nesedí, bylo to tu už někde řešeno. Ohledně toho přepínání máš buď nastavenou hodně vysokou teplotu na přepnutí nebo reduktor umístěný někde kde se chladí a přepne se tak pozdě. Kontrolky hladiny plynu jsou taky jenom přibližné, musí se to brát s rezervou. Nejjednodužší bude zajet někam do servisu LPG ať se na to kouknou.

Díky za info. To přepínání je poslední, co mě štve. Horší je ta skutečná spotřeba. Co jsem četl, měla by být tak 10 l / 100 km plynu + benzín na ty starty, ale co mám já je úplný nesmysl. Vychází mi 320 kč / 100 km když to počítám..


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 12:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.05.2008

Příspěvky:

70

Bydliště:

Liberecký kraj

Ahoj,
přesně jak píše mastibruch, tak spotřeba na palubním pc a skutečná po dotankování vůbec neodpovídá. S tím přepínáním je to divný a mělo by to přepínat, když se voda ohřeje na cca 30 stupňů (většinou jak se hne ručička teploměru). "Kostička" s přepínačem co ukazuje množství plynu v nádrži je opravdu hodně orientační a např. já ujedu na červenou diodu (kdy už by nádrž měla být prázdná) ještě víc jak 70-80 km (mám teda nádrž na cca 65 litrů, naplním až 55).
Množství ujetých km lze měřit jen podle dotankování, pokud jsi ujel 315 km za 41 litrů, tak je spotřeba cca 13 l/100 km a v těhle mrazech, se studeným motorem a na krátkých trasách je možná. Někdy se může stát, že nádrž na plyn není zcela prázdná a systém se přepíná na benzín, je to poklesem tlaku a otázkou nastavení (stávat běžně by se to nemělo).
A ještě, jak si měřil těch 8 litrů benzínu? Na plyn bys nikdy neměl jezdit nadoraz co se týče benzínu (vždy by měla být aspoň čtvrtka benzínu v nádrži), protože pak Ti odejde benzínový čerpadlo.
Jinak to každopádně vypadá na návštěvu servisu a poštelování plynu, příp. někoho kdo má diagnostiku na plyn.

_________________
Passat B5,5 1,8T LPG, Golf III VR6 LPG, Corrado VR6 (jedna polovina:)) + KAWASAKI KLEčka 500 a skútr Honda


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 14:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.12.2012

Příspěvky:

868

Přesně tak s ukazatelem je to relativní. U systému BRC (citroen c4) mám jednu kostičku na cca 60 km a pak jsem ještě na rezervu najel 160 km. Teď u passata a systému asi Lovato? :D mám jednu kostičku na 60 až 70km a poslední na 200km. Na rezervu pak nenajedu už nic. A je to taky hodně o tom kde natankuješ, protože né na všech LPG stanicích mají stejný tlak. Mi se do 53litrové nádrže vleze 48 litrů.

_________________
VW PASSAT B5,5 2.8v6 4MOTION LPG 2002 viewtopic.php?f=126&t=268788
Citroen C4 1.4 LPG 2009


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 19:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2013

Příspěvky:

7

Zdendaa píše:
Ahoj,
přesně jak píše mastibruch, tak spotřeba na palubním pc a skutečná po dotankování vůbec neodpovídá. S tím přepínáním je to divný a mělo by to přepínat, když se voda ohřeje na cca 30 stupňů (většinou jak se hne ručička teploměru). "Kostička" s přepínačem co ukazuje množství plynu v nádrži je opravdu hodně orientační a např. já ujedu na červenou diodu (kdy už by nádrž měla být prázdná) ještě víc jak 70-80 km (mám teda nádrž na cca 65 litrů, naplním až 55).
Množství ujetých km lze měřit jen podle dotankování, pokud jsi ujel 315 km za 41 litrů, tak je spotřeba cca 13 l/100 km a v těhle mrazech, se studeným motorem a na krátkých trasách je možná. Někdy se může stát, že nádrž na plyn není zcela prázdná a systém se přepíná na benzín, je to poklesem tlaku a otázkou nastavení (stávat běžně by se to nemělo).
A ještě, jak si měřil těch 8 litrů benzínu? Na plyn bys nikdy neměl jezdit nadoraz co se týče benzínu (vždy by měla být aspoň čtvrtka benzínu v nádrži), protože pak Ti odejde benzínový čerpadlo.
Jinak to každopádně vypadá na návštěvu servisu a poštelování plynu, příp. někoho kdo má diagnostiku na plyn.

Jj, to problikování je divné. Třeba na tu červenou, jak píšeš ujedu taky pár desítek km, ale u ní se zas většinou děje to, že jednou mi modrá kontrolka problikává (měl bych jet tedy na plyn) a jednou zas svítí pořád. A to se děje i když už mám třeba najeto 20 km. Nádrž mám na 56 litrů a tu spotřebu jsem měřil tak, že jsem měl plynovou nádrž práznou (podle budíku) a dojížděl jsem na benzín. Když mi začla signalizovat rezerva, natankoval jsem něco málo přes 8 litrů benzínu a zároveň s tím 41 litru plynu. Než se mi znovu rozsvítila kontrolka rezervy u benzínu, plyn už jsem neměl a na tachometru najeto 315 km. Větší úbytek benzínu by mohl být tím, jak to chaoticky přepíná, ale stejně.. pořád je to spotřeba na 315 km. Na radu mastibrucha jsem teď plyn vypl a jezdil jen na benzín - výsledek 8,8 litrů / 100 km dle platubího pc a fyzicky by to tak tak nějak odpovídalo. Nevím, ale asi začnu jezdit na benzín, mám to o něco výhodnější :D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 28.03.2013 08:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.05.2008

Příspěvky:

70

Bydliště:

Liberecký kraj

Aha, tak nevím jak to je u Magic, ale já mám teď nový Stag a vypozoroval jsem, že když poklesne tlak jen chvilkově -např. v kopci, málo plynu v nádrži a plyn na podlahu, tak chvíli zelená kontrolka problikává (jede na benzín) a pak je to schopný jet zase na plyn (zelená kontrolka svítí). Po delším poklesu tlaku to začne pípat a pak to jede na benzín. Starý Stag mi u Golfu VR6 při poklesu tlaku, či nedostatku plynu zapípal hned a už to jelo jen na benzín, zpět jsem to musel ručně přepnout. Ale taky mi to zlobilo u Passata takhle podobně hned po montáži a dávali mi reduktor na větší výkon a hned potom pohoda. Tak asi určitě budeš muset na seřízení.
Jinak s tím tankováním osmi litrů a rozsvícením kontrolky to moc přesné nebude a ta spotřeba benzínu bude jednak ovlivněna tím přepínáním a taky pozdním přepnutím z benzínu na plyn.
Co se týče spotřeby plynu, tak bude nejlepší vzít plnou nádrž lpg a pak najednou ujet třeba 100 km (po dálnici to máš za chvíli) a hned potom zase dotankovat, aby jsi měl přehled kolik to bere jen při jízdě na plyn. Tak hodně zdaru a bylo by škoda jezdit s plynovým autem na benzín :D .

_________________
Passat B5,5 1,8T LPG, Golf III VR6 LPG, Corrado VR6 (jedna polovina:)) + KAWASAKI KLEčka 500 a skútr Honda


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 28.03.2013 16:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.03.2013

Příspěvky:

7

Zdendaa píše:
Aha, tak nevím jak to je u Magic, ale já mám teď nový Stag a vypozoroval jsem, že když poklesne tlak jen chvilkově -např. v kopci, málo plynu v nádrži a plyn na podlahu, tak chvíli zelená kontrolka problikává (jede na benzín) a pak je to schopný jet zase na plyn (zelená kontrolka svítí). Po delším poklesu tlaku to začne pípat a pak to jede na benzín. Starý Stag mi u Golfu VR6 při poklesu tlaku, či nedostatku plynu zapípal hned a už to jelo jen na benzín, zpět jsem to musel ručně přepnout. Ale taky mi to zlobilo u Passata takhle podobně hned po montáži a dávali mi reduktor na větší výkon a hned potom pohoda. Tak asi určitě budeš muset na seřízení.
Jinak s tím tankováním osmi litrů a rozsvícením kontrolky to moc přesné nebude a ta spotřeba benzínu bude jednak ovlivněna tím přepínáním a taky pozdním přepnutím z benzínu na plyn.
Co se týče spotřeby plynu, tak bude nejlepší vzít plnou nádrž lpg a pak najednou ujet třeba 100 km (po dálnici to máš za chvíli) a hned potom zase dotankovat, aby jsi měl přehled kolik to bere jen při jízdě na plyn. Tak hodně zdaru a bylo by škoda jezdit s plynovým autem na benzín :D .

Díky :-) Příští týden to zajdu seřídit a uvidím.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 01.04.2013 17:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1061

Bydliště:

střední čechy

máš to blbě udělaný nebo nastavený, při plusovych teplotach mi to prepina za 1km a ta spotřeba je u tebe brutální, jestli ti to na benzin jezdilo s normální spotřebou máš tam nějakej error,chtělo by to se podivat na korekce a křivku. jestli nejsi z daleka muzu na to kouknout.

_________________
kvalitní přestavby na LPG www.dobrelpg.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 T LPG - problém
PříspěvekNapsal: 20.04.2013 19:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

68

mam teda 2,8 a na diody ani nekoukam na cervenou dojedu cca 150-200 km ( system Lovato) nadrz 55l u nas me do toho naperou 50l jezdim tak normalne a vpoho na tu nadrz udelam 400km+ Na nadrz plynu max 10l benalu... spis min kdyz vemu ze pri ohratem motoru startuji rovnou na plyn ale nad 3500 otacek jde to smesi 10%benalu.

_________________
VW BORA 1,9TDI 66kw odladeno a uprava r32turbomotors.cz ( A. Škutchan)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group