Stránka 1 z 2

Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 26.08.2013 16:06
od mastibruch
Ahoj chlapi pořídil jsem si takovou tu malou diagnostiku byla za pár peněz. A dneska když jsem to zkoušel tak mi vyskočila chyba:

Katalyzátor při ohřívání motoru, řada válců 1 - účinnost pod prahovou hodnotou.

Co by to mohlo být? Je to motor 2.8 AMX.

Re: Diagnostika 2.8 V6

Napsal: 26.08.2013 16:23
od dostal94
no,buď odchází kat,(účinnost pod prahovou hodnotou),nebo může kecat lambda za katem které kontroluje účinnost katu. Jaké to má emise?

Re: Diagnostika 2.8 V6

Napsal: 26.08.2013 16:26
od dostal94
vymaž paměť závad,a pak to znova zkontroluj jestli ta chyba naskočí znova.

Re: Diagnostika 2.8 V6

Napsal: 26.08.2013 21:28
od mastibruch
Právě že jsem ji už jednou mazal a dnes vyskočila znovu cca po 50 km. Tak jsem se díval co všechno ta diagnostika umí. Tak jsem se díval na hodnoty lambda sond.

1. řada válců: lambda 1 napětí 0,080V až 0,830V; adaptace směsi: -3,1% až 3,1%
lambda 2 napětí 0,080V až 0,835V; adaptace směsi: 99,2%

2. řada válců: lambda 1 napětí 0,080V až 0,765V; adaptace směsi: -3,9% až 5,5%
lambda 2 napětí 0,080V až 0,735V; adaptace směsi: 99,2%

Při zapalování v 1 poloze ( před startem) Napětí na všech sondách 0,435V.

Když jsem se nechla běžet motor v klidu na volnoběh všimnul jsem si že jakoby v pravidelných intervalech se zhoupnou otáčky cca 70 ot/min. Nikdy předtím jsem si toho nevšimnul. A vždy při tom zhoupnutí se změnily hodnoty množství nasávaného vzduchu a natočení škrtící klapky. Ze srandy jsem pak zkusil váhu vzduchu odpojit a rozptyl otáček byl cca 10 ot/min (cca 630-340).

Jinak při volnoběhu jsem měl takové hodnoty. ( se zapojenou váhou)

Vypočtená zátěž : 2,4 až 2.7 %
Teplota chlad. kapaliny: 93°C

Dlouhodobá adaptace směsi: řada 1: 11,7%
řada 2: 13,3%
Otáčky motoru: 680 - 745 ot/min
Množství nasávaného vzduchu: 3,25 g/s ( když zhouply otáčky tak i 5g/s)
Absolutní poloha klapky v sání: 3,5% (při zhoupnutí otáček i 6%)


Pak jsem zkoušel i test lamda sond u lambdy 1 na řadě 1 mi to napsalo:

Status: fail
testovaná hodnota: 0,000
minimum limit : 0,005V
maximum limit : 0,385V

I když dle řádků výše byly okamžité hodnoty jiné tak nevím. Jsem z toho jelen....

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 27.08.2013 19:36
od mastibruch
Tak ty občasné vibrace byly nejspíše způsobené svíčkama. Jaké svíčky by jste doporučili na 2.8 LPG? Avšak chyba pořád přetrvává.

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 31.08.2013 22:34
od xerxes
co se tyče toho katu tak zrejmě už bude vyhořely vzhledem k tomu že to máš na LPG

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 17.09.2013 10:13
od mastibruch
Tak ten plyn tam je od listopadu loňského roku. No zkusím zajet někde na pořádnou diagnostiku co mi tam řeknou. A je to velký problém když budu jezdit s vypáleným katalizátorem?

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 17.09.2013 11:42
od xerxes
pokud máš vypaleny kat tak až takovy problem to neni akorat že ti bude asi vyskakovat chyba učinek katalyzatoru přiliš nizky

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 17.09.2013 11:50
od mastibruch
tak to mi je jedno jestli svítí motor na palubovce, hlavně že to nebude jiná závada... no stejně ale někam zajedu jestli to není ta lambda, protože pokud se nepletu tak by měla být vyhřívaná né?

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 18.09.2013 11:24
od xerxes
pokud ti naskoči kontrolka emisi motoru tak stejně ti motor spadne do nouzaku

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 18.09.2013 12:08
od mastibruch
Áha...a to asi není nejspíše moc dobře že? :D Tak kdyby to byl ten kat dá se to nějak softwerově odpojit nebo jak to vyřešit?

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 18.09.2013 12:28
od cernohousmartin
no mě teda kontrolka emisí svítí docela často a nikdy do nouzáku nespadl...

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 18.09.2013 12:32
od mastibruch
Jako když mi ta kontrolka svítí tak mi připadá že auto jede uplně stejně jako když je po vymazání závady.... Jak se to projevuje?

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 19.09.2013 10:51
od xerxes
jo jede stejně ale mám dojem že se spotřeba o něco malo zvedne

Re: Diagnostika hlásí chybu 2.8 V6

Napsal: 19.09.2013 14:10
od mastibruch
Tak na nějakých anglických stránkách u audi borec psal že tohle odstranil tím že vyměnil těsnění na vikách od ventilů, že mu tama prosakoval olej a výměnou svíček. Tak nevím, ale zdá se mi to jako pěkná blbost. Měla by to být závada P0421.